2013-06-13, 11:07
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
En mycket bra film med ett intressant scenario
Får ta och kika på den då!

Fan det var väl på tiden att man började röra sig lite friare i detta delforum. Jag skrev och läste nästan helt uteslutande i den Asiatiska filmtips-tråden tidigare...
Citera
2013-06-13, 11:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Får ta och kika på den då!

Du som gillade The Battery ska helt klart se The Quiet Earth då!
Citera
2013-06-13, 12:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Du som gillade The Battery ska helt klart se The Quiet Earth då!
Aha, är det så! Ja, när du jämför med den filmen så hoppade den raskt ganska ordentligt upp i prioriteringslistan...
Citera
2013-06-13, 14:07
Medlem
schnaasens avatar
True Romance 1993

Denna hade jag aldrig hört talas om innan jag snubbla över den på imdb. Det första jag fastna för var den sköna uppsättningen med bra skådespelare, Brad Pitt som soffliggande pot-head
Christian Slater tycker jag spelade riktigt bra, skönt att se då det mesta han är med i nu är helt värdelöst.

Tycker även soundtracket av Zimmer var underbart i denna film.

Stark 3/5
Citera
2013-06-13, 14:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Aha, är det så! Ja, när du jämför med den filmen så hoppade den raskt ganska ordentligt upp i prioriteringslistan...

Det är dock ingen zombiefilm men atmosfären och upplägget är lite detsamma.
Citera
2013-06-13, 14:46
Medlem
Rakiis avatar
The Happening (2008)

Ett litet ryck upp för Shyamalan efter The Village och Lady in the Water men fortfarande en själlös och sömnig film med en Mark Wahlberg som känns riktigt malplacerad och spelar verkligen inte sin roll rätt för fem öre. Shyamalan som regissör tar säkra kort före de osäkra hela tiden, i synnerhet med första scenen där Wahlbergs lärare till karaktär i stort sett berättar hela filmens upplägg, har man lite hjärna ser man igenom hela karaktärens dialog och förstår direkt vad filmen vill säga. Här är rädslan för det okända återigen i centrum och berättar om den moderna människans kamp för att sätta sina egna rädslor i schack. När folk börjar dö plötsligt och ta sina egna liv blir det för uppenbart vad Shyamalan som regissör vill säga.

2/5
Citera
2013-06-13, 14:51
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
The Happening (2008)

Ett litet ryck upp för Shyamalan efter The Village och Lady in the Water men fortfarande en själlös och sömnig film med en Mark Wahlberg som känns riktigt malplacerad och spelar verkligen inte sin roll rätt för fem öre. Shyamalan som regissör tar säkra kort före de osäkra hela tiden, i synnerhet med första scenen där Wahlbergs lärare till karaktär i stort sett berättar hela filmens upplägg, har man lite hjärna ser man igenom hela karaktärens dialog och förstår direkt vad filmen vill säga. Här är rädslan för det okända återigen i centrum och berättar om den moderna människans kamp för att sätta sina egna rädslor i schack. När folk börjar dö plötsligt och ta sina egna liv blir det för uppenbart vad Shyamalan som regissör vill säga.

2/5
Tack för det, då tar jag och ser någon annan film istället
Bara nyfiken, vilken film kommer din avatar ifrån?
Citera
2013-06-13, 14:53
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnaasen
True Romance 1993

Denna hade jag aldrig hört talas om innan jag snubbla över den på imdb. Det första jag fastna för var den sköna uppsättningen med bra skådespelare, Brad Pitt som soffliggande pot-head
Christian Slater tycker jag spelade riktigt bra, skönt att se då det mesta han är med i nu är helt värdelöst.

Tycker även soundtracket av Zimmer var underbart i denna film.

Stark 3/5

En klart sevärd film som får alldeles för lite uppmärksamhet enligt mig. Inget mästerverk, men helt klart värt en titt.
Citera
2013-06-13, 14:54
Medlem
Rakiis avatar
The Crow: Wicked Prayer (2005)

Ännu en meningslös uppföljare på en av mina tonårsfavoriter, denna gången helt utan själ och hjärta eller det mörker som omgärdade den första The Crow. Sedan att man väljer att placera filmen till soliga indianreservat i något ökenlandskap med en överviktig Edward Furlong i huvudrollen gör att det inte går alls att associera denna till franschisen överhuvudtaget. Tito Ortiz som inte ens är en skådespelare är med tillsammans med Tara Reid (vad hände med henne?) och ett par andra substanslösa karaktärer man inte kan ta seriöst, i synnerhet då dom ska vara djävulsdyrkare. Furlong kan bättre än detta vilket han visar i Uwe Bolls filmer på senare år, här är han helt malplacerad som uppsminkad hämnare, men han gjorde väl det för att ha råd med drogerna som sagt.

1/5
Citera
2013-06-13, 14:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Tack för det, då tar jag och ser någon annan film istället
Bara nyfiken, vilken film kommer din avatar ifrån?

The Happening hade en bra scen under sina 93 minuter vilket säger en hel del, men den var så pass dålig att den blev rätt bra, bortsett ifrån att Mark Wahlberg snackar med plastväxter och är helt intetsägande. Filmen höll ändå mitt intresse någorlunda uppe då man vill veta hur det ska sluta.

Min avatar föreställer Pennywise ifrån IT, filmen är riktigt dålig men boken av Stephen King är kanon!
Citera
2013-06-13, 17:54
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Flight of the Phoenix (2004)

Helt klart klassen sämre än originalet och inte alls lika spännande. Denna känns mer "feel-good"-aktig även om den fortfarande är allvarlig. Men jag tycker det ändå blir för mycket action än vad som var nödvändigt. Se på Stewart's film, där är det inte mer action än nödvändig och istället mer dramatiskt vilket gjorde det mycket mer spännande. I denna typ av film, dvs "ett plan har kraschat mitt i öde öknen och man ska försöka bygga ihop det för att sedan kunna ta sig därifrån" så är det liksom inte det mest troliga. Soundtracket ska jag dock inte klaga på, snarare lyfta då det gav filmen ett pigg knuff upp och också var en utav anledningarna till "feel-good"-känslan. Fotot är nästan ännu bättre då man visar en del riktigt härliga bilder, speciellt häftigt i full-HD Bluray. Skådespelarna är stabila men ingen är jättebra. Dock alltid kul att se Dennis Quaid och Tyrese Gibson. Kul grej också - Giovanni Ribisi spelar "Elliott" och är jäkligt lik Dr. Strangelove ( ). Sammanfattningsvis en okej äventyrsfilm men lite väl actionfylld för att nå högre höjder. Men som sagt, detta är en nyinspelning och få av dessa slår sin föregående film. Men filmen är absolut inte fy skam.

6,5 av 10
Citera
2013-06-13, 19:43
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
The Happening hade en bra scen under sina 93 minuter vilket säger en hel del, men den var så pass dålig att den blev rätt bra, bortsett ifrån att Mark Wahlberg snackar med plastväxter och är helt intetsägande. Filmen höll ändå mitt intresse någorlunda uppe då man vill veta hur det ska sluta.

Min avatar föreställer Pennywise ifrån IT, filmen är riktigt dålig men boken av Stephen King är kanon!
Tyckte att hela filmen var mer eller mindre intetsägande. Kommer knappt ihåg något från The Happening. Men min favoritscen var denna: http://www.youtube.com/watch?v=I2r_qjEHf7c
Senast redigerad av Ocklett 2013-06-13 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in