2013-07-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag tycker den filmen är bättre än Nyckeln till frihet. Mestadels för att Alcatraz är betydligt mer spännande.

Gillar Clintan mer än Tim Robbins och Morgan Freeman...
Citera
2013-07-28, 23:08
Medlem
Gudruns avatar
"The lone ranger"
3/5
Klart sevärd film med roliga/spännande effekter och kommentarer.
Gör sig bra på bioduk.
Citera
2013-07-28, 23:25
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Paint Your Wagon (1969)

Riktigt härlig westernkomedimusikal! Hade inga större förväntningar men blev positivt överraskad. Filmen är lång på närmare 160 minuter men den känns trots det aldrig på något vis seg utan tvärtom underhåller hela vägen och gav många roliga stunder. En film man blev glad av att se. Feelgood-känslan finns givetvis där. Lite allvar får vi trots allt också, självklart med glimten i ögat då. Kul att se Lee Marvin och Clintan lägga ifrån sig krigbössor och Magnum-revolvrar och spela mjuka roller. Båda två tar ton under filmens gång vilket var roligt att höra Man kommer inte bli besviken på denna, det blev i vilket fall inte jag.

7/10!
Citera
2013-07-28, 23:57
Medlem
Smirmats avatar
Man of steel. 2/5.

Blev lite besviken, tyckte den var rörig och det gick för fort fram.
Citera
2013-07-29, 02:26
Medlem
Ockletts avatar
Evil Dead

Den var helt okej.
Citera
2013-07-29, 03:19
Medlem
sim-man92s avatar
What Maisie Knew
Svårt att komma på något bra att säga om den här filmen faktiskt. Men det var i alla fall en av de bättre filmerna jag sett på senare tid.
Välspelad, turbulent, rörande, osympatisk och sympatisk. Skarsgård är riktigt bra och skönt med en barnskådis som inte tar för mycket plats.
Citera
2013-07-29, 03:50
Medlem
Gantz92s avatar
Secret Window

Riktigt bra förutom att den var så jäkla förutsägbar. Hatar när man vet vad plot-twisten är redan tidigt i filmen och man bara väntar på att den ska komma. I övrigt så var den dock som sagt riktigt bra. Miljön där filmen utspelades skapade en riktigt spännande stämning trots förutsägbarheten. Skådespeleriet höll en genomgående hög kvalitet. Johnny Depp har varit en favorit sedan länge och han presterade bra som vanligt. John Turturro som antagonisten stal dock varje scen han var med i. Synd att han sällan är med i nåt sevärt nuförtiden.

3/5
Citera
2013-07-29, 03:59
Medlem
Slaughtereds avatar
Olympus Has Fallen
Gerard Butler briljerar! Filmen känns lite klyschig och förutsägbar
men jag tyckte filmen var väldigt bra i sig. Blytung action, djupa konflikter,
desperata handlingar och tragedin om vad människor egentligen är...
Rekommenderas starkt!

Betyg
4/5
Citera
2013-07-29, 04:23
Medlem
Epicediums avatar
Amélie från Montmartre

Har länge dragit ut på att se denna film som jag hört mycket gott om. En konstnärlig feelgood-film som målar upp vårt samhälle och dess invånare på ett komiskt sätt, jag var dock på ett relativt lättdistraherat humör när jag såg filmen så möjligheten finns att jag inte uppskattade den så mycket som jag hade kunnat göra. Audrey Tautou som spelar huvudrollen är också riktigt söt och passar perfekt in i sin roll!

8/10
Citera
2013-07-29, 13:08
Medlem
serotonins avatar
Shattered Glass

http://www.imdb.com/title/tt0323944/?ref_=sr_2

Jag gillar att kolla på filmer om journalister och det här var en av de bättre jag sett. Baserad på en sann historia om en amerikansk journalist som fantiserade ihop många av sina artiklar. Välspelad och verklighetstrogen. 8/10.
Citera
2013-07-29, 13:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Evil Dead

Den var helt okej.

Remaken?
Citera
2013-07-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Remaken?

Jag undrar om alla som skriver Evil Dead utan att precisera sig vet om att det finns ett original?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in