2013-06-15, 18:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Filmvalet föll på No (2012).

Den verkar bra och gillar Gael Garcia Bernal, har den på datorn och ska se den någon dag.
Citera
2013-06-15, 18:44
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Kul att du gillade den! Du borde absolut se Miller's Crossing om du gillar brödernas filmer, riktigt cool gangsterfilm! Arizona Junior tycker jag du borde kolla upp, The Man Who Wasnt There gillade jag också rätt så mycket.

The Man Who Wasnt There läst jag lite grand om faktisk. Kanske blir den så småningom. Nu blir det Miller's Crossing
Citera
2013-06-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Filmvalet föll på No (2012).
Bra och intressant film men som aldrig riktigt lyfter till de högre nivåerna. Bernal är som vanligt bra tycker jag.
Citera
2013-06-15, 20:40
Medlem
StonedSwedes avatar
Stalker - Andrei Tarkovsky
Har försökt se den två gånger nu, men det går bara inte. Finns ingenting i filmen som kan fånga mitt intresse för en sekund.
Citera
2013-06-15, 20:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Man Who Wasnt There läst jag lite grand om faktisk. Kanske blir den så småningom.

Bra film av bröderna som tyvärr är bortglömd idag och fick inte riktigt något större uppseende då den kom ut, helt klart en bra modern noir-film.
Citera
2013-06-15, 20:56
Medlem
Withnail & I

Helvete vilken bra film, helt klart bland det bästa jag sett, någonsin. Den avslappnade lite bakfulla stilen på filmen i dom Engelska miljöerna sjönk jag in i och hade gärna fått fortsätta hur länge som helst. Huvudkaraktärerna var helt fantastiska.

Ett mästerverk! 5/5
Citera
2013-06-15, 21:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Withnail & I

Helvete vilken bra film, helt klart bland det bästa jag sett, någonsin. Den avslappnade lite bakfulla stilen på filmen i dom Engelska miljöerna sjönk jag in i och hade gärna fått fortsätta hur länge som helst. Huvudkaraktärerna var helt fantastiska.

Ett mästerverk! 5/5

AMEN!
Citera
2013-06-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
AMEN!
Verkar även vara den typen av film som bara blir bättre ju fler gånger man ser den!
Citera
2013-06-15, 21:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Verkar även vara den typen av film som bara blir bättre ju fler gånger man ser den!

Det tvivlar jag inte alls på, har dock bara sett den en gång hittills men blir flera gånger framöver!
Citera
2013-06-15, 21:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Miller's Crossing (1990)

Hade hoppats mer på denna då jag såg Blood Simple tidigare under dan och denna skulle tydligen vara liknande. Den var snarlik men här får vi mer se en gangsterhistoria där en snubbe (Tom) ska försöka hålla jämna strån mellan flera gäng. Filmen är snygg, men den hade inte behövt vara så seg som den var. Väldigt mycket snack. Säger inte att det nödvändigtvis behöver bli sämre då men känns som man snackar större delarna för att sedan lufta av med fina skjutsekvenser då och då och "väcka" publiken. Det hade inte skadat med mer aktion men framförallt hade det inte skadat med större ytor handlingen utspelade sig på. Det mesta utspelar sig inne på diverse kontor, klubbar och sedan lite i Crossing-skogen. En skaplig gangsterrulle men man kan utan problem hitta bättre inom genren. Den är okej men överskattad i mitt tycke.

6,5 / 10
Citera
2013-06-15, 21:12
Medlem
All1s avatar
Såg precis Sanshô dayû (1954).

http://www.imdb.com/title/tt0047445/

Filmen visar väl hur ondskan tagit över och styr det medeltida Japan, samtidigt som den också visar att det alltid finns godhet kvar i sådana situationer och att någon ibland måste våga ta en risk.

Ja, det är så jag vill tolka den i alla fall. Den belyser även familjens betydelse och är väldigt sorglig, men samtidigt fin. Den får nog 8/10 i betyg av mig. Rekommenderar den starkt.
Citera
2013-06-15, 21:29
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All1
Såg precis Sanshô dayû (1954).

http://www.imdb.com/title/tt0047445/

Filmen visar väl hur ondskan tagit över och styr det medeltida Japan, samtidigt som den också visar att det alltid finns godhet kvar i sådana situationer och att någon ibland måste våga ta en risk.

Ja, det är så jag vill tolka den i alla fall. Den belyser även familjens betydelse och är väldigt sorglig, men samtidigt fin. Den får nog 8/10 i betyg av mig. Rekommenderar den starkt.
Den måste jag se... Har inte fått det gjort ännu, men den verkar ju väldigt bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in