2013-08-24, 11:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Sharknado.

Visste redan på förhand vad man gav sej in på, titeln talar ju sitt tydliga språk och naturligtvis var det en skitfilm, min enda förhoppning var att den skulle underhålla en lite granna men nej, det misslyckades den med och för att vara ärlig lyckades den inte med särskilt mycket. Uselt skådespeleri, manus, handling, CGI och även detaljmässigt var det en hel del man fann störande. Självklart ska man inte ta denna film på största allvar utan snarare med största möjliga tramshumör. Kan vara en bra film att se tillsammans med ett par polare och bara skratta men betyget landar såklart på en stenhård:

1/10.
Citera
2013-08-24, 12:29
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sharknado.

Visste redan på förhand vad man gav sej in på, titeln talar ju sitt tydliga språk och naturligtvis var det en skitfilm, min enda förhoppning var att den skulle underhålla en lite granna men nej, det misslyckades den med och för att vara ärlig lyckades den inte med särskilt mycket. Uselt skådespeleri, manus, handling, CGI och även detaljmässigt var det en hel del man fann störande. Självklart ska man inte ta denna film på största allvar utan snarare med största möjliga tramshumör. Kan vara en bra film att se tillsammans med ett par polare och bara skratta men betyget landar såklart på en stenhård:

1/10.

Dock är det ju så med in princip alla Asylum filmer
Citera
2013-08-24, 12:43
Medlem
NaSteffes avatar
Terminator 3: Rise of the Machines
En helt okej film. Arnold är lika kortfattad som vanligt och det är han som gör filmen lite grann. Finns inte så mycket mer att säga, en rätt normal action-film, där de skjuts med kulsprutor och sker en hel del explosioner.
2.5/5
Senast redigerad av NaSteffe 2013-08-24 kl. 12:52.
Citera
2013-08-24, 16:54
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Pain and Gain (2013)

Förvånansvärt bra faktiskt. Jag var lite tveksam i innan jag skulle se den i och med att Michael Bay stod för regi men jag måste säga att han lyckades bra med denna. Den hade många roliga scener, särskilt med Dwayne Johnson, och en rätt så intressant story.

2½/4
Senast redigerad av z0mgpl0x 2013-08-24 kl. 17:29.
Citera
2013-08-24, 17:41
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Hurlyburly (1998)

En film bestående av enbart dialoger. Vissa av dem är också riktigt bra ska jag säga. Framförallt när skådespelare som Sean Penn, Kevin Spacey och Chazz Palminteri för dessa. Tyvärr är inte alla bra så det blir aningen tröttsamt med tanke på att filmen var 2 timmar. Ett gäng nihilistiska personer har en oförmåga att kommunicera på ett bra sätt utan telefoner och droger. Alltså slutar det allt som oftast med väldigt hetsiga dialoger som spårar ur. Orsaken? Droger. En rätt skön film med helt rätt skådespelare men den saknar det där extra för att nå en ännu högre nivå. Värd att se dock.

6 av 10
Citera
2013-08-24, 17:44
Medlem
Lotsos avatar
Seven Psychopaths (2012)

Seven Psychopaths är en film som definierar ordet cool. Från början till slut är den non stop underhållande. Men vad som gör Seven Psychopaths till en så pass bra film som den är ligger i tre kategorier, handling, karaktärer och dialog.
Handlingen är bra och en hel del humoristiskt då det också är en komedi film men alltihop kretsar runt en hund och allting händer på grund av denna hunden. Karaktärerna var bra skrivna och intressanta hela vägen igenom. Dem kändes annorlunda från varandra och skådespelarna gjorde väldigt bra jobb ifrån sig. Men det bästa med denna filmen är dialogerna. Dem var riktigt bra skrivna och passade filmens tema och hur filmen är i struktur perfekt. Det var nästan som om Tarantino hade skrivit replikerna.
Sam Rockwell, Christopher Walken och Woody Harrelson var dem bästa i filmen tyckte jag. Framför allt Woody Harrelson diggade jag som skurk, men det kvittar vad jag ser så är nästan alltid Woody Harrelson i filmen de bästa eller personen som stjäl hela filmen. Dock inte i Natural Born Killers där är det Tommy Lee Jones och Robert Downey Jr som stjäl den filmen.

