Citat:
Ursprungligen postat av
Lotso
Enligt mig den bästa Indiana Jones filmen och min 14 favorit film någonsin

Älskar sambandet mellan Harrison Ford och Sean Connery i den filmen

Kul att se att andra uppskattar dessa filmer.
Är en stor filmgalning, men jag håller den där trilogin så jävla högt upp på favoritlistan att jag är osäker på om någon film någonsin kommer peta ned den!
Det har mycket att göra med nostalgia, att jag växte upp med dom.
Dessa tillhör de oerhört få filmer som jag kan se om och om igen utan att tröttna en enda liten minut.. och det beundrar jag
Spielberg för att han får mig att känna. Högsta underhållningsvärdet jag någonsin varit med om.
Men om jag nu var helt tvungen att välja vilken av de tre som är bäst så skulle jag nog säga "
Raiders of the lost ark".. Förbannat mästerlig film. Men det är även de andra två.
"
The Last Crusade" kommer sjukligt tätt efter och på tredje plats "
Temple of Doom".
4e filmen vet jag inte om jag vill räkna med ens, den skiljer sig så mycket ifrån de andra.. klart förståeligt med tanke på tidsspannet, men jag blev ändå väldigt underhållen av den också.. Mycket tack vare för att mitt intresse för trilogin är så onormalt stort.
För att gå on-topic.
Jag såg filmen/dokumentären "
Hated - GG Allin and the Murder Junkies" inatt. Nu är mitt intresse för honom väldigt minimalt. Jag vet vem han är och vilket avtryck han gjort i musikhistorien, musiken däremot tycker jag det mesta jag hört, är raktav skitdålig..
Men jag måste säga att det här var en av de klart bästa rock-dokumentärer jag sett, strax efter "
Last Days Here" om
Bobby L och
Pentagram. (Som jag fram tills inatt tyckte var en av de mest gripande rockdokumentärer jag sett..)
Väldigt grafisk och motbjudande, men oerhört intressant med den inblick man får i vem han var. Det är inte mycket man egentligen får veta, men det som berättas/visas räcker för att hålla Legenden levande.
Satt efteråt och frågade mig själv vem som egentligen ska bli näste man att göra rocken farlig på riktigt igen. Och HUR..
Ja hursomhelst, riktigt grym film som jag tycker alla bör se oavsett om man har intresse för
GG eller ej. Väldigt värd timme!
8 av 10