2012-09-28, 16:53
Medlem
hakkemans avatar
Såg igår Smultronstället av Ingmar Bergman. Gillade den starkt. Kan inte riktigt sätta fingret på varför men kände bara att jag ville titta vidare hela tiden och att den inte skulle ta slut. Bra film!
Citera
2012-09-28, 20:51
Medlem
Bazinga90s avatar
Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring - Jag tjuvstartade lite, då jag hade tänkt att bekanta mig med regissören Ki-duk Kim och köra ett tema med honom om några veckor. Den här filmen gillade jag, väldigt vacker inramning och med ett behagligt tempo så fastnar jag i filmen och vill inte slita mig ifrån den. En fascinerande film med härliga miljöer, jag har svårt att sätta ett betyg på den här upplevelsen i nuläget men det ska bli intressant att se fler filmer av regissören.
Citera
2012-09-28, 21:02
Medlem
jag såg senast The Wrestler och det var en mycket bra film, ganska tragisk men den hade ett väldigt bra slut.

Mvh
Citera
2012-09-28, 22:41
Medlem
Eddie.Hs avatar
The Last House on the Left (1972) - Remaken är faktiskt bättre, detta var rena sömnpillret. Fanns inte mycket att hämta här förutom David Hess insats som psykopat.
Citera
2012-09-28, 23:56
Medlem
NirvanAs avatar
Såg Bully, den var väl ganska bra antar jag, men den blev dryg mot slutet, störde mig lite på de labila personerna, dom var lite för korkade bara. 6/10
Citera
2012-09-29, 00:18
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Unthinkable (2010) med Samuel L. Jackson i huvudrollen. En lågbudget thriller utan en enda biljakt eller slagsmålsscen men som på något vis ändå ger en spänning - en psykologisk sådan. Jackson levererar, sevärt (men inget mästerverk och heller inte avsett att vara det)!
Citera
2012-09-29, 00:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ice Age 4: Continental Drift (2012)

Finns inget positivt att säga om denna filmen. Förutsägbar till tusen, samma gamla traggliga var-dig-själv-Hollywood-hyckleri får man tryckt ner i halsen, usla skämt. Scrat blir bara tjatig. Det kändes som att Ice Age 4 var mer inriktad till barn än vissa av de andra filmerna i serien.

Betyg: 1/5
Citera
2012-09-29, 00:45
Medlem
yoshi.arafats avatar
Såsom i en spegel.

Har alltid svårt att redogöra för mina tankar kring Bergmans filmer; det är snarare en form av känsla som infinner sig. Men härlig dialog (som vanligt när vi talar om Bergman), även fast filmen är mörk, och sen är jag löjligt svag för Gunnar Björnstrand.

Tja, 8/10.
Citera
2012-09-29, 00:48
Medlem
Lotsos avatar
Looper (2012)

Såg denna på bio idag.
En väldigt bra film som får dig att tänka en del samtidigt och samtidigt är den väldigt underhållande. Joseph Gordon-Levitt visar här vilken stjärna han är och det dröjer inte länge fören vi kommer se honom i stora roller i stora filmer (om det inte redan hänt). Bruce Willis är också väldigt bra som den äldre versionen av Joseph Gordon-Levitt's karaktär. Emily Blunt var helt okej men ett stort pluspoäng för att man inte hör hennes engelska dialekt alls! Jeff Daniels var jävla awesome som Abe, han sket i vilket helt enkelt han skulle fånga båda två Joe.
Skjut scenerna är fantastiska och man får se blod (TACK!). Där kan ha varit lite random scener i filmen som en person går fram till Emily Blunt i mörkret också är det en man med en skult där det står typ "Är efterbliven, ge mig lite pengar" sen går han iväg och syns aldrig till. Kanske ska vara någon metafor men jag förstod mig inte alls på den snubben alls. En del humor i filmen funkade heller inte riktigt på mig eftersom jag tog filmen mer seriöst. Där är även en sex scen mellan Gordon-Levitt och Emily Blunt fast filmen klipper innan dem har sex tills dem redan har haft sex och för mig känns det att ifall filmen redan visat skjutningar, folk dö och blod och den är från 15år varför inte visa en sex scen? Och i mina ögon så är första halvan bättre än andra halvan, dock så åter skiljer sig båda halvorna sig inte så mycket.
Filmen känns äkta också och en originell idé. Var ett litet tag sedan man såg det samt jag gillar verkligen hur dem visade framtiden i filmen, den ser inte så mycket high-tec som vi alla förväntar oss av framtids filmer, nej denna liknar faktiskt vår värld en hel del som den nog mycket väll kan se ut 2044. Den hade även en liten western känsla över sig vilket jag tycker om en hel del för jag älskar western filmer
I sin helhet en riktigt jävla bra sci-fi film med skit bra skådespel, karaktärer, effekter och handling, den är även oförutsägbar. En av detta årets bästa filmer och ironiskt nog så har 3 av dessa haft Bruce Willis i sig. Rekommenderar verkligen denna och ge den en chans på bio också, väll värd pengarna!

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1276104/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=2iQuhsmtfHw
Citera
2012-09-29, 01:01
Medlem
Epicediums avatar
Jag har nu sett filmen "Spirited Away". Tog mig tid till denna rulle då jag hört så mycket gott om Hayao Miyazaki. Att jag även sedan innan gillar anime gjorde kanske att jag aldrig från början var speciellt skeptisk.

Blev ändå väldigt positivt överraskad. Det är den första filmen jag ser av denna regissören och jag föll pladask. Mitt allra första intryck var att filmen var väldigt vackert animerad. Filmen hade även mycket bra story, och det är en riktigt häftig fantasivärld han målar upp. Samtidigt som filmen helt klart passar för barn, så vill jag påstå att en vuxen man likväl kan avnjuta den. Asiater har generellt sett ett annorlunda sätt att förmedla känslor på, det känns liksom mer sublimt, men samtidigt känns det så mycket starkare. Vill även förtydliga att jag såg den på japanska med engelska subtitles, jag tror det är väldigt viktigt för att få behålla den rätta känslan, en västerländsk dubbning skulle utan tvekan förstöra.

Det är inte det bästa jag sett anime-väg, men det ligger en riktigt mysig magi över filmen.

8/10

http://www.imdb.com/title/tt0245429/
Citera
2012-09-29, 02:30
Bannlyst
Såg nyss klart Paths of Glory

Grym film! Satt helspänd hela filmen, krigsscenen var otroligt bra gjorda.

Väckte upp mycket känslor speciellt slutscenen, skådespeleriet från Maurice Ferol var gripande och Kirk, visar sin storhet som skådespelare vid krigsrätt scenen

medryckande

Vill Tacka Bazinga90 och Kirk.Douglas som rekommendera mig filmen! Lite pinsamt att man inte hade sett den!
Senast redigerad av MrPokerface 2012-09-29 kl. 02:40.
Citera
2012-09-29, 03:42
Medlem
NirvanAs avatar
The Angels' Share

Småtrevlig skotsk film med en varm feelgood känsla. Man behöver dock koncentrera sig mycket då dialekten är extrem, särskilt tjejen i gruppen. Kommer väl undertexter så småningom.

6.5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in