Warm Bodies (2013)
Warm Bodies är en film med många problem och jag kan inte förstå hur denna filmen har 7 av 10 på IMDb eller 81% på rottentomatoes. Det är en film som inte håller i längden och jag blev riktigt irriterad på den.
För det första så kan tydligen zombies i denna värld prata även när dem är zombies i början innan dem börjar gå mot mer mänskliga. Men vad som är de största problemet med filmen är att allt blir räddat och att zombies blir människor igen med hjälp av romantik. Hela konceptet och bara idén får mig att vilja spy och jag avskydde verklige det. Det hela är som filmen riktar sig åt tonårstjej gruppen och säger "allt kan vinnas med hjälp av kärleken" BULLSHIT! Nej zombies blir inte människor igen på grund av kärlek dem är döda och kommer inte mer tillbaka. Personen är död end of story!
Sedan så kan inte R köra bil men tydligen så kan M köra bil, ingen förklaring till varför. Det enda jag säger är att denna filmen var dålig i mina ögon och hela konceptet fick mig att vilja spy. Zombies blir människor igen med hjälp av kärleken ugh...
Sist också var är komedin någonstans i filmen? Jag skrattade bara två gånger och resterande skämt var riktigt usla skämt och torr humor.
Det var nästan som om filmen försökte vara en satir samtidigt på zombie genren men misslyckades totalt och föll platt istället. Det enda jag gillade med denna filmen var Rob Corddry och John Malkovich.
I sin helhet en riktigt dålig film med uruselt koncept som jag bara ville spy åt med en kliché handling som är Romeo och Julia och med humor som faller lika platt som denna filmen tror att den är cool.
Det är chockerande över hur mycket bra kritik denna filmen har fått, vad är det folk ser i denna film? Den är verken rolig eller smart och romantiken är Twilight varning och filmen är en skam till zombiegenren!
Klockan är mycket och jag ska upp imorgon bitti så orkar inte skriva ner så mycket.
1.5 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt1588173/?ref_=sr_1
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=07s-cNFffDM