2013-08-01, 03:13
Medlem
Oblivion, med Tom Cruise
Bra film med dolda budskap, ger den 4 av 5
En av de bästa sci fi filmerna...

http://www.youtube.com/watch?v=HQ0ii...e_gdata_player
Citera
2013-08-01, 03:28
Medlem
NirvanAs avatar
Killing Season
Gillade inte riktigt denna, tyckte filmen var för enkelspårig och saknade karaktärsdjup.
2/5
Citera
2013-08-01, 09:08
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ditt betyg verkar inte stämma överens med ditt omdöme, om du 'bara' gillar den. Men det blir kanske så med den Imdb-korruperande generationen, allt är 1 eller 10 utan nyanser.
Finns en del fall då imdbbetyget är ganska missvisande. Senaste filmen jag såg var Freakdog. 5/10 på imdb, men var enligt mig en rätt så bra film.
Citera
2013-08-01, 09:19
Medlem
TheBunks avatar
Oblivion 6/10
Snygg, rätt intressant story men jag rycktes inte med riktigt. Kanske pga att jag förstod rätt omgående vad twisten skulle va, och att jag inte är begeistrad i Tom Cruise. Dock klart sevärd, en stark sexa.
Citera
2013-08-01, 10:25
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
The mist har en sjukt sorligt slut iaf :/

Verkligen. Dock om vi skall vara lite taskiga, kändes skådespeleriet sisådär filmen igenom av såväl huvudkaraktären som övriga The Walking Dead-figurer. Men inget snack om att potentialen i manuset förmodligen var starkt. Jag blev inte speciellt emotionell, om sanningen skall fram. Men sedan är jag inte bög heller!

Skojar naturligtvis.

För övrigt. Ni som tyckte att Football Factory är en bättre film än Green Street Hooligans BÖR och SKALL skämmas! Jag blir på riktigt mörkrädd, hur man kan sitta inne på en sådan märklig uppfattning.

Sedan, något som fascinerar mig något oerhört. Hur kommer det sig att ni ser så pass många kassa filmer? Det är ju egentligen jätte konstigt att man ser en film och sedan ger den låga betyg. Nästan varenda film i denna tråd är som bäst medioker. Vem vill slösa bort sin tid på kassa filmer, liksom? Nog för att man ser ett par kassa filmer då och då, men allt som oftast har man ju lite känsla för vad man går och ser på bio eller vad man tankar ... hittar på CDON.COM!

Jag menar. Det finns så pass mycket bra material därute från de olika husen - Film, musik, litteratur och Tv-spel. Varför inte njuta av det bästa från respektive kategori istället? Jag tycker det är en väldigt intressant frågeställning. Sedan förstår jag om man väljer att titta på en idiotusel film lite här och där någongång sådär - DÅ det allt som oftast är komik och garv på en väldigt seriös nivå som medföljer. Men att scrolla igenom Uwe Bolls-katalog på daglig basis? Njaaaaaaaa ...

Oavsett. Sluta nu se på det riktigt usla. Desto bättre filmer ni tittar på, desto bättre filmer kommer också skeppas ut i framtiden. Så gör oss alla en tjänst och hör er för, googla osv innan ni trycker igång nästa film.

Tack!

Själv såg jag Misery senast! Vi bjuds på riktigt bra skådespeleri från James Caan och även stundtals briljant signerat Kathy Bates - ÄVEN fast hon då och då spelar över och förlorar närvaro. Manus är fyndigt, proppad med smarta små händelser. Allt med glimten i ögat, givetvis! Mysigt som en julmust också med all snö. En thriller värd en närmare titt.

7/10
Citera
2013-08-01, 12:14
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Instämmer med BrutusBeefcake, alltid trevligt att läsa dina recensioner och särskilt om det är en film man ser framemot att se. Mina förväntningar gick inte ner direkt också med tanke på att du tyckte MU var den bästa Pixar-filmen sen Toy Story 3 (vilken jag håller högt).

Åter igen det uppskattas väldigt mycket och glad att ni gillar dem. Roliga att skriva dessutom.
MU är för övrigt ett steg uppåt jämfört med Cars 2 och Brave och om jag vill även påstå den är bättre än A Bug's Life till och med. Cars 1 håller jag fortfarande som den sämsta Pixar filmen, åtminstone så händer där lite i Cars 2.

Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Nej den har jag inte sett än, den släpps i Norge imorgon så blir nog en tur till bion nästa vecka Gillade verkligen den första.

Det som jag gillar med dina recensioner är också hur du utvecklats i ditt skrivande under de månaderna jag har följt dig. Det är så kul att se att övning ger färdighet så att säga, känns som att nästan efter varje recension blir du bättre och bättre i dina formuleringar och skriftspråk. Vilket alltid uppskattas av frekventa läsare!

