Citat:
Ursprungligen postat av
A-llusion
The mist har en sjukt sorligt slut iaf :/
Verkligen. Dock om vi skall vara lite taskiga, kändes skådespeleriet sisådär filmen igenom av såväl huvudkaraktären som övriga The Walking Dead-figurer. Men inget snack om att potentialen i manuset förmodligen var starkt. Jag blev inte speciellt emotionell, om sanningen skall fram. Men sedan är jag inte bög heller!
Skojar naturligtvis.
För övrigt. Ni som tyckte att Football Factory är en bättre film än Green Street Hooligans BÖR och SKALL skämmas! Jag blir på riktigt mörkrädd, hur man kan sitta inne på en sådan märklig uppfattning.
Sedan, något som fascinerar mig något oerhört. Hur kommer det sig att ni ser så pass många kassa filmer? Det är ju egentligen jätte konstigt att man ser en film och sedan ger den låga betyg. Nästan varenda film i denna tråd är som bäst medioker. Vem vill slösa bort sin tid på kassa filmer, liksom? Nog för att man ser ett par kassa filmer då och då, men allt som oftast har man ju lite känsla för vad man går och ser på bio eller vad man tankar ... hittar på CDON.COM!
Jag menar. Det finns så pass mycket bra material därute från de olika husen - Film, musik, litteratur och Tv-spel. Varför inte njuta av det bästa från respektive kategori istället? Jag tycker det är en väldigt intressant frågeställning. Sedan förstår jag om man väljer att titta på en idiotusel film lite här och där någongång sådär - DÅ det allt som oftast är komik och garv på en väldigt seriös nivå som medföljer. Men att scrolla igenom Uwe Bolls-katalog på daglig basis? Njaaaaaaaa ...
Oavsett. Sluta nu se på det riktigt usla. Desto bättre filmer ni tittar på, desto bättre filmer kommer också skeppas ut i framtiden. Så gör oss alla en tjänst och hör er för, googla osv innan ni trycker igång nästa film.
Tack!
Själv såg jag
Misery senast! Vi bjuds på riktigt bra skådespeleri från James Caan och även stundtals briljant signerat Kathy Bates - ÄVEN fast hon då och då spelar över och förlorar närvaro. Manus är fyndigt, proppad med smarta små händelser. Allt med glimten i ögat, givetvis! Mysigt som en julmust också med all snö. En thriller värd en närmare titt.
7/10