2013-06-14, 22:13
Medlem
fintnirs avatar
Såg tre intressanta filmer ifrån regissören Alan Clarke:s "blivande stjärntrilogi".

Scum, 1979 – med Ray Winstone
Made in Britain, 1982 – med Tim Roth
The Firm, 1989 – med Gary Oldman

Går inte att betygsätta dem oberoende av varandra, men hur som helst – mycket sevärda, om man finner ett intresse i brittisk pre-90-tals film. Mycket bra prestationer ifrån alla tre aktörer.
Citera
2013-06-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Är egentligen fel tråd men det du söker är iallafall serien Walking dead. Serien har väldigt hög budget (8miljoner dollar per episod om jag inte missminner mig). Den spelades in för bara något år sedan och dom spelar fortfarande in.

ONT
Argo: Bra film, absolut. Fränt att det har hänt även om jag inte var född då ens. Filmen blev spännande i slutet och bra filmmusik.

3/5 fiskpinnar

Har tyvärr redan sett Walking Dead, alla tre säsongerna 2 gånger , längtar till hösten om det kommer några nya.

Någon annan som har något tips, jag skulle vara väldigt tacksam
Citera
2013-06-14, 23:34
Medlem
Ockletts avatar
Oh, jag älskar zombiefilmer. Ska försöka rada upp ett par godbitar.

28 days later
28 weeks later
Resident Evil serien, tror bara de första två var bra, sen spårar det ut lite.
Rec, Rec2
Quarantine
Dead air
Dead set
Stake land
Dawn of the dead
The Crazies
I'm legend
Planet terror

Hela postapocalyptiska genren är lite av favorit hos mig. Zombiefilmerna är bara en liten del i allt som finns att välja på där.

Det finns många fler bra zombiefilmer som jag har sett men kommer inte ihåg vad dom hette. Sen finns det andra zombiefilmer som jag valde att inte länka då de inte riktigt har den där postapocalyptiska stämpeln på sig som ni kanske eftersträvar?
Senast redigerad av Ocklett 2013-06-14 kl. 23:41.
Citera
2013-06-14, 23:38
Medlem
NaSteffes avatar
Rivalerna(2012)
Rolig komedi med Will Ferell och Zach Galifianakis. Jag vet inte om det endast är komedi eller om det också är en drift med amerikanernas valkampanjer, men roligt är det iallafall.
3/5
Senast redigerad av NaSteffe 2013-06-14 kl. 23:49.
Citera
2013-06-14, 23:39
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

The Bad News Bears Go to Japan (1978)

Jag borde egentligen inte recensera en tredje film i en trilogi när jag inte ens sett andra filmen. Men tydligen så ska de inte ha några samband överhuvudtaget och man kan se filmerna i vilken ordning som helst. I vilket fall som helst så kan jag säga att detta är en urkass film från början till slut.
Det största problemet med denna filmen är att de spelar knappt någon baseboll och fokuserar istället att visa poänglösa scener och scener som sätter upp inför slutspelet. Saken är den när man ser en sådan här film bryr man sig inte om hur de reklamerar laget inför en stor match, du vill se dem träna inför matchen och se slutfinalen. Här är det som en enda stor reklam för den stora matchen och hur de går ut i media och reklamerar alltihop. Och scenerna är totalt poänglösa. Där är inte en enda scen som är viktig och behövs i filmen för att göra den komplett, hade du tagit bort alla dessa scenerna hade vi haft en film värd 25min lång och inte mer. Och det är verkligen plågsamt att se igenom dessa scenerna för de är inte underhållna någonstans, totalt onödiga och ger inte filmen någonting.
En scen är när de ska försöka få ett TV-team att visa matchen och Tony Curtis ställer upp inför en match mot en japansk brottare och detta pågår i säkert 20min minst bara för att få ett TV-team. Ingen bryr sig om sådant i en sportfilm. Sedan är där en scen där de japanska laget ställer upp i någon sing-a-long tävling i TV för att åter igen komma ut i media och få besökare till matchen och allt är denna tv-sändning som visar detta program och jag sitter där och tänker "vad fan har detta med Bad News Bears och sport att göra?". Sedan är där ett 30-sekunders klipp på en reklam om ett japanskt barn som slår ett monster som ska föreställa Godzilla med ett baseboll trä och allt detta var en reklam för ett baseboll trä. Har ingenting med filmen att göra och var de mest poänglösa jag sett på ett bra tag och ändå lyckas den scenen vara den bästa i filmen, av den simpla anledningen monstret påminde om Godzilla och jag älskar Godzilla. Där är till och med en scen där Tony Curtis pratar med en 6-åring om vad sex är. Ja ni läste rätt, Oscar nominerade och filmlegenden Tony Curtis är i en scen där han pratar om sex åt en 6-åring i en baseboll film, ha de i åtanke om ni vill se denna film.
Där är även någon slags romans som pågår mellan Kelly Leak och någon japansk tjej som kommer från ingenstans och avslutas från ingenstans för vi måste ha något som fyller ut 90min. Och allt detta är jag ändå inte 100% säker på för en del saker förstod jag inte för där var ingen text när de pratade japanska och de gjorde dem nästan 50% av filmens gång. Sorry men jag kan inte japanska. Det enda något positiva med filmen är slutspelet. Men den är alldeles för kort men den gjordes upp för ett ok slut men de räcker inte på långa vägar.