Jag tycker också mina recensioner bli bättre och bättre. Minns dem allra första jag skrev dem är så usla att jag inte ens själv läser dem och betygen jag satt är ju helt åt skogen. Jag gillar Taken väldigt mycket men 5 av 5? Lite för högt.
Ser fram emot din recension på filmen samt R.I.P.D. då jag själv är lite sugen på den främst bara för Jeff Bridges men den kommer först ut här 6 September och tror en bra kopia redan har släppts då så vi får se hur det blir med den filmen.
I'll keep up my good work if you keep reading them!
Toy Story 3 är för övrigt min favorit ifrån 2010 och Toy Story trilogin är där uppe tillsammans med Sagan om Ringen, Star Wars (4,5,6) och Back to the Future.
Citera
2013-08-01, 12:47
Medlem
Ockletts avatar
V/H/S 2

Något renare, mer sammanhängande än V/H/S. Inte lika kantig, fast inte lika skrämmande eller intressant heller. Tyckte den var bra.
Citera
2013-08-01, 15:26
Medlem
All1s avatar
Såg nyss Days of being wild (1990)
http://www.imdb.com/title/tt0101258/

Hade bara sett Chungking Express av Kar Wai Wong innan och den var jag lite besviken på med tanke på hur vissa snackat upp den som att den skulle vara något speciellt. (Tycker den var helt OK, inte mer).

Den här var dock mycket bättre enligt mig! Huvudpersonen är en ung man som kan konsten att få med sig kvinnor hem, men däremot bryr han sig inte särskilt mycket om dem. Det enda han bryr sig om är väl egentligen att få reda på vem hans biologiska mor är, men det är något som bara hans adoptivmor vet, och hon vägrar berätta det för honom i rädsla för att bli lämnad och bortglömd.

Räcker väl att säga så. Rekommenderar er att se denna film vars foto och scenografi är en fröjd för ögat. Det blir 8/10 som betyg.
Citera
2013-08-01, 15:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All1
Hade bara sett Chungking Express av Kar Wai Wong innan och den var jag lite besviken på med tanke på hur vissa snackat upp den som att den skulle vara något speciellt. (Tycker den var helt OK, inte mer).

Det var också den första filmen av Kar Wai som jag såg och det var på Cinemateket i Stockholm, hade riktigt mysigt tillsammans med filmen och älskade varje minut av den, tillsammans med Fallen Angels och In the Mood for Love är det hans bästa film! Days of Being Wild såg jag på bio någon gång då den fick nypremiär tillsammans med Ashes of Time, minns dock inte mycket utav den men skulle gärna vilja äga den på DVD.
Citera
2013-08-01, 16:45
Medlem
All1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det var också den första filmen av Kar Wai som jag såg och det var på Cinemateket i Stockholm, hade riktigt mysigt tillsammans med filmen och älskade varje minut av den, tillsammans med Fallen Angels och In the Mood for Love är det hans bästa film! Days of Being Wild såg jag på bio någon gång då den fick nypremiär tillsammans med Ashes of Time, minns dock inte mycket utav den men skulle gärna vilja äga den på DVD.
Hehe, där ser man. Den var faktiskt helt okej, men jag är väl inte direkt någon fanatiker av det här med att ha två olika historier som knappt hör ihop i samma film. Kanske är därför jag inte uppskattar den lika mycket som många andra.

Men jag får väl se om den någon gång. Kan mycket väl bli så att jag uppskattar den mer då.

Fallen angels och In the mood for love ser mycket intressanta ut. Blir helt klart att spana in dem framöver.
Citera
2013-08-01, 17:20
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neus
Verkligen. Dock om vi skall vara lite taskiga, kändes skådespeleriet sisådär filmen igenom av såväl huvudkaraktären som övriga The Walking Dead-figurer. Men inget snack om att potentialen i manuset förmodligen var starkt. Jag blev inte speciellt emotionell, om sanningen skall fram. Men sedan är jag inte bög heller!

Skojar naturligtvis.

För övrigt. Ni som tyckte att Football Factory är en bättre film än Green Street Hooligans BÖR och SKALL skämmas! Jag blir på riktigt mörkrädd, hur man kan sitta inne på en sådan märklig uppfattning.

Skådespeleriet i The Mist är riktigt bra. Finns absolut inget att klaga på där.

Green Street Hooligans å andra sidan... Fy helvete. En av de absolut fånigaste filmerna i världshistorien. Det går inte att ta skiten på allvar när skådespeleriet är såpass vidrigt uselt - Elijah Wood i synnerhet. Filmens budskap: att huliganism och gängverksamheter är något BRA är också bara skrattretande. Folket bakom filmen måste vara totalt efterblivna.
Citera
2013-08-01, 18:36
Medlem
Cinns avatar
Only God Forgives
Utan tvekan den bästa film jag sett i år. Var fångad i den från första sekund. Visuellt snygg. Tilltalande intriger och mycket symbolik. Gillade att så mycket förmedlades mellan karaktärerna utan dialog och det komplicerande förhållandet mellan Julian och modern. Rå, smutsig och otroligt välspelad. Egentligen aningen mer våldsam än jag brukar gilla men i det här fallet gjorde det inte så mycket.

8,5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in