2013-07-29, 21:43
Medlem
ConjureMes avatar
Såg precis Seance on a Wet Afternoon. Oförtjänt bortglömd thriller om ett par, hon ett medium han en viljelös sjukling, som kidnappar ett barn till en berömd familj. Idén är att hon ska nå berömmelse genom att hitta barnet med sina extraordinära krafter men naturligtvis går saker och ting inte som planerat. Mycket härlig film att se på, snygg och fascinerande med finfint skådespeleri. Rekommenderas.
Citera
2013-07-29, 21:59
Medlem
spknoises avatar
Blood & Donuts (1995)
3/5

En kanadensisk vampyrfilm med komiska inslag, helt okej film en tråkig söndagskväll. Förövrigt har jag kollat på en hel del kanadensiska skräckfilmer och tycker att de gör riktigt bra filmer där borta. Tyvärr är det nog många som tror att de är producerade och gjorda av amerikaner.
Citera
2013-07-29, 23:02
Medlem
Lotsos avatar
Jack the Giant Slayer (2013)

Jag förväntade mig inte så mycket när jag satte igång denna men helt ärligt förväntade jag mig inte en så här dålig film. Det första som inte är bra är dialogerna som är riktigt urkassa. Några av de sämsta dialogerna jag har hört på och den film med sämst dialoger från 2013. Sedan är filmen hur kliché som det möjligen går. Vi har bondpojken som blir kär i prinsessan vid första ögonkastet, prinsessan som vill utforska och ha äventyr men blir styrd av sin far, skurken som är högrankad inom kungafamiljen och släng in jättar och sagan om ringen action så vips får vi Jack the Giant Slayer.
Nu tänker ni kanske men detta är ju en sagoberättelse som är menad att vara i den riktningen som den är. Det är visserligen rätt men detta är en film som är en nyberättelse som har blivit populära nu sedan 2011. Där finns Snow White and the Huntsman, Abraham Lincoln: Vampire Hunter och Hansel and Gretel: Witch Hunters. Men anledningen till att dem filmerna var underhållande och bättre än denna är för att dem gjorde något nytt med berättelsen och följde inte kliché historian. Detta är en sådan film som ska vara i den riktningen också men misslyckas totalt med det.

Där är heller inte en enda intressant eller sympatisk karaktär med i filmen, nej jag tar bort det Ewan McGregor och främst Ian McShane är dem enda sympatiska och intressanta personerna i denna filmen och är dem ända som fattar rätt beslut. Framför allt Ian McShane som är den enda värdiga och vettiga personen i denna film.
Nicholas Hoult och Eleanor Tomlinson har ingen kemi med varandra och Nicholas Hoult var inte bra för fem öre i denna film. Han var okej i X-Men: First Class men här var det bara bedrövligt att se honom men jag tror det beror mest på hur karaktären är skriven än hans skådespel.
Slutligen vill jag bara nämna jättarna som såg för jävliga ut. Dataeffekterna var riktigt usla och jag undrar verkligen vart 250 miljoner dollar gick till att göra denna filmen. Varje gång jättarna var framför kameran kändes det som jag såg någon mellanvideo mitt i ett spel från slutet av 90-talet/ början av 00-talet.

I sin helhet ingen bra film alls och jag förväntade mig torts allt inte mycket men att den var så här dålig anade jag faktiskt inte. Kliché film med urkassa dialoger, ointressanta karaktärer och dataeffekter som ser bajs ut.
Sedan undrar jag vem denna filmen egentligen är riktad åt för ett barn mellan 0-7år lär finna filmen alldeles för våldsam och 10+ är du alldeles för ung vill jag påstå med tanke på vilka skämt filmen slänger in där (ja där är ett fisskämt med).
Dessutom den där titeln? Jack "dödar" tre jättar (vilket är extremt litet med tanke på hur många som dör i denna filmen) men det är inte brutalt och verkligen inte till den nivå att jag skulle kalla han The Giant Slayer.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1351685/?ref_=fn_al_tt_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ng9rjC8MOgU
Citera
2013-07-29, 23:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jack the Giant Slayer (2013)

1.5 av 5!

Årets John Carter för mig och fyfan vad jag var uttråkad på bion då jag såg den, dessutom bara jag och min kompis på visningen vi var på, dagen efter premiären.
Citera
2013-07-29, 23:07
Medlem
KUSEs avatar
Manhattan Baby, eller Eye of the EVIL DEAD som det står på omslaget. Likt flera av Fulcis andra filmer omges denna av en falsk marknadsföring för att kompensera uselheten i sitt eget filmskapande. Fulci får en sannerligen att tvivla på ordspråket att man inte ska döma en bok efter sitt omslag.

