2013-06-14, 15:48
Medlem
Freakshow2ks avatar
Såg The Beach igår för första gången på säkert 10år.

Kan bara säga att jag vill också ha en egen ö när jag blir ekonomiskt oberoende!
Citera
2013-06-14, 16:04
Medlem
Rakiis avatar
The Stunt Man (1980)

Lite väl långdraget drama där den enda behållningen är Steve Railsback som fånge på rymmen som blir stuntman under en filminspelning, plus att scenerna under filminspelningen fungerar bra i ett långdraget och segt drama där gimmicken tycks vara att man som tittare ska tänka vad som är på riktigt och vad som är film. Lite väl övertydlig symbolik dessutom då stuntmannen spelad av Railsback ska nämna att han varit i Vietnam, vilket drar ned lite av behållningen då man hela tiden sitter och reflekterar över att han är "shellchocked". Ganska trevlig film som stundtals glimtar till, men lyckas inte leverera hela vägen.

2/5

Vampyrer (2008)

Svenskt vampyrdrama som flörtar lite väl mycket med klassikern The Lost Boys som man märker i flera scener. Filmen är bara 71 minuter lång vilket är lite i kortaste laget för en film med denna typen av genrefilm, man får inte någon bakgrundshistoria till de två vampyrsystrarna och mycket frågor blir hängande i luften igenom hela filmen. Det är ändå ett modigt projekt att ro i hamn i Sverige som man inte är van längre med att associera med genrefilm, regissören ska ha credd för att han vågade göra någonting annorlunda som inte var helt dåligt heller. För att vara svensk lågbudgetindiefilm så blev jag tillfredsställd jämfört med många andra som givit den ettor på Filmtipset. Denna når inte heller hela vägen, främst för att den är för kort och den har mycket att önska för att få en trea.

2/5
Citera
2013-06-14, 16:35
Medlem
La Haine

Avskalad och långsam film av toppkvalité, fotot, skådespelarna, regin, allt var riktigt bra.
Citera
2013-06-14, 16:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
La Haine

Avskalad och långsam film av toppkvalité, fotot, skådespelarna, regin, allt var riktigt bra.

Mycket bra film som är mer aktuell än någonsin nu med Husbykravallerna i Stockholm, tyvärr har inte regissören gjort någonting annat sevärt.
Citera
2013-06-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mycket bra film som är mer aktuell än någonsin nu med Husbykravallerna i Stockholm, tyvärr har inte regissören gjort någonting annat sevärt.
Var faktiskt på grund av kravallerna som jag kom på mig själv att jag glömt bort att se filmen, har haft den liggandes jätte länge! Regissören har ju tyvärr Gothika på sitt samvete, göra en kanonfilm och sen göra ren dynga.
Citera
2013-06-14, 20:14
Medlem
Rakiis avatar
Pain & Gain (2013)

Michael Bay är tillbaka med ännu en otroligt dålig film där två av mina hatobjekt till skådespelare är med i två av huvudrollerna. Bay har dragit ned på explosionerna i denna som vanligtvis blivit hans kännetecken och levererar i stället en verklighetsbaserad historia med stereotypiska kroppsbyggare med hjärnor som ärtor, det är inte bara dom som är stereotyper utan alla i filmen bygger mer eller mindre på kända fördomar. Ärligt talat hade jag inte förväntat mig något mästerverk då det är en film av Bay med Mark Wahlberg och The Rock i huvudrollerna, fick vad jag förväntade mig kan jag konstatera, en film helt utan substans och bara yta. Sen att den är alldeles för lång för filmens bästa är en annan liten parantes, hade räckt gott med 90 minuter i stället för 121, denna Scarface-historia är verkligen ännu ett bottennapp i Bays CV men nu har jag sett alla hans tio filmer.

1/5
Citera
2013-06-14, 20:40
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pacfan
The Man from Earth, riktig bra film. Om ni tänker titta på den läs ingenting om den.

Tycker den är riktigt bra!
Älskar dialogerna osv i den,händer inte mkt då dom mest pratar men intressant som fn är den i mitt tycke!
Sett den många ggr så lätt sevärd!

Får en att tänka till lite extra med på nåt sett =)
Citera
2013-06-14, 20:52
Medlem
Beethovanias avatar
Håller med er andra om att The man from Earth är en bra film. Om man gillar den typen av film kan jag rekommendera filmen The big Kahuna, ibland även kallad för Strictly Business. En film med mycket dialog som får en att tänka till lite.
Citera
2013-06-14, 20:54
Medlem
SiSeniors avatar
Snitch 3/5
Smått häftig ändå. En del actionscener som jag verkligen uppskatta och stundtals ganska så rapp dialog. Ett minus var såklart Dwayne Johnson som jag alltid har svårt för. Barry Pepper var däremot snorcool. Skön stämningsmusik som fick mig att tagga till lite extra men dessvärre var storyn alldeles för förutsägbar för ett högre betyg.
Citera
2013-06-14, 21:30
Medlem
Ockletts avatar
Var ett tag sen jag såg Man from Earth så jag kommer inte ihåg så mycket från den annat att den var bra. Rätt så lik K-pax och Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles om jag inte missminner mig.
Citera
2013-06-14, 21:44
Medlem
The Hangover 3, 5/10 ingen höjadare precis men jag skulle väl kunna säg att den är sevärd om man sett någon av föregångarna.

Ni är ju typ expert som hänger här, har ni någon, ganska ny, gärna med en bra budget, en Zombie film eller en film där det handlar om att någon är sista överlevande på jorden Jag tycker om sådana filmer riktigt mycket
Citera
2013-06-14, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna...
The Hangover 3, 5/10 ingen höjadare precis men jag skulle väl kunna säg att den är sevärd om man sett någon av föregångarna.

Ni är ju typ expert som hänger här, har ni någon, ganska ny, gärna med en bra budget, en Zombie film eller en film där det handlar om att någon är sista överlevande på jorden Jag tycker om sådana filmer riktigt mycket
Är egentligen fel tråd men det du söker är iallafall serien Walking dead. Serien har väldigt hög budget (8miljoner dollar per episod om jag inte missminner mig). Den spelades in för bara något år sedan och dom spelar fortfarande in.

ONT
Argo: Bra film, absolut. Fränt att det har hänt även om jag inte var född då ens. Filmen blev spännande i slutet och bra filmmusik.

3/5 fiskpinnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in