Looper (2012)
Såg denna på bio idag.
En väldigt bra film som får dig att tänka en del samtidigt och samtidigt är den väldigt underhållande. Joseph Gordon-Levitt visar här vilken stjärna han är och det dröjer inte länge fören vi kommer se honom i stora roller i stora filmer (om det inte redan hänt). Bruce Willis är också väldigt bra som den äldre versionen av Joseph Gordon-Levitt's karaktär. Emily Blunt var helt okej men ett stort pluspoäng för att man inte hör hennes engelska dialekt alls! Jeff Daniels var jävla awesome som Abe, han sket i vilket helt enkelt han skulle fånga båda två Joe.
Skjut scenerna är fantastiska och man får se blod (TACK!). Där kan ha varit lite random scener i filmen som en person går fram till Emily Blunt i mörkret också är det en man med en skult där det står typ "Är efterbliven, ge mig lite pengar" sen går han iväg och syns aldrig till. Kanske ska vara någon metafor men jag förstod mig inte alls på den snubben alls. En del humor i filmen funkade heller inte riktigt på mig eftersom jag tog filmen mer seriöst. Där är även en sex scen mellan Gordon-Levitt och Emily Blunt fast filmen klipper innan dem har sex tills dem redan har haft sex och för mig känns det att ifall filmen redan visat skjutningar, folk dö och blod och den är från 15år varför inte visa en sex scen? Och i mina ögon så är första halvan bättre än andra halvan, dock så åter skiljer sig båda halvorna sig inte så mycket.
Filmen känns äkta också och en originell idé. Var ett litet tag sedan man såg det samt jag gillar verkligen hur dem visade framtiden i filmen, den ser inte så mycket high-tec som vi alla förväntar oss av framtids filmer, nej denna liknar faktiskt vår värld en hel del som den nog mycket väll kan se ut 2044. Den hade även en liten western känsla över sig vilket jag tycker om en hel del för jag älskar western filmer
I sin helhet en riktigt jävla bra sci-fi film med skit bra skådespel, karaktärer, effekter och handling, den är även oförutsägbar. En av detta årets bästa filmer och ironiskt nog så har 3 av dessa haft Bruce Willis i sig. Rekommenderar verkligen denna och ge den en chans på bio också, väll värd pengarna!
4 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt1276104/
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=2iQuhsmtfHw