2013-07-05, 21:03
Medlem
Ockletts avatar
Ajeossi

En riktigt bra film.
Citera
2013-07-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bästa Lovecrafthistorien som aldrig Lovecraft skrev!

Det får väl anses vara ett gott omdöme då ingen var så skicklig med det suggestiva som Lovecraft. Förbaskat bra film i min bok.
Citera
2013-07-05, 21:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Det får väl anses vara ett gott omdöme då ingen var så skicklig med det suggestiva som Lovecraft. Förbaskat bra film i min bok.

Ja, det är en mycket, mycket bra film!
Citera
2013-07-05, 21:41
Medlem
Identiety thief

Bland det bättre filmerna jag sett tycker jag, riktigt underhållande och inte tråkig en enda gång under filmens gång. Helt klart sevärd

8/10
Citera
2013-07-05, 21:42
Medlem
EddieGeins avatar
Dawn of the dead (1978)
Oerhört underhållande, men framförallt oerhört rolig! Ska den verkligen vara så rolig?
Den känns så fruktansvärt satiriskt, men ändå får man känslan av att den inte försöker vara det.
Favoritscenerna är definitivt med den feta rasisten som går berserka gång i filmens början.
Rekommenderas! Definitivt den bästa zombierullen jag sett. Jag har dock inte sett Romeros '' Night of the living dead ''. Hur är den i jämförelse med denna?
Citera
2013-07-05, 22:03
Medlem
From Beyond

Underhållande och härlig Lovecraft-historia med mycket gore, blod och BDSM! Jeffrey Combs, Barbara Crampton och hjälten Ken Foree funkar alldeles utmärkt tillsammans när kampar mot den onde Dr Pretorius som spelas av Ted Sorel.

Stuart Gordon bygger upp en mycket bra och lite kuslig gotisk atmosfär och lyckas även få in en del humor på ett snyggt sätt med hjälp av kameravinklar och Combs skådespel. Goret och effekterna tycker jag var helt fantastiska!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bästa Lovecrafthistorien som aldrig Lovecraft skrev!
Absolut!

Har du sett Castle Freak som Lovecraft skrivit och Gordon gjorde till film 1995?
http://www.imdb.com/title/tt0112643/
Senast redigerad av GreenMath 2013-07-05 kl. 22:05.
Citera
2013-07-05, 22:45
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Lone Ranger (2013)

Fick precis vad jag väntade mig. Inga som helst överraskningar. Alltså matinéäventyr med stabila actionscener + snygga effekter (men det där med tåget var väl lite väl att ta i...). Nåja, det är ju 2013... Det ska sägas att jag enbart såg denna p.g.a. Johnny Depp. Hade han inte medverkat är jag mycket tveksam om jag överhuvudtaget övervägt att se denna. Depp som "Tonto"-indianen spelar rollen precis som han ska och man vet vad man får där - roligt och sköna citat som vanligt. En klart sevärd insats som höjer filmen ett snäpp. Storyn känns däremot inte alltför sammanhängande och karaktärerna byggs upp på ett jäkligt dålig sätt, eller knappt överhuvudtaget rättare sagt. Armie Hammer var väl inte så mycket att hänga i granen om ni frågar mig i rollen som "Lone Ranger". Känns som en av många medelmåttiga skådespelare + att karaktären inte alls kändes lockande på något sätt. Dock så gillade jag William Fichter som "Butch" desto bättre. Tycker han bildar en skön blandning av skurkighet och komik i den. Filmen är snyggt arbetad och har väldigt fina miljöer samt. foto. Flera scener känns igen från gamla legendariska westerns som Once Upon a Time in The West och The Good, the Bad and the Ugly som man valt att "kopiera" Musiken var någon sorts mix av Sherlock Holmes och Once Upon. Men, ett stort MEN. Filmen är aldrig tillräckligt bra för att hålla intresset uppe i den speltiden på hela 149 minuter. Långt ifrån. Hade gärna sett en kapning på 45 minuter ärligt talat. Detta anade man givetvis redan innan. Det som däremot nästan får mig att sätta en svag 7:a i betyg är den otroligt härliga tågjakten. Vilket drag! Vilken inlevelse med den musiken! En ruggigt underhållande scen och utöver Johnny Depp's karaktär denna films stora ljuspunkt och sevärdhet. Jag har inte sett så många filmer från iår än faktiskt. Iron Man 3, Oblivion, Olympus Has Fallen samt. Man of Steel ligger alla på "non-watch-listan" än så länge. Jag gillade denna mer än både Die Hard 5 och Fast 6 men ger den samma betyg då dessa troligen bör sänkas ett litet snäpp. World War Z lär det f.ö. bli nästa vecka

6.5 / 10!
Citera
2013-07-05, 22:48
Medlem
Tropic Thunder.
Riktigt rolig och bra rulle. Fick mig ett par skratt samtidigt som jag fick många leende, rolig film.
Citera
2013-07-05, 23:13
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Varg med Peter Stormare. Rätt ok (för att vara svensk) och snyggt foto.
Citera
2013-07-05, 23:13
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