Den långdragna ursäkten till handling och den ständigt spelande porrmusiken gjorde ögonlocken tunga. 1/5
Citera
2013-07-29, 23:26
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Årets John Carter för mig och fyfan vad jag var uttråkad på bion då jag såg den, dessutom bara jag och min kompis på visningen vi var på, dagen efter premiären.

Inte sett John Carter men kommer faktiskt ge den en chans i framtiden! Har hört blandade åsikter om den.
Citera
2013-07-29, 23:59
Medlem
Pusher

Eftersom Nicholas Winding Refn är i ropet just nu såg jag Pusher som jag inte sett på väldigt länge. Det är en bra film, gediget hantverk rakt igenom, och vi bjuds på intressana karaktärer som inte är stereotypa gangsters annat än till utseendet. Bland allt som är bra med filmen så måste ändå Kim Bodnia nämnas, han är verkligen en gigant till skådespelare enligt mig. Men det finns även saker som är mindre bra. Jakten till fots är intensiv och bra filmad men alldeles för kort, men det påverkar inte filmen i stort. Jag är bara ett fan av jakter till fots. Det stora problemet för mig är slutet:

4/5
Citera
2013-07-30, 00:00
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det har du absolut rätt i såklart. Jag brukar nästan gå lös på min flickvän eftersom hennes filmsmak är så olik min egen.
Hon tyckte nämligen det var en film värd fullpott.

Dags att byta flickvän, månne?

Haha, skojar bara.

Såg själv The Mist, signerat Darabont senast. Underbart koncept! Svag för filmer som utspelar sig på en och samma plats därtill. En mysig film som dock, dessvärre aldrig blir direkt stilbildande. Överraskningar förekommer, men de hade behövt en mer långdragen setup för att få fulländad effekt. Nu blev det förvisso en film fylld med diverse överraskningar, men som dock i sitt utförande känns aningen ryckig.

7/10

Men se!
Citera
2013-07-30, 00:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Longest Day (1962)

En fantastiskt bra bild av andra världskriget på film. The Longest Day känns som ett praktexemplar och facit för filmer i krigsgenren. Svartvit, lång som satan, många många bra skådespelare, magnifika krigsscener. Precis som man vill ha det med andra ord! John Wayne, Robert Mitchum, Robert Ryan, Richard Burton, Sean Connery. Listan kan göras väldigt lång. Som sagt, en mycket bra krigsfilm (som jag konstigt nog inte hade sett tidigare) som bjuder på precis allt den bör. Strandmassakern kan man tyckas kännas snodd härifrån i Saving Private Ryan. Longest Day är en otrolig film.

8 av 10!
Citera
2013-07-30, 00:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Inte sett John Carter men kommer faktiskt ge den en chans i framtiden! Har hört blandade åsikter om den.

Tyckte att John Carter var ren skit, och han som spelar huvudrollen i den var även med i Battleship och Savages, han borde verkligen tänka på att fixa bättre roller i framtiden.
Citera
2013-07-30, 01:31
Bannlyst
Såg en gammal svensk klassiker med min flickvän. David Flamholcs Vackert Väder från 1996. För 14 år sedan tyckte jag den var skitbra. För 5 år sedan laddade jag ner den och stod inte ut i mer än 15 minuter för att den var så jävla dålig. Nu insåg jag charmen med den och den var dessutom lite roligare att kolla på tillsammans med någon. Den är egentligen riktigt dålig, som med alla filmer av Flamholc, men den har den där svenska charmen i sig sen är det dessutom en liten nostaligtrip att se så gamla bilder från ett forntida Sverige. Dessutom hade jag glömt av hur jävla skön styvpappan i filmen är. Lätt värt titten enbart för José

5/5
Citera
2013-07-30, 01:50
Medlem
serotonins avatar
Only God Forgives - En vacker men själlös tavla. Handlingen är inte mycket att hänga i granen och Ryan Gosling kan dra åt helvete, han förmedlar noll känslor här. Litet plus när isdrottningen Kristin Scott Thomas kliver in, men det räcker inte för att filmen ska bli bra. 5/10 för de läckra miljöerna och det snygga fotot, känns ganska generöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in