2013-08-25, 22:10
Medlem
lendrygghs avatar
Wreck-It Ralph.

Överlag bra och underhållande (kändes betydligt vuxnare än dess förutsättningar). Animationen var gediget bra hantverk. Upplägget deras arkadvärldar emellan var snyggt löst. Många skämt föll väl ut (bl a värdig hågkomst Satan/Satine). Roliga pastischer. Röstskådespelet var tillfyllest. Herr R. Ralf skiljde sig mer från Shrek än man kunde tro. En del intressanta vändningar i handlingen. Fint skurkelement. Överlag en bra film. God.
Dock störde jag mig katastrofalt på flickan han tvingas teama med. Ett fullkomligt kadaver till person. En rutten, egoistisk, och med tidsandan överensstämmande "cool outsider utvald att bära en mystisk begåvning som de populära kidsen aldrig kommer förstå". Ungen var ett veritabelt mandomsprov för tålamod; sadist och svinig; munspelsrösten till trots allmänt ohängd.

Filmens enda skavank. I övrigt: 7/10!
Citera
2013-08-25, 22:20
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Deliverance (1972)

Mycket, mycket bra! Fyra snubbar i 35-årsåldern ska iväg och paddla kanot i Cahulawassee-floden innan den dämmas upp inför ett kraftverksbygge. De förväntar sig inget annat än en fridfull och lugn tur nedför floden men det hela eskalerar istället till ett farligt äventyr på liv och död. Filmen bygger upp starka och känslofyllda karaktärer vilket är själva storheten. Det är riktigt spännande att följa dessa. Jon Voight i huvudrollen, är alldeles förträfflig ska jag säga. Man känner ju mest till honom från M:I men här är han väldigt bra, perfekt rentav! Burt Reynolds, Ned Beatty och Ronny Cox spelar de andra stora rollerna och är alla minst sagt väldigt bra. Filmen bjuder på vissa sekvenser vilka man lär komma ihåg. Första scenen får vi se en härlig banjo-duell med fullt ös. En annan otäck scen som samtidigt var väldigt svår att hålla sig i skratt för (otroligt rolig) var när två av snubbarna plötsligt stöter på två invånare i skogen nära floden vilket urartar i både död, skratt och lite där till.
Händelserna i handlingen är ganska lätträknade. Man fokuserar istället väldigt mycket på att dramatisera och känslofylla dessa vilket lyfter filmen en hel del i mina ögon. Den här filmen fick mig att tänka på Butch Cassidy. "Den sista färden" är en högst sevärd och medryckande äventyrsthriller.

8 / 10!
Citera
2013-08-25, 22:41
Medlem
American Teen (2008) - "Fake-dokumentär/Mockumentär" om highschool-ungdomar.

Ganska uppenbart regisserad/spelad/manipulerad men ändock intressant. Schablonbilden av High School Life såsom det skildras i mainstreamfilmer och andra dokumentärer är förvånansvärt sann säger många. Det kan mycket väl vara så, Även American Teen ger oss vatten på den kvarnen, även om den kanske inte bör räknas som någon renodlad dokumentär.

3.5 av 5.
Citera
2013-08-25, 22:57
Medlem
kuddenchristos avatar
Hannibal. Jag såg Hannibal igår natt på TV, men jag har sett den filmen många gånger tidigare. Jag tycker att Hannibal är en medelmåttig film. Något som jag stör mig på är att de italienska karaktärerna pratar engelska med varandra.
Citera
2013-08-25, 23:43
Medlem
Lotsos avatar
Warm Bodies (2013)

Warm Bodies är en film med många problem och jag kan inte förstå hur denna filmen har 7 av 10 på IMDb eller 81% på rottentomatoes. Det är en film som inte håller i längden och jag blev riktigt irriterad på den.
För det första så kan tydligen zombies i denna värld prata även när dem är zombies i början innan dem börjar gå mot mer mänskliga. Men vad som är de största problemet med filmen är att allt blir räddat och att zombies blir människor igen med hjälp av romantik. Hela konceptet och bara idén får mig att vilja spy och jag avskydde verklige det. Det hela är som filmen riktar sig åt tonårstjej gruppen och säger "allt kan vinnas med hjälp av kärleken" BULLSHIT! Nej zombies blir inte människor igen på grund av kärlek dem är döda och kommer inte mer tillbaka. Personen är död end of story!
Sedan så kan inte R köra bil men tydligen så kan M köra bil, ingen förklaring till varför. Det enda jag säger är att denna filmen var dålig i mina ögon och hela konceptet fick mig att vilja spy. Zombies blir människor igen med hjälp av kärleken ugh...

Sist också var är komedin någonstans i filmen? Jag skrattade bara två gånger och resterande skämt var riktigt usla skämt och torr humor.
Det var nästan som om filmen försökte vara en satir samtidigt på zombie genren men misslyckades totalt och föll platt istället. Det enda jag gillade med denna filmen var Rob Corddry och John Malkovich.

