2012-10-27, 13:07
Medlem
EddieGeins avatar
Gimme Shelter
Otroligt imponerande dokumentär. Alla de där jävla droghippies var väldigt underhållande, samt Stones också såklart!

Sista Natten med Gänget
Favorit i repris. Oerhört bekväm film. Kan ses hur många gånger som helst!

10/10
Citera
2012-10-27, 13:26
Medlem
U-can-call-me-Als avatar
Killer Joe var väll en ok film som ibland framkallade ett leende. Jag ger den 5/10.

Har alltid tyckt att Geena Gershon är så jävla sexig. I denna film var hon dock aningen skabbig, men det berodde väll på själva miljön som filmen utspelades i. Hennes mun höll dock samma sexiga standard som vanligt.
Man liksom bara väntade på att Jerry Springer skulle komma framhoppandes med mikrofonen i högsta hugg.
En äkta white trash rulle.
Citera
2012-10-27, 15:15
Medlem
Petterrors avatar
Amadeus

4,5 av 5
Mkt fin film som rekommenderas varmt.
Citera
2012-10-27, 15:58
Medlem
SiSeniors avatar
The Raid Redemption 3/5
Tunga actionscener, annorlunda handling och ett bra filmslut.
Citera
2012-10-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Gimme Shelter
Otroligt imponerande dokumentär. Alla de där jävla droghippies var väldigt underhållande, samt Stones också såklart!

Sista Natten med Gänget
Favorit i repris. Oerhört bekväm film. Kan ses hur många gånger som helst!

10/10
Skriver du bara om dina fullpoängare eller hittar du helt enkelt väldigt många fina filmer som faller dig i smaken?
Citera
2012-10-27, 16:46
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nu har jag inte sett men Skyfall, men vad baserar du detta på? Det är väl omöjligt att veta hur en film som endast finns på idéstadiet kommer att bli?

Citera
2012-10-27, 16:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Skriver du bara om dina fullpoängare eller hittar du helt enkelt väldigt många fina filmer som faller dig i smaken?

Undrar det också, man ger inte tior till höger och vänster bara så där!
Citera
2012-10-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
The Amazing Sipder-Man 2-3/5
Svårt att bestämma betyg på den här rullen. Tycker Andrew Garfield gör en ganska blev insats som spiderman samtidigt som filmens handling känns ganska tam i jämförelse med föregångarna. Dom komiska inslagen funkar inte riktigt heller. Den otroligt vackra Emma Stone förgyller filmen ihop med doktorn som jag tyckte skötte sig snyggt.
Jag ser ändå att Marc Webb försökt hitta på något nyskapande och det får han pluspoäng för. Dessvärre funkade det inte jättebra.

Såg också den igår och den sög fan riktigt gammal balle. Varför ens göra en reboot om man inte har något nytt att bidra med? Innan den släpptes snackade folk om att det skulle bli en "mörkare" (oooh) version än sina föregångare, men icke. Oneliners och en fjantig Spiderman är inte mörkt. Jag överdriver inte när jag säger att det här är den sämsta filmen jag har sett 2012.

0/5
Citera
2012-10-27, 17:22
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

The Girl Next Door (2007)

En ok film.
Den är tydligen baserad på verkliga händelser och Sylvia Likens. Filmen i sig är ok, jag gillar berättaröster (fast där bara är i början och slutet) och jag gillar 50-talet. Bäst i hela filmen var Blanche Baker som Ruth. Hon var så jävla bra som den elaka mostern att man hade lust att verkligen slå den tjejen i ansiktet, ett makalöst bra skådespelarinsats och det är det som håller filmen samman. Resten är väll ingen höjdare. Barn skådespelarna är inte så bra och hela filmen känns som man ser på en tv-film eller ett pilot avsnitt för en serie. Handlingen var okej men vad lite svag vid vissa ställen och misshandeln kom in i bilden bara så där. Misshandeln är inte trevlig alls men jag har sett värre och mer "realistiska" i andra filmer men det är karaktären Ruth som gör det hela obehagligt.
Slutet så händer allt snabbt och känns som regissören fick slut på pengar.
En annan sak som också håller filmen samman är William Atherton med sina härliga berättarröst och jag gillar verkligen slutorden han säger som faktiskt är rätt så sanna.
I sin helhet en okej film men det som verkligen håller den samman är Blanche Baker och William Atherton, hade det inte varit för dem två så hade filmen fallit väldig platt.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0830558/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=typY725pjZ4
Citera
2012-10-27, 18:02
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
I min mening är det den bästa Hitchcock-filmen tillsammans med Psycho, såg den i femtonårsåldern då man är väldigt mottaglig för just klassisk Hollywood-film och föll pladask för den. Otroligt tät, spännande och Cary Grant är så jävla charmig i sin roll. Har laddat hem de flesta filmer av Hitchcock som jag ännu inte sett i HD-kvalité i dagarna, så nu blir det att köra!

Är också ett fan av Hitchcock (vem är inte det) och är nästan beredd att hålla med om att North by Northwest är den bästa tillsammans med Frenzy och Psycho. Hans sämsta tycker jag är The Birds, en film som jag aldrig varit speciellt förtjust i.

Vill även slå ett slag för hans tidiga film Saboteur som är en riktigt spännande så kallad chase-film.

Någon här som sett Rope? Har faktiskt aldrig sett den, men den verkar vara gjord så att det ska se ut som en enda tagning.
Citera
2012-10-27, 18:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Någon här som sett Rope? Har faktiskt aldrig sett den, men den verkar vara gjord så att det ska se ut som en enda tagning.

Trots att det är ett par, sex-sju år sedan jag såg den så minns jag den som väldigt bra och spännande. En smula nyskapande just i att det känns som allt är i en tagning (kanske var så också rent av?) plus att den hade homosexuella undertoner som för den tiden måste ha gått biobesökarna över huvudet. En av de bättre filmerna utav Hitchcock i min mening av de nio som jag har sett hittills.

På tal om Frenzy så har jag den på hårddisken i HD-kvalité, tror att jag ska se den senare i kväll då jag är minst sagt nyfiken på den utifrån handlingen!
Citera
2012-10-27, 18:06
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Som sagt, Sista Natten med gänget har jag sett tidigare. Gimme Shelter gav jag inte 10/10 utan ingenting, har svårt att bedöma dokumentärer.
De fyra senaste jag skrivit, fyra eftersom jag inte är lika aktiv längre, har jag gett 7/10, 10/10, 10/8, 10/10.
Den andra 10/10 är Monsieur Verdoux. Jag tror många kan intyga att det är ett fullkomligt mästerverk.
Jag blir ofta beskylld för att ge alltför mycket 10/10r, men jag tycker olikt, det finns så mycket skit man har att jämföra med. Sedan älskar jag att titta på filmer därav är det lätthänt att det uppkommer mycket 10/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in