The Sandlot 3 (2007)

På något sätt har denna filmen ett visst syfte bakom sig, dessvärre så kommer inte detta syftet fram riktigt och döljs bakom tråkig humor och ointressanta karaktärer. Men en sak som denna filmen hade som inte tvåan hade var en annorlunda handling samt något lärorikt bakom sig precis som första filmen. Men den är långt ifrån bra, tvärtom en ganska så dålig film faktiskt.
Anledningen till detta är för att filmen verkligen och jag menar verkligen älskar slapstick och slänger in det överallt i filmen. Ja som ni märkt så är svag punkten i denna filmen humorn. Den är inte rolig alls någonstans och jag erkänner att slapstick är min slags humor, när det görs rätt. För att slapstick ska funka måste du först ha en intressant karaktär/karaktärer och sedan sätta upp en intressant händelse som på något viss ska föra handlingen vidare. Därför funkade slapstick så pass bra i de gamla filmerna men att bara slänga ut slapstick bara sådär utan någon uppbyggnad eller händelse, det bara inträffar för filmskaparna tänker att de blir kul ändå. Men nej det blir det inte det faller lika platt som en paj i ansiktet.
Men jag ska ge filmen cred för handlingen som är intressant minst sagt. Handlar om en egoistisk basebollspelare som får en baseboll i ansiktet och åker på grund av detta tillbaks i tiden där han kan spendera mer tid med sin döende mor i cancer samt lära sig att ha kul att spela baseboll och inte vända ryggen åt sin kompisar, vilket han gjorde i första taget vilket resulterade i hans ego. I slutändan lär han sig en läxa (såklart) och denna läxa kan vara nyttig och bra för barn. Vi har alla velat åka tillbaka i tiden och velat ändra vårt förflutna men vad som är gjort är gjort.

I sin helhet fortfarande ingen bra film. Den låga budgeten sätter sina spår i filmen och humorn är under all kritik. Trots den intressanta och ändå halv originella handlingen så är detta fortfarande en dålig film.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0817307/?ref_=sr_3

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=w376AJP5jyI
Citera
2013-07-05, 23:22
Medlem
rockxtarrs avatar
fast and furious 6, riktigt grym film med ett bra slut
Citera
2013-07-05, 23:52
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Lone Ranger (2013)

Fick precis vad jag väntade mig. Inga som helst överraskningar. Alltså matinéäventyr med stabila actionscener + snygga effekter (men det där med tåget var väl lite väl att ta i...). Nåja, det är ju 2013... Det ska sägas att jag enbart såg denna p.g.a. Johnny Depp. Hade han inte medverkat är jag mycket tveksam om jag överhuvudtaget övervägt att se denna. Depp som "Tonto"-indianen spelar rollen precis som han ska och man vet vad man får där - roligt och sköna citat som vanligt. En klart sevärd insats som höjer filmen ett snäpp. Storyn känns däremot inte alltför sammanhängande och karaktärerna byggs upp på ett jäkligt dålig sätt, eller knappt överhuvudtaget rättare sagt. Armie Hammer var väl inte så mycket att hänga i granen om ni frågar mig i rollen som "Lone Ranger". Känns som en av många medelmåttiga skådespelare + att karaktären inte alls kändes lockande på något sätt. Dock så gillade jag William Fichter som "Butch" desto bättre. Tycker han bildar en skön blandning av skurkighet och komik i den. Filmen är snyggt arbetad och har väldigt fina miljöer samt. foto. Flera scener känns igen från gamla legendariska westerns som Once Upon a Time in The West och The Good, the Bad and the Ugly som man valt att "kopiera" Musiken var någon sorts mix av Sherlock Holmes och Once Upon. Men, ett stort MEN. Filmen är aldrig tillräckligt bra för att hålla intresset uppe i den speltiden på hela 149 minuter. Långt ifrån. Hade gärna sett en kapning på 45 minuter ärligt talat. Detta anade man givetvis redan innan. Det som däremot nästan får mig att sätta en svag 7:a i betyg är den otroligt härliga tågjakten. Vilket drag! Vilken inlevelse med den musiken! En ruggigt underhållande scen och utöver Johnny Depp's karaktär denna films stora ljuspunkt och sevärdhet. Jag har inte sett så många filmer från iår än faktiskt. Iron Man 3, Oblivion, Olympus Has Fallen samt. Man of Steel ligger alla på "non-watch-listan" än så länge. Jag gillade denna mer än både Die Hard 5 och Fast 6 men ger den samma betyg då dessa troligen bör sänkas ett litet snäpp. World War Z lär det f.ö. bli nästa vecka

6.5 / 10!

Det slutet är helt underbart absolut! Riktigt tråkigt att resten av filmen inte är lika bra eller når upp till den nivå överhuvudtaget. Håller in princip med dig i din recension.

http://www.youtube.com/watch?v=3LiaXIAwemk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in