2013-05-01, 02:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Matthias Schoenaerts 6.5/10

Du ska se Bullhead med honom, där briljerar han verkligen!
Citera
2013-05-01, 07:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Synd att du inte gillade den! Som tur är finns det andra filmer Till och med andra filmer regisserade av Jones... Har du sett The Three Burials of Melquiades Estrada? Den föll mig i smaken i alla fall.
Den ska jag helt klart spana in
Citera
2013-05-01, 08:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Somnade in i soffan med denna film -> Safe Haven

Sambon gillade den. Jag får nog se om den för att lägga ner ett betyg.
Citera
2013-05-01, 11:06
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Face to Face (1967)

Okej westernrulle. Men hade faktiskt förväntad mig mer än så. Filmen är rätt osammanhängande där man hoppar från det ena till det andra i ett nafs. Skjutscenerna och musiken är dock utmärkta. Filmen var tyvärr för långdragen. Gian Maria Volonté spelar en karaktär så olik dem han spelar i Leone's filmer som man kan komma. Till en början. Sedan blir hans karaktär faktiskt intressantare ju längre filmen går. Milian är väl hyfsad men ser inte riktigt storheten i honom. Summa summarium - Man kan utan några som helst problem hitta bättre westernfilmer men samtidigt är denna inte något bottennapp. OK!

6 / 10
Citera
2013-05-01, 12:53
Medlem
jimmyfingerss avatar
2001: A Space Odyssey

Jag har inget emot saktfärdiga filmer, men denna går till överdrift. Hur långt var manuset för denna 2,5 timmar långa film, tre sidor? Filmen börjar med förarter till människan, fjantigt spelade av människor som hoppar runt och apar sig mer än våra minst utvecklade aparter. Sedan hoppar den fram några miljoner år till filmens höjdpunkt där vi möter Dr. Heywood R. Floyd spelad av William Sylvester. Handlingen drar igång, han levererar bra skådespel. Jag ska inte avslöja mer för den som vill se den, men fy fan, varje minsta lilla detalj tar minst en minut, det slutade med att jag började snabbspola och kunde fortfarande följa händelseförloppet utan problem, sedan sket jag i det när det var 40 minuter kvar och läste slutet på Wikipedia. Hade jag varit ung och alternativ på 60-talet hade jag gärna tagit syra och fått mig världens bioupplevelse, men de snurrande kamerorna för att manipulera gravitation, om än finurliga till en början, används så mycket att man tröttnar på det med. Det lilla betyg jag ger den får den för de vackra bilderna och William Sylvester, resten sög.

2/10
Senast redigerad av jimmyfingers 2013-05-01 kl. 12:55.
Citera
2013-05-01, 13:18
Medlem
Experiencetruths avatar
Skyfall

Då har man äntligen sett samtliga tre med Daniel Craig. Och ptja, att försöka gestalta en 50 år gammal karaktär torde inte vara en fullt så enkel uppgift med tanke på uppmärksamheten, kritiken och jämförelsekriget huvudpersonerna får uppleva. För mig, min personliga åsikt, känns det tämligen utmattande att resurrecta en figur utan att till slut börja slumra till. Iofs kan Oxyn jag går på atm spela in. Jag fick trots allt pausa filmen fyra gånger och göra annat för att inte somna i soffan. Men den hade ändå ett fullgott underhållningsvärde. Vem gillar inte mord, explosioner och primitiva kvinnoaffärer liksom.

Jag ger den 6/10. Obs, jag är ingen filmälskare.
Citera
2013-05-01, 13:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Sämsta filmen av Kubrick som jag hittills har sett och antagligen världens mest överskattade skitfilm tillsammans med Citizen Kane.
Citera
2013-05-01, 14:39
Medlem
All1s avatar
Citat:

Jag har inget emot saktfärdiga filmer, men denna går till överdrift. Hur långt var manuset för denna 2,5 timmar långa film, tre sidor? Filmen börjar med förarter till människan, fjantigt spelade av människor som hoppar runt och apar sig mer än våra minst utvecklade aparter. Sedan hoppar den fram några miljoner år till filmens höjdpunkt där vi möter Dr. Heywood R. Floyd spelad av William Sylvester. Handlingen drar igång, han levererar bra skådespel. Jag ska inte avslöja mer för den som vill se den, men fy fan, varje minsta lilla detalj tar minst en minut, det slutade med att jag började snabbspola och kunde fortfarande följa händelseförloppet utan problem, sedan sket jag i det när det var 40 minuter kvar och läste slutet på Wikipedia. Hade jag varit ung och alternativ på 60-talet hade jag gärna tagit syra och fått mig världens bioupplevelse, men de snurrande kamerorna för att manipulera gravitation, om än finurliga till en början, används så mycket att man tröttnar på det med. Det lilla betyg jag ger den får den för de vackra bilderna och William Sylvester, resten sög.

2/10
Du verkar inte förstå dig på filmen tyvärr. Det är många som inte gör det dock, så du är verkligen inte ensam. Det som gör filmen så bra är, i alla fall enligt mig, vad monoliterna och HAL representerar.

Ta en titt på dessa videos:

http://www.youtube.com/watch?v=K1r5dOwUS6Y

http://www.youtube.com/watch?v=P95NWAHWLrc (del 1 av 3, du får klicka dig vidare till de andra två).

Stanley Kubrick är ett geni!
Citera
2013-05-01, 15:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All1
Du verkar inte förstå dig på filmen tyvärr. Det är många som inte gör det dock, så du är verkligen inte ensam. Det som gör filmen så bra är, i alla fall enligt mig, vad monoliterna och HAL representerar.

Jag förstår fullt klart vad filmen står för men den är fortfarande oerhört tråkig och överskattad, The Terminator är en bra mycket bättre film om singulariteten!
Citera
2013-05-01, 15:28
Medlem
All1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag förstår fullt klart vad filmen står för men den är fortfarande oerhört tråkig och överskattad, The Terminator är en bra mycket bättre film om singulariteten!
Nja. Nog för att Arnold är en sköning, men kan inte hålla med där.

Verkar vara många som missar Space Odyssey's storhet. Därför är det en väldigt underskattad film enligt mig.

Senaste filmen jag såg var förresten Alien. Klassiker, men den är ju inte lika bra när man redan vet vad som ska hända. Ger den ändå 8/10 i betyg.
Citera
2013-05-01, 15:31
Medlem
kuddenchristos avatar
Inatt såg jag "From Dusk Till Dawn" för andra gången på TV4 Film.
Citera
2013-05-01, 15:32
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:

2/10

Klarar man av den första halvan, så belönas man med en oerhört obehaglig thriller. Första halvan känns som en specialeffektsuppvisning, men den andra halvan är verkligen genial. HAL är fan i mig den obehagligaste karaktären i filmhistorien!

Jag ser absolut inget djup i filmen överhuvudtaget, det är jag för dum för, men jag uppskattar den som en snygg science fiction-rulle, som förvandlas till en nagelbitande skräckfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in