Sports Mania 
The Sandlot 3 (2007)
På något sätt har denna filmen ett visst syfte bakom sig, dessvärre så kommer inte detta syftet fram riktigt och döljs bakom tråkig humor och ointressanta karaktärer. Men en sak som denna filmen hade som inte tvåan hade var en annorlunda handling samt något lärorikt bakom sig precis som första filmen. Men den är långt ifrån bra, tvärtom en ganska så dålig film faktiskt.
Anledningen till detta är för att filmen verkligen och jag menar verkligen älskar slapstick och slänger in det överallt i filmen. Ja som ni märkt så är svag punkten i denna filmen humorn. Den är inte rolig alls någonstans och jag erkänner att slapstick är min slags humor, när det görs rätt. För att slapstick ska funka måste du först ha en intressant karaktär/karaktärer och sedan sätta upp en intressant händelse som på något viss ska föra handlingen vidare. Därför funkade slapstick så pass bra i de gamla filmerna men att bara slänga ut slapstick bara sådär utan någon uppbyggnad eller händelse, det bara inträffar för filmskaparna tänker att de blir kul ändå. Men nej det blir det inte det faller lika platt som en paj i ansiktet.
Men jag ska ge filmen cred för handlingen som är intressant minst sagt. Handlar om en egoistisk basebollspelare som får en baseboll i ansiktet och åker på grund av detta tillbaks i tiden där han kan spendera mer tid med sin döende mor i cancer samt lära sig att ha kul att spela baseboll och inte vända ryggen åt sin kompisar, vilket han gjorde i första taget vilket resulterade i hans ego. I slutändan lär han sig en läxa (såklart) och denna läxa kan vara nyttig och bra för barn. Vi har alla velat åka tillbaka i tiden och velat ändra vårt förflutna men vad som är gjort är gjort.
I sin helhet fortfarande ingen bra film. Den låga budgeten sätter sina spår i filmen och humorn är under all kritik. Trots den intressanta och ändå halv originella handlingen så är detta fortfarande en dålig film.
1.5 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt0817307/?ref_=sr_3
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=w376AJP5jyI