I sin helhet en skit film från början till slut. Jag är chockad över att de kunde gå så lågt så fort och jag har inte ens sett andra filmen. Filmen är mer eller mindre en enda stor onödig film med onödiga scener som inte går någonvart och är totalt poänglösa. Varför Tony Curtis dyker upp i dåliga filmer som jag sett på senare tid förblir ett mysterium för mig dock.
Men när en del av den originella rollistan inte är med borde de vara en indikation på att manuset var dåligt redan från början.

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0077199/?ref_=sr_3

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=faJPzhqo8Xc
Citera
2013-06-14, 23:57
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Sports Mania
Nu har du säkert fått frågan tidigare, men hur länge håller du ett tema? Har du en lista som ska bli klar eller kör du på måfå vad du kommer över inom temat?

Kul att du håller dem titt som tätt. Får ofta tips från dina marathon!
Citera
2013-06-15, 00:00
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Nu har du säkert fått frågan tidigare, men hur länge håller du ett tema? Har du en lista som ska bli klar eller kör du på måfå vad du kommer över inom temat?

Kul att du håller dem titt som tätt. Får ofta tips från dina marathon!

Vanligtvis brukar jag ha ett tema på en månads period men eftersom min data skulle repareras och tog längre tid än vanligt och jag började lite i förväg så vet jag inte riktigt med detta temat men jag har en lista jag följer och har satt att försöka bli klar vid juli månad men så som de ser ut nu så håller jag på tills listan är avklarad.
Citera
2013-06-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Oh, jag älskar zombiefilmer. Ska försöka rada upp ett par godbitar.

28 days later
28 weeks later
Resident Evil serien, tror bara de första två var bra, sen spårar det ut lite.
Rec, Rec2
Quarantine
Dead air
Dead set
Stake land
Dawn of the dead
The Crazies
I'm legend
Planet terror

Hela postapocalyptiska genren är lite av favorit hos mig. Zombiefilmerna är bara en liten del i allt som finns att välja på där.

Det finns många fler bra zombiefilmer som jag har sett men kommer inte ihåg vad dom hette. Sen finns det andra zombiefilmer som jag valde att inte länka då de inte riktigt har den där postapocalyptiska stämpeln på sig som ni kanske eftersträvar?

Jag nöjer mig med dina tips, tackar ödmjukast för att du tog tiden och skrev
Citera
2013-06-15, 09:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Intouchables -2011...

Mycket bra fransk film om en rik man som är förlamad från halsen och ner, och hans lite udda "skötare/chaffis". Baserad på en sann historia (vad det nu betyder).

Mysig o kul var den i alla fall..

Såg den igår, mkt bra o mysig film som du säger, får se fina vyer ifrån Paris samtidigt.
Citera
2013-06-15, 10:08
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Terminator 2: Judgment Day (1991)

Inte så nödvändigt att skriva recension på en film man sett flertalet gånger men ändå, alltid kul.

T2 är en otroligt bra uppföljare och en av 90-talets bästa actionfilmer. Musiken (Brad Fiedel återigen) är så tung och passande så det är obeskrivligt. Mycket av det gör denna filmen bra, en viktig part helt klart. Themet ger en verkligen känslan av Domedagen. Arnold håller toppform och är igen väldigt bra som Terminator. Men som jag har sagt föredrar jag helt klart honom som ond i första filmen. Hursomhelst slänger han ur sig en del sköna kommentarer. Den fallsettskrikande Edward Furlong är störig och jobbig men faktiskt inte så jättemycket som jag uppfattat honom tidigare gånger. En bra skådespelarinsats och en "known-for"prestation utav honom. Linda Hamilton känns däremot blek i jämförelse med sin insats i ettan. Tycker inte hon bidrar sådär jättemycket ärligt talat. Relationen "mor och son" är dessutom ett skämt men kan göra det samma då det ändå löser sig tillslut. Robert Patrick då. Spelar en av filmhistoriens omöjligaste skurkar. Han gör det fantastiskt bra och är som klippt och skuren. Effekterna är också satans bra för att vara ifrån 1991 och håller än idag 2013 riktigt hög klass. Såg första gången "special-versionen" på 154 minuter men jag har svårt att sätta punkt på vad det gav i jämförelse med bio-versionens 137 minuter. Terminator 2 är i vilket en av världens bästa uppföljare och anses av väldigt många slå första installationen. Men för mig kommer den alltid "bara" vara lika bra som den och jag säger återigen att Arnold är många gånger tuffare där som ond och ruggig cyborg. Visst, denna har ett större djup och känns mer storslagen men jag gillar det fräcka 80-talet där i ettan med Michael Biehn osv. Trean och fyran är båda rätt tama uppföljare. Frågan är vad en femte film kan bjuda på med comeback utav Arnold? Glömde, ska jag klaga på någonting i denna så är det filmomslaget med cyborgen. Inte så snyggt. Man hade kunnat gjort något coolare där faktiskt.

8 av 10
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-06-15 kl. 10:11.
Citera
2013-06-15, 11:37
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna...
Jag nöjer mig med dina tips, tackar ödmjukast för att du tog tiden och skrev
Inga problem. Kom gärna tillbaks och säg vad du tyckte om dom!
Citera
2013-06-15, 12:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Såg tre intressanta filmer ifrån regissören Alan Clarke:s "blivande stjärntrilogi".

Scum, 1979 – med Ray Winstone
Made in Britain, 1982 – med Tim Roth
The Firm, 1989 – med Gary Oldman

Alla tre är mycket bra filmer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här