2014-02-01, 20:53
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Gillade den. En perfekt liten lågstämd rulle. Underbart slut, ja den var fin. Gav den dock bara en 6/10.

Ok, missade den på grund av titeln. Tack för intressant läsning.
Citera
2014-02-01, 20:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag ser aldrig trailers av den anledningen, plus att de avslöjar för mycket.
Jag såg det, och jag funderar faktiskt på att följa ditt exempel. Är så nyfiken att det kan bli svårt dock...
Citera
2014-02-01, 21:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag såg det, och jag funderar faktiskt på att följa ditt exempel. Är så nyfiken att det kan bli svårt dock...

Bara att vara disciplinerad och hålla hårt i principerna så går det, fungerat bra för mig hittills.
Citera
2014-02-01, 21:22
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Jag ser aldrig trailers av den anledningen, plus att de avslöjar för mycket.
Samma här. Jag kollar aldrig på trailers. Ända gången man måste genomlida dem är före en film på bio. Hatar trailers fullkomligt, de avslöjar för mycket som du säger. Sen att jag inte vill ha en aning om vilken stämning som råder i filmen innan jag sätter på den - det är inte sällan att jag skippar att läsa ploten innan jag sätter på en film heller. Vill få allting som filmen har att erbjuda av just filmen, inte en trailer eller en beskrivning av filmen.

Samma med recensioner - läser aldrig en innan jag sett filmen. Betyg kan jag dock basera om jag vill se en film eller inte på, samt skådespelare och regissörer såklart.
Citera
2014-02-01, 21:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Samma här. Jag kollar aldrig på trailers. Ända gången man måste genomlida dem är före en film på bio. Hatar trailers fullkomligt, de avslöjar för mycket som du säger. Sen att jag inte vill ha en aning om vilken stämning som råder i filmen innan jag sätter på den - det är inte sällan att jag skippar att läsa ploten innan jag sätter på en film heller. Vill få allting som filmen har att erbjuda av just filmen, inte en trailer eller en beskrivning av filmen.

Kul med en jämlike, jag läser sällan handlingen på filmerna jag med, vill se filmerna med ett så öppet sinne som möjligt. Likadant för dig?
Citera
2014-02-01, 21:32
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Kul med en jämlike, jag läser sällan handlingen på filmerna jag med, vill se filmerna med ett så öppet sinne som möjligt. Likadant för dig?
Precis likadant för mig, allting filmen har att ge ska enligt mig ges av just filmen inte av något annat. Kul måste jag säga, inte många andra som delar den synen på urval av filmer.

Detta blev tydligen mitt 2000de inlägg, ska gå och ansöka om medlemskap i 2000-klubben nu - brb.
Citera
2014-02-01, 21:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Öppet sinne är den enda rätta inställningen man kan ha när man kollar film!
Citera
2014-02-01, 21:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Precis likadant för mig, allting filmen har att ge ska enligt mig ges av just filmen inte av något annat. Kul måste jag säga, inte många andra som delar den synen på urval av filmer.

Kunde inte sagt det bättre själv, men ibland läser man något om handlingen på Filmtipset medan man surfar runt och letar nya filmer att se, det är enda gången som jag läser handlingen, för att se om filmen i fråga låter intressant.
Citera
2014-02-01, 22:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Kunde inte sagt det bättre själv, men ibland läser man något om handlingen på Filmtipset medan man surfar runt och letar nya filmer att se, det är enda gången som jag läser handlingen, för att se om filmen i fråga låter intressant.
Ibland avslöjar ju handlingen händelseförlopp långt in i filmen, därför ogillar jag att skriva nåt om handlingen här, det känns ju som att man spoilar massa många gånger.
Citera
2014-02-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ge den en chans och se vad du tycker. Jag blev besviken och då brukar jag gilla allt med Jackie. Men var beredd på att det är pytteliten text.
Jo, klart att jag ska se den och bilda mig en egen uppfattning.
Citera
2014-02-01, 22:30
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt0861739/ Tropa de Elite

Mycket bra film. Lite förvirrad i början, men var nog pga språket och inte dåligt upplägg. Annars en mycket bra actionfilm. 4-5/5.
Citera
2014-02-02, 00:32
Medlem
ZlatanManias avatar
The Counselor.

På förhand verkade filmen intressant, kan inte säga att början var speciellt tråkig heller ( ) men efter ett tag blir det en rätt lam historia att följa tills i ungefär mitten när paranoian börjar få en del utrymme. Nästan bara för att man kunde leva sej in i situationen och fundera över vad fan man skulle gjort i samma situation fann jag inte filmen värdig nått bottenbetyg, det plus en riktigt imponerande insats av Michael Fassbender + ett par minnesvärda scener i en övrigt ganska dålig film.

5/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in