Filmen i sig kan antingen vara väldigt simpel och kortförklarad eller väldigt komplicerad att förklara då den ger en flera alternativt man kan gissa på och hur det hela är. Filmen och flera personer har analyserat en hel del av filmen och vad innebordet av en del scener innebär.
Men en tolkning som jag verkligen gillade var att allting är i Martys (Colin Farrell) huvud. Under hela filmens gång så skriver han ett filmmanus till en film som just heter Seven Psychopaths och en tolkning är att allting vi ser är manuset som han skrev, alltså att allting är manuset. Men såklart så kan man tolka filmen på annat sätt att det som händer faktiskt händer.

Men filmen bjuder inte bara enbart på komedi och crime men även en del filosofi och den berättar en del berättelser emellanåt som vi får ser.
Den jag gillade mest var berättelsen om en vietnamis som börjar väldigt actionfylld och over the top men vid slutet är mer filosofiskt, lugn och väldigt rörande. Denna monologen berättas också av Christopher Walkens karaktär och denna monologen är höjdpunkten i hela filmen. Men hela historien om denna vietnamisiska personen hade funkat som sin egen lilla kortfilm på egen hand. Vilket jag också gillade en hel del.

I sin helhet som jag skrev så gillade jag denna filmen en hel del. Karaktärerna, handlingen och framför allt dialogerna var det som jag uppskattades mest med denna filmen. Detta är en film som du antingen gillar eller hatar och jag kan med nöje säga att jag gillade denna en hel del. Det var också miniberättelserna som verkligen satte prägel och pricken över i:et i filmen också.
Lika mycket som den är humoristiskt och crime fylld är den också en del filosofisk av sig och jag tänker främst på vietnamiska personen.
Ingen film för alla!

3.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1931533/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=OOsd5d8IVoA
Citera
2013-08-24, 21:21
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Shipping News (2001)

En sorgsen och samtidigt mysig film med fina miljöer (fotot) och passande musik. Det är tydligen en svensk (Lasse Hallström) som regisserat denna. Alltid kul när svenskar dyker upp i regi-stolen i utländska produktioner. Det händer flera hemska saker i filmen och det den vill säga är att livet går vidare, vad som än händer. Stämningen byggs upp bra till en helt okej avslutning. Kevin Spacey är i vanlig ordning bra. Han är passande för denna typ av roller. Julianne Moore och Judi Dench är helt okej i birollerna. Bra film!

6,5 av 10
Citera
2013-08-24, 22:02
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Shipping News (2001)
Det är tydligen en svensk (Lasse Hallström) som regisserat denna. Alltid kul när svenskar dyker upp i regi-stolen i utländska produktioner.
Låter som att han är helt okänd för dig, är han det? Hallström har ju gjort filmer i hollywood i över 20 år nu.
Citera
2013-08-24, 22:51
Medlem
Lotsos avatar
Now You See Me (2013)

Frågan jag ställer mig är om det var meningen att personerna i Four Horseman skulle vara sympatiska överhuvudtaget för det var dem verkligen inte. Om det var meningen att man skulle hata dem lyckades verkligen filmen med att göra dess fyra magiker osympatiska. Men om det inte är meningen så misslyckades filmen att leverara några sympatiska karaktärer för jag hatade magikerna i denna och hur fan du lyckas göra Woody Harrelson osympatisk vet jag inte. Han var till och med mer sympatisk som skurken i Seven Psychopaths som jag såg på innan än vad han är här.
Men när jag tänker efter är där inte en enda sympatisk karaktär i denna filmen. Till en början så känns det som Morgan Freeman är den enda men sedan visar det sig han bara är en egoistisk person som bara vill ha pengar. De närmsta filmen kom till en sympatisk karaktär var Mark Ruffalo men även han hade sina problem framför allt i slutet. Så i slutändan hatade jag vartenda karaktär i denna filmen om det var meningen vet jag inte men känns lite fel av en film att ha så många osympatiska karaktärer.