I sin helhet en riktigt dålig film med uruselt koncept som jag bara ville spy åt med en kliché handling som är Romeo och Julia och med humor som faller lika platt som denna filmen tror att den är cool.
Det är chockerande över hur mycket bra kritik denna filmen har fått, vad är det folk ser i denna film? Den är verken rolig eller smart och romantiken är Twilight varning och filmen är en skam till zombiegenren!
Klockan är mycket och jag ska upp imorgon bitti så orkar inte skriva ner så mycket.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1588173/?ref_=sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=07s-cNFffDM
Citera
2013-08-26, 11:40
Medlem
Carlcoolings avatar
Snakes on a Train

Det här var den sämsta filmen jag sett i mitt liv. Alla lösa historier som inte knöts ihop, den värdelösa grundidén, extremt tråkiga karaktärer med mera gjorde den här filmen till ett rejält bottennapp. Jag blir nästintill deprimerad över hur dålig den faktiskt var, nu kommer jag hålla mig borta ifrån B-film ett tag framöver.

1/10
Citera
2013-08-26, 12:15
Medlem
Rakiis avatar
Blue Jasmine (2013)

Allen-filmen var en trevlig och lustig upplevelse om neurotiska människor mitt i livet som söker efter kärleken och något större i en slentrianmässig tillvaro. Cate Blanchett var väldigt bra i huvudrollen, såg mycket av Diane Keaton i henne, bortsett från att Jasmine (Blanchett) var mera neurotisk, drack mycket och tog Xanor i tid och otid. Trots att filmen är rolig och underhållande var inte heller mörkret någonsin långt borta, gillar det greppet hos Allen och att han kort refererade till sig själv i en scen. Bra och godkänd, 3/5 men Allen har gjort mycket bättre filmer!
Citera
2013-08-26, 12:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Blue Jasmine (2013)

Allen-filmen var en trevlig och lustig upplevelse om neurotiska människor mitt i livet som söker efter kärleken och något större i en slentrianmässig tillvaro. Cate Blanchett var väldigt bra i huvudrollen, såg mycket av Diane Keaton i henne, bortsett från att Jasmine (Blanchett) var mera neurotisk, drack mycket och tog Xanor i tid och otid. Trots att filmen är rolig och underhållande var inte heller mörkret någonsin långt borta, gillar det greppet hos Allen och att han kort refererade till sig själv i en scen. Bra och godkänd, 3/5 men Allen har gjort mycket bättre filmer!
Tänkte själv se Blue Jasmine nästa vecka (filmen går lite konstiga tider på min närmaste biograf). Brukar du gilla Allens filmer annars? Och hur står sig Blue Jasmine mot hans nästsenaste To Rome with Love (om du sett den)? Är själv stort Woody Allen-fan och har som tradition att se hans filmer på bio.
Citera
2013-08-26, 12:52
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Pain and Gain (2013)

Hade ganska låga förväntningar men vilken fantastiskt underhållande och adrenalinpumpad film det var! Balansen mellan humor och gravallvar/våld funkade utmärkt och jag blev t o m imponerad av Marky Marks skådespeleri. The Rock gjorde också rollen som Jesusfrälst bodybuilder mycket bra. Jag gillade också de snabba klippen och hur Pain and Gain avvek från det vanliga superlinjära berättandet utan berättelsen var lika ryckig som huvudkaraktärernas irrationella handlingar.

De högoktaniga inslagen som är Bays signum kändes igen men annars blev jag imponerad av att han faktiskt kan regissera en riktigt bra film. Roligt också att se Tony Shalhoub i en större roll, länge sen jag såg honom i en film. Slutet gjorde också filmen rättvisa och bra att man inte för en gångs skull inte försökte sugarcoata alltihop. Crime doesn't pay.

Betyg: 4/5
Citera
2013-08-26, 13:46
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Blue Jasmine (2013)

Han är väldigt bra på att hålla mörkret inom räckhåll. Vilka filmer av honom ser du som bäst?
Citera
2013-08-26, 15:16
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Pain and Gain (2013)

Hade ganska låga förväntningar men vilken fantastiskt underhållande och adrenalinpumpad film det var! Balansen mellan humor och gravallvar/våld funkade utmärkt och jag blev t o m imponerad av Marky Marks skådespeleri. The Rock gjorde också rollen som Jesusfrälst bodybuilder mycket bra. Jag gillade också de snabba klippen och hur Pain and Gain avvek från det vanliga superlinjära berättandet utan berättelsen var lika ryckig som huvudkaraktärernas irrationella handlingar.

De högoktaniga inslagen som är Bays signum kändes igen men annars blev jag imponerad av att han faktiskt kan regissera en riktigt bra film. Roligt också att se Tony Shalhoub i en större roll, länge sen jag såg honom i en film. Slutet gjorde också filmen rättvisa och bra att man inte för en gångs skull inte försökte sugarcoata alltihop. Crime doesn't pay.

Gillade den väldigt mycket också, gav den 3.5 men ändrar nog till 4 av 5 jag med!
Citera
2013-08-26, 15:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Pain and Gain (2013)

Har vi någonsin tyckt lika om någon film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in