2013-05-22, 18:29
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Helt obegripligt. Du kallar Inglorius Basterds (som dessutom är en betydigt bättre film än Django Unchained) för tramsig men vad fan är då Django Unchained? Det är ju tramsfilmernas tramsfilm med en svart slav som lär sig sikta på en minut och goes terminator i en halvtimme. Leonardi Di Caprios mediokra och löjliga skådespel. För att inte tala om Tarrantino som leker Åsa Nisse med dynamit. Musiken ska vi heller inte glömma! Bland det värsta skit som hörts i westerngenren!

Din smak är både inkonsekvent och KASS!

Det passar med trams till westernfilmer, och inget i Django är lika plågsamt som Brad Pitts hemska skådespeleri i Inglourious. Sen är Django en mycket mer intressant film, som inte har lika många värdelösa och onödiga scener som Inglourious.

Inglourious Basterds hade varit mycket bättre om den var som trailern; en galen actionrulle - inte någon ointressant "snack-film" där karaktärerna pratar om helt oväsentliga saker i två timmar.

Ta det lugnt med alla anabola steroider, FÖR HELVETE!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Death Proof var ju inte direkt bra heller!

Hade förträngt den... Den existerar inte!
Citera
2013-05-22, 18:47
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Helt obegripligt. Du kallar Inglorius Basterds (som dessutom är en betydigt bättre film än Django Unchained) för tramsig men vad fan är då Django Unchained? Det är ju tramsfilmernas tramsfilm med en svart slav som lär sig sikta på en minut och goes terminator i en halvtimme. Leonardi Di Caprios mediokra och löjliga skådespel. För att inte tala om Tarrantino som leker Åsa Nisse med dynamit. Musiken ska vi heller inte glömma! Bland det värsta skit som hörts i westerngenren!

Din smak är både inkonsekvent och KASS!
Citera
2013-05-22, 21:37
Medlem
Gladiator (Extended Edition)

10/10

Så fantastiskt bra, köpte den på BD och såg den precis, underbara rollprestationer från många skådespelare och vilket soundtrack, soundtracket gör så mycket för denna film.
Citera
2013-05-22, 22:57
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
Gladiator (Extended Edition)

10/10

Så fantastiskt bra, köpte den på BD och såg den precis, underbara rollprestationer från många skådespelare och vilket soundtrack, soundtracket gör så mycket för denna film.

Jag tycker och i mina ögon är den topp 5 mest överskattade filmerna någonsin gjorts (nu har jag dock inte sett alla filmer på denna planet och lär aldrig göra heller).
Citera
2013-05-22, 23:47
Bannlyst
Dark Skies (2013)

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt2387433/
Trailer: http://www.imdb.com/video/imdb/vi1865656089/
Handling: En familjs tillvaro förvandlas till en mardröm när en skrämmande utomjordisk kraft tar sig in i deras hem på nätterna.

Min åsikt: Alltså filmen var typ bra. Det hände inte så värst mycket men den höll mig intresserad för vad som hända skall. KDen blandade kritiken som filmen fått tycker jag har varit rättvis men jag föreslår ändå att dem med en smak för skräck kan ge Dark Skies en chans. 6/10
Citera
2013-05-23, 00:22
Medlem
Ockletts avatar
Noroi

Tyckte den var bra.
Citera
2013-05-23, 01:36
Bannlyst
Warm Bodies (2013)

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1588173/
Trailer: http://www.imdb.com/video/imdb/vi1945741081/
Handling: Warm Bodies är en romantisk zombiefilm från 2013, med Nicholas Hoult och Teresa Palmer i huvudrollerna. Filmen är inspelad från tonårszombien Rs perspektiv, och avhandlar hur kärlek mellan motstående läger kan förändra världen.

Min åsikt: Jag tyckte faktiskt att den var riktigt bra. Kul med en film där man får se från en Zombies perspektiv. 8/10
Citera
2013-05-23, 07:01
Medlem
Ockletts avatar
Videodrome

Hade väntat med att se den här filmen tills nyligen. Mindfuckgenren är en av mina favoriter, och denna film levde absolut upp till mina förväntningar och lite mer. Krävs nog en 2:a titt också.
Citera
2013-05-23, 11:11
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Intouchables (2011)

Fransk film om en svart kille från förorten som tar hand om en rik förlamad man. En trevlig och på sina håll rolig berättelse om vänskap. Flickvännen som är fransktalande fick mer ut av den här filmen än jag: platser, kulturella referenser, och framförallt språkliga detaljer (t ex hur Philippe börjar prata förortsslang efter ett tag) som går förlorade i undertexterna. Hon gav den högre betyg än jag. Helt okej film i alla fall.

6/10
Senast redigerad av jimmyfingers 2013-05-23 kl. 11:15.
Citera
2013-05-23, 11:18
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Videodrome

Hade väntat med att se den här filmen tills nyligen. Mindfuckgenren är en av mina favoriter, och denna film levde absolut upp till mina förväntningar och lite mer. Krävs nog en 2:a titt också.

Tack för tipset, den ska jag se någon gång. Är du Cronenberg-fan annars också?
Citera
2013-05-23, 12:00
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Tack för tipset, den ska jag se någon gång. Är du Cronenberg-fan annars också?
Absolut! Älskar flugan.
Citera
2013-05-23, 12:25
Medlem
gunar_prinze_jrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Återkom gärna med vad du tyckte om Three Miles North of Molkom. Hade inte ens hört talas om den innan, men den verkar sevärd.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Polaren min köpte den på DVD sist vi var inne i stan och han visade lite ur den igår, blev inte direkt imponerad av de tjugo minuter, halvtimmen som jag såg. Kan inte sätta fingret på vad det är som jag inte direkt uppskattade men du kanske gillade den?

Jag har inte riktigt bestämt mig om vad jag tyckte om den. Till en början skrattade jag gott åt alla "hippie-flum-människor", men efter Ca halva filmen började jag tycka mer och mer synd om dom. Det känns som en skara blåögda (ofta) sorgsna människor som söker sig till denna typ av religion (om man nu får kalla det för det).

http://youtu.be/1BOMU1KjQJo

Ett litet smakprov på vad som komma skall om ni väljer att se filmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in