Handlingsmässigt är det nästan som Robin Hood. Dem använder magi till att råna banker eller sno pengar och ger dem senare till folket i publiken.
Men vad som funkar med denna filmen är skådespelarlistan. Flertal kända skådespelare är med i filmen och de gör en del av filmen. Dem bästa består av Mark Ruffalo, Morgan Freeman, Michael Caine och såklart Woody Harrelson. Dock så hade Michael Caine inte behövt vara med i filmen då han knappt är med och hans roll inte är så stor eller gör någonting särskilt än att spela ett lockbete.
Men filmen är också underhållande som fan. Trots de osympatiska karaktärerna så är det fortfarande en riktigt underhållande film du har kul med. Inte bara att följa jakten på att fånga magikerna men också dem magiska numren i sig är väldigt underhållande att se på. Dock så förstörs lite av magin när dem använder dataeffekter till maginumren i filmen och dataeffekterna ser dåligt ut i filmen. Där är även en scen där en bil exploderar som ser riktigt fejkat ut och riktigt uselt ut.
Men de värsta med filmen är nog kameravinklarna och kameraarbetet. Det är riktigt jävla uselt rent ut sagt. En scen där dem är i ett rum och pratar så snurrar kameran runt personerna hela tiden och jag skrek nästan ut "håll kameran stilla för helvete!" Där är flertal scener där vinklarna är konstiga och hur de använder kameran och skakar den funkar inte och det är något av de värre från 2013 inom kameraarbete.
Redigeringen hade behövt lite mer arbete tycker jag men de är lite mer en nit pick då redigeringen var långt ifrån de största problemet och jag störde mig inte så värst mycket på det.

Sist vill jag bara nämna att filmen har en twist i slutet. Jag kände redan på mig i förväg att detta lär vara en sådan film som kommer ha en twist i slutet bara för att känna sig smart och försöka ta publiken med häpnad.
Twisten i sig är oförutsägbar jag såg den inte komma men i slutändan är den också ganska dum och lär också resulterar i några plot-holes kanske. Jag hade gärna sett ett annat slut till filmen än de vi fick.
Dessutom är där en extrascen en liten bit in i eftertexterna som verkar leda till en uppföljare. Om dem bestämmer sig för att göra en uppföljare till filmen hoppas jag dem arbetar mer på att göra sympatiska karaktärer och mindre usla dataeffekter.

I sin helhet en bra film. Trots dem osympatiska karaktärerna, de usla kameraarbetet och den dåliga twisten så är det fortfarande en underhållande film som fan rent av. De 2 timmarna går förbi väldigt snabbt och skådespelarna gör ett bra jobb trots dåligt skrivna karaktärer. Och även ifall handlingen är väldigt likt Robin Hood gillade jag fortfarande handlingen i filmen och det passade helt okej.
Jag blev lite såld på trailern faktiskt och blev sugen på att se den och jag fick vad jag förväntade mig en underhållande film rakt av och det gjorde den förbannat bra. Men jag gillar också att filmen är en lite mer tankefilm också.
Inte den bästa från i år men långt ifrån den sämsta!

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1670345/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=KzJNYYkkhzc
Citera
2013-08-24, 23:18
Medlem
Antiviral av Brandon Cronenberg

Intressant film som jag borde ta och se om snart igen då jag inte riktigt greppade allt nu under första titten. Stilen i filmen är hyfsat lik David Cronenbergs, med stor fokus det psykologiska och människokroppen, inte så jättekonstigt då Brandon är hans son. Tyckte att det sterila fotot i filmen passade väldigt bra in i karaktärernas liv.

Hoppas han kommer göra någon mer långfilm framöver!
Citera
2013-08-24, 23:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Antiviral av Brandon Cronenberg

Intressant film som jag borde ta och se om snart igen då jag inte riktigt greppade allt nu under första titten. Stilen i filmen är hyfsat lik David Cronenbergs, med stor fokus det psykologiska och människokroppen, inte så jättekonstigt då Brandon är hans son. Tyckte att det sterila fotot i filmen passade väldigt bra in i karaktärernas liv.

Hoppas han kommer göra någon mer långfilm framöver!

Låter mycket bra och blir nog att jag lånar den av polaren på BD i nästa vecka då!
Citera
2013-08-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Låter mycket bra och blir nog att jag lånar den av polaren på BD i nästa vecka då!
Det borde du göra. Kom gärna med ett omdöme sen när du sett den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in