2012-12-17, 21:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Skulle vara kul om filmen fick ett nytt, bättre dvd-släpp. Köpte min kopia från SubDVD, och kvaliteten är under all kritik. Nästan VHS-kvalitet på ljud och bild, och undertexterna har ett äckligt typsnitt, gör ont i ögonen när man läser texten!
Men, som sagt, filmen verkar ju inte speciellt uppskattad, så jag tror inte att man ska hoppas på en ny release.

Ja, vi kan mycket väl ha samma utgåva även om jag köpte min på Discshop för snart tio år sedan, kvalitén var riktigt risig. Men vi får ju hoppas att ett utländsk bolag släpper filmen i framtiden, kanske Arrow som är på frammarsch nu med fina släpp på BD.
Citera
2012-12-17, 21:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
10 Timer til Paradis (Teddy Bear)
Danmark, 2012

Handlar om en body builder som åker till Thailand för att hitta kärleken. En ganska tung dramafilm som berör, och var mycket bättre än vad jag förväntade mig. Det finns en hel del scener som nästan är obehagliga och väldigt obekväma, samtidigt som det finns flera vackra scener. Den här gillade jag!

Betyg: 4/5

Otroligt jävla jobbig film, gjorde ont att se på och ville bara krama om Dennis hela filmen igenom.
Citera
2012-12-17, 21:38
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Death Rides a Horse - originaltitel: Da uomo a uomo (1967)

Helt okej westernrökare med en som alltid stabil Lee Van Cleef. Dock är inte detta en av hans bättre filmer. Men han gör det helt okej. Phillip Law är riktigt lik Clintan själv i klädseln han har i filmen. Sen är två stycken låter tagna direkt ifrån För några få dollar mer. Man ser tydligt att Giulio Petroni försöker härma Leone med bl. a långa närbilder på ansiktena osv. En rad skådisar från Dollar-filmerna medverkar f.ö. och gör det väldigt bra! Tycker den är lite överskattad dock. Mer än 3/5 är den inte värd enligt mig.
Citera
2012-12-17, 21:42
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
10 Timer til Paradis (Teddy Bear)
Har du sett kortfilmen?
Citera
2012-12-17, 21:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vad de andra få av Flashback giallopublik tycker har jag ingen aning om, filmen verkar aldrig komma till tals här.

Jag gillar den skarpt, men däremot tycker jag valet av en tapetkniv som huvudvapen är ytterst märkligt och inte särskilt skrämmande eller hotande.
Citera
2012-12-17, 21:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Jag gillar den skarpt, men däremot tycker jag valet av en tapetkniv som huvudvapen är ytterst märkligt och inte särskilt skrämmande eller hotande.

Ja, håller med dig, mer hotfullt med rakknivar.
Citera
2012-12-17, 21:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ja, håller med dig, mer hotfullt med rakknivar.

Absolut! Men minns också att musiken var bra samt att mordet i badrummet är sjukt snyggt gjort.
Citera
2012-12-17, 21:58
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Har du sett kortfilmen?

Nej, men jag blev definitivt sugen på att göra det!
Citera
2012-12-17, 21:58
Medlem
Lotsos avatar
Christmas Month!

Babes in Toyland (1986)

Jo tack en dålig film som är 140 minuter lång är inget roligt eller bra tecken. Budgeten är ingen höjdare heller och hade jag slagit på denna filmen mitt i den hade jag aldrig gissat att den var från 1986 den känns och ser ut som den gjorde på 50-talet. Det är en dålig film men som Nostlagia Critic sa den är rolig att kolla på och underhållande på en viss gräns. Om man gillar chessy och campy filmer och vill bara skratta åt hur dålig en film är så är detta en typisk sådan film. Det största problemet är dock att jag hade önskat att den var kortare för 140min är en ganska lång tid i en sådan här film och musiknumren är verkligen inget att hänga i granen och kan gärna spolas igenom de låter inte ens så som de vanliga rösterna gör så inte så stor kreativitet gick ner till rösten och låtarna och de verkar komma från ingenstans. Richard Mulligan är over the top och underhållande i filmen men dock inte på samma nivå som John Lithgow i Santa Claus.
Skådespeleriet är sådär, budgeten inte så hög, väldigt lång och den åldras inte så väll med tiden. March of the Wooden Soldiers med Helan & Halvan (som för övrigt är min andra favorit film någonsin tillsammans med en hel del andra Helan & Halvan filmer) och Trollkarlen från Oz är mycket bättre filmer men om du gillar campy och chessy filmer och vill få dig ett gott skratt så är den värd att se... EN GÅNG!

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0090683/

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=ri4V5cebc30
Citera
2012-12-17, 22:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Absolut! Men minns också att musiken var bra samt att mordet i badrummet är sjukt snyggt gjort.

Minns bara att musiken var grym, tio år sedan eller mer sen jag såg filmen i fråga.
Citera
2012-12-17, 22:13
Medlem
NirvanAs avatar
Lotso, du gör det bra som ser massa skräpfilmer bara för de råkar ha jultema
Citera
2012-12-17, 22:15
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Minns bara att musiken var grym, tio år sedan eller mer sen jag såg filmen i fråga.

Då borde du se om den, såg den kanske för 5 år sedan sist, men då jag bara var en liten gymnasieparvel som precis börjat titta på olika genrefilmer så såg jag den om och om igen för jag tyckte den var jävligt bra, så jag kommer ändå ihåg det mesta ur filmen. Det var tider det, medan alla kompisar öste sina pengar på alkohol spenderade jag alltid hela studiebidraget på en tripp till Ginza varje månad eller på subdvd när jag var i Stockholm och hälsade på brorsan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in