2012-11-24, 03:23
Bannlyst
End of Watch
Betyg: svag 4:a av 5.....se tråden för djupare reflektion..
Citera
2012-11-24, 03:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
On Her Majesty's Secret Service (1969)

George Lazenby var fantastisk som Bond, synd att han inte gjorde fler filmer. Jag tyckte OHMSS var klockren, alltifrån de snygga miljöerna, slagsmålet och torra onelines levererade av Bond. Vissa av skämten var väldigt grova minst sagt (se spoiler) och filmen kändes lite offbeat emellanåt, men jag gillade att den var lite oförutsägbar.

Klippningen kändes förvånansvärt modern och när det gällde skjutscenerna vid Blofelds högkvarter kunde de lika gärna ha varit tagna ifrån en actionfilm idag. Nu har jag inte sett så många Bond-filmer men Telly Savalas var den bäste Bondskurken hittills.

Filmens enda nackdel var att jag tyckte den drog på sig rejält för att komma till slutet. Kunde gott och väl ha kunna kortats ner en 20 min.

Betyg: 4/5
Citera
2012-11-24, 06:59
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Såg du originalet med Arnold, eller remaken?
Remaken var det jag såg, orginalet var längesedan nu
Citera
2012-11-24, 13:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

George Lazenby var fantastisk som Bond, synd att han inte gjorde fler filmer. Jag tyckte OHMSS var klockren, alltifrån de snygga miljöerna, slagsmålet och torra onelines levererade av Bond. Vissa av skämten var väldigt grova minst sagt (se spoiler) och filmen kändes lite offbeat emellanåt, men jag gillade att den var lite oförutsägbar.

Klippningen kändes förvånansvärt modern och när det gällde skjutscenerna vid Blofelds högkvarter kunde de lika gärna ha varit tagna ifrån en actionfilm idag. Nu har jag inte sett så många Bond-filmer men Telly Savalas var den bäste Bondskurken hittills.

Filmens enda nackdel var att jag tyckte den drog på sig rejält för att komma till slutet. Kunde gott och väl ha kunna kortats ner en 20 min.

Tycker On Her Majesty's Secret Service är den svagaste filmen i Bond-serien. Men den är trots allt helt okej, men inte mer. Lazenby är självklart också den svagaste Bond iom att han bara gjorde ett framträdande. Utan att ha något emot George Lazenby tycker jag inte han passar in något vidare som den brittiske agenten. Sen håller jag med dig om att filmen är alltför långdragen. Sista halvtimmen är ju riktiga dryg. De borde klipp ner den till typ 110-120 min som en normal Bond-film är.

De bästa Bond-filmerna enligt mig:

Goldfinger, Dr. No, From Russia with Love, Skyfall

...och de svagaste:

OHMSS, Moonraker, Octopussy, TWINE

F.ö. så är Timothy Daltons två filmer (speciellt första) riktigt bra. Sen får man ju inte glömma Roger Moores 70-talsfilmer (undantaget Moonraker).
Citera
2012-11-24, 13:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Django känns nästan värre än Kill Bill då han till och med tagit samma titel som en tidigare film man vet att han tycker om. Typ samma som med Inglorious Basterds, dock var han ju lite mer kreativ och bytte i alla fall en bokstav. Man börjar undra om han inte ens orkar komma på egna namn till sina filmer längre. (Oj glömde ju nästan att han faktiskt lyckades med att lägga till ett helt ord också med Django)

Det var längesedan som hans filmer var det minsta originella, sedan att han börjat att efterapa titlar på redan existerande filmer till sina egna filmer är bara ett enda stort skämt. Frågan kvarstår ju dock om någon som hyllade Inglorious Basterds någonsin ens hört talas om filmen med Williamson och Svenson före tidningarna skrev om det? Detsamma gäller ju med Django, folk som kommer se filmen (en stor andel i alla fall) har inget emot att en svart man spelar Django då dom inte har något referensmaterial att jämföra med.
Citera
2012-11-24, 14:05
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Lazenby är självklart också den svagaste Bond iom att han bara gjorde ett framträdande.

