2013-05-22, 04:50
Medlem
sjpatriks avatar
Nu är jag inte ett Uwe Boll fan men jag kan starkt rekommendera att se Assault on wall street om ni uppskattar rå-action! http://www.imdb.com/title/tt2368553/

Betyg: 8/10.
Senast redigerad av sjpatrik 2013-05-22 kl. 04:53.
Citera
2013-05-22, 12:08
Medlem
jimmyfingerss avatar
Gloria (1980)

Skriven och regisserad av John Cassavetes. Gena Rowlands spelar Gloria, en ensamstående kvinna som hamnar i en situation där hon måste skydda en pojke som är jagad av maffian. Detta är en simplare variant av Cassavetes, en actionfilm, dock bjuder den på mycket mer än bara spänning. John Adames gör nog den bästa barnskådespelarinsatsen jag någonsin sett, fullkomligt trovärdig och samtidigt originell. Man ser vem som står bakom replikerna och regin. Av någon underlig anledning vann han tillsammans med Lawrence Olivier en Razzie för sämta biroll. Jag känner inte till bakgrunden till detta och förstår ingenting. Rowlands gör en skitbra insats som Gloria, stenhård. En ensam kvinna mot New Yorks undre värld och hon visar sin styrka i varje sammandrabbning. Hela filmen är vacker rakt igenom, om man gillar 70-, 80-talets New York. Den är lika framgångsrik som Taxi Driver eller Mean Streets när det gäller att fånga miljön. Gloria kommer väldigt nära toppbetyg, jag hade gärna satt på den idag igen om det inte vore för alla andra filmer jag har liggande.

För den som är intresserad, gå in här och läs mer.

9/10
Citera
2013-05-22, 13:25
Medlem
Carlcoolings avatar
The Paperboy
Hört en del bra om den på forumet och kan bara hålla med. Jag satt på helspänn genom hela filmen, den var spännande uppbyggd och snyggt gjord.

7/10
Citera
2013-05-22, 14:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunar_prinze_jr
För övrigt ska jag se Three Miles North of Molkom ikväll

Polaren min köpte den på DVD sist vi var inne i stan och han visade lite ur den igår, blev inte direkt imponerad av de tjugo minuter, halvtimmen som jag såg. Kan inte sätta fingret på vad det är som jag inte direkt uppskattade men du kanske gillade den?
Citera
2013-05-22, 16:17
Medlem
Urijahs avatar
Köpte några nya filmer i dagarna;

End of Watch.

David Ayer gör vad han alltid gör(och det ända han verkar kunna göra) och levererar ännu en film om LAPD. Gyllenhaal gör det rätt så bra och filmen är filmat på ett rätt coolt sätt. Men handlingen kommer aldrig riktigt igång på riktigt innan filmen slutar.

Savages.

Såg denna på bio och gillar den verkligen. Kan rekommenderas.
Citera
2013-05-22, 16:40
Medlem
StonedSwedes avatar
Django Unchained - Quentin Tarantino
Lika bra som när jag såg den på bio! Så otroligt jäkla snygg, underhållande och spännande. Finns få scener som är lika adrenalinpumpande som när Django börjar massakrera snubbarna på Candyland.
Citera
2013-05-22, 16:49
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Django Unchained - Quentin Tarantino
Lika bra som när jag såg den på bio! Så otroligt jäkla snygg, underhållande och spännande. Finns få scener som är lika adrenalinpumpande som när Django börjar massakrera snubbarna på Candyland.
Vilka Tarantino-filmer gillar du?
Citera
2013-05-22, 17:26
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Vilka Tarantino-filmer gillar du?

Älskar alla förutom Reservoir Dogs och Inglourious Basterds! Reservoir Dogs kan jag inte se på samma sätt efter jag såg City on Fire, och Inglourious Basterds tycker jag är plågsamt seg och tramsig.
Citera
2013-05-22, 17:31
Bannlyst
Helt obegripligt. Du kallar Inglorius Basterds (som dessutom är en betydigt bättre film än Django Unchained) för tramsig men vad fan är då Django Unchained? Det är ju tramsfilmernas tramsfilm med en svart slav som lär sig sikta på en minut och goes terminator i en halvtimme. Leonardi Di Caprios mediokra och löjliga skådespel. För att inte tala om Tarrantino som leker Åsa Nisse med dynamit. Musiken ska vi heller inte glömma! Bland det värsta skit som hörts i westerngenren!

Din smak är både inkonsekvent och KASS!
Citera
2013-05-22, 17:45
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Helt obegripligt. Du kallar Inglorius Basterds (som dessutom är en betydigt bättre film än Django Unchained) för tramsig men vad fan är då Django Unchained? Det är ju tramsfilmernas tramsfilm med en svart slav som lär sig sikta på en minut och goes terminator i en halvtimme. Leonardi Di Caprios mediokra och löjliga skådespel. För att inte tala om Tarrantino som leker Åsa Nisse med dynamit. Musiken ska vi heller inte glömma! Bland det värsta skit som hörts i westerngenren!

Din smak är både inkonsekvent och KASS!

Du har väldigt svårt att acceptera att folk har olika smak va? har sett flera liknande kommentarer från dig.
Vad är det som säger att inte hans smak är bra, och din är kass? Stör mig som fan på sådana som inte kan skilja på "Din smak är inkonsekvent och KASS" och "Jag tycker din smak är inkonsekvent och KASS".

Så hur gärna du än vill, så är det inte du som bestämmer här i världen vad som är bra och inte.
Citera
2013-05-22, 17:56
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Älskar alla förutom Reservoir Dogs och Inglourious Basterds! Reservoir Dogs kan jag inte se på samma sätt efter jag såg City on Fire, och Inglourious Basterds tycker jag är plågsamt seg och tramsig.
Ok, Reservior Dogs är en av mina favoritfilmer och IB uppskattar jag väldigt mycket. Jag har i och för sig inte sett City on Fire, fast jag har svårt att tro att jag kommer uppskatta Reservior Dogs mindre efter att jag sett den.
Det eftersom att jag inte ser Reservior Dogs för själva handlingen utan för allt runt omkring.
Citera
2013-05-22, 18:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Death Proof var ju inte direkt bra heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in