Han trodde att "Bond-grejen" skulle dö ut, i och med 70-talet, så han hoppade av. Riktigt tråkigt, då han var riktigt jävla bra.

Skönt att filmen har fått mer respekt nu för tiden, det förtjänar den verkligen. Finns ingen film i serien som har lika bra och spännande actionscener, och som Kirk.Douglas säger så har filmen åldrats väldigt väl, den känns riktigt modern och intensiv - något man inte kan säga om de andra, gamla Bond-filmerna.
Citera
2012-11-24, 17:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Han trodde att "Bond-grejen" skulle dö ut, i och med 70-talet, så han hoppade av. Riktigt tråkigt, då han var riktigt jävla bra.

Skönt att filmen har fått mer respekt nu för tiden, det förtjänar den verkligen. Finns ingen film i serien som har lika bra och spännande actionscener, och som Kirk.Douglas säger så har filmen åldrats väldigt väl, den känns riktigt modern och intensiv - något man inte kan säga om de andra, gamla Bond-filmerna.

Men det är ju det som är själva grejen och det stora med Connerys första 3-4 filmer. Tidigt 60-tal, enkelt, hårt, inte en massa kladd osv. Simpelt och bryskt med endast en Walther + en geihermätare som prylar. Spionen med ljuddämpare (Dr. No) gillas ju starkt! Jag gillar den känslan man får när man ser dessa klassiska filmer (främst '62-'65). Tycker man tappade den känslan lite efter Åskbollen. Sen blev det lite mer teknologi men fortfarande bra. Men har som sagt aldrig gillar Lazenbys film.
Citera
2012-11-24, 17:17
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det var längesedan som hans filmer var det minsta originella, sedan att han börjat att efterapa titlar på redan existerande filmer till sina egna filmer är bara ett enda stort skämt. Frågan kvarstår ju dock om någon som hyllade Inglorious Basterds någonsin ens hört talas om filmen med Williamson och Svenson före tidningarna skrev om det? Detsamma gäller ju med Django, folk som kommer se filmen (en stor andel i alla fall) har inget emot att en svart man spelar Django då dom inte har något referensmaterial att jämföra med.

Jag visste inte om filmen The Inglorious Bastards fören Tarantinos film kom ut och jag köpta faktiskt båda filmerna samtidigt. Django visste jag redan existerade innan Django Unchained och har filmen på DVD men ännu inte sett den blir såklart att se den innan Tarantinos film. Vi har alla olika åsikter om Tarantino och de har vi gått igenom förr så ska inte gå in på det. Men det är väll positivt att de mer okända filmerna även kommer till känna tack vare Tarantino jag menar hur många har sett The Inglorious Bastards och Django nu innan Tarantinos filmer kom ut?
Det fula med de gamla versionerna är att de nya DVD utgåvorna säljer sig på att skriva t.ex "the original movie behind TARANTINO'S Inglorious Bastards" kolla bara på det nya omslaget på Django:

http://www.studiosentertainment.se/django/

omslaget på The Inglorious Bastards:
http://www.studiosentertainment.se/i...-disc-edition/

De säljer sig på Tarantino's namn och film och inte deras egna vilket är lite synd faktiskt.
Citera
2012-11-24, 17:47
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
http://www.studiosentertainment.se/django/

omslaget på The Inglorious Bastards:
http://www.studiosentertainment.se/i...-disc-edition/

De säljer sig på Tarantino's namn och film och inte deras egna vilket är lite synd faktiskt.

Det är dvd-bolagens fel, dock.
Citera
2012-11-24, 18:18
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Varför inte ta och se alla Bondfilmerna i kronologisk ordning?
Citera
2012-11-24, 18:30
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Varför inte ta och se alla Bondfilmerna i kronologisk ordning?
Haha säger du som såg The Twilight Saga: Breaking Dawn part 2 utan att ha sett något av dem andra Twilightfilmerna. Du såg väl Snabba cash 2 också utan att ha sett första?
Citera
2012-11-24, 18:37
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Haha säger du som såg The Twilight Saga: Breaking Dawn part 2 utan att ha sett något av dem andra Twilightfilmerna. Du såg väl Snabba cash 2 också utan att ha sett första?
Jo, det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in