2012-09-05, 00:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Japp han är perfekt för rollen i Hardcore, men har inte sett de andra filmerna men de verkar helt klart intressanta så får dra hem dem.

Gör du helt rätt i, The Changeling och The Exorcist 3 är riktigt bra och skrämmande, främst den sistnämnda.
Citera
2012-09-05, 00:20
Medlem
lendrygghs avatar
Being There.

Stilfull dramakomedi (?) med Peter Sellers i huvudrollen som förståndsnedsatt trädgårdsmästare som blir tagen på alltför stort allvar. Fullständigt enastående skådespeleri från hans sida, bra prestationer från andra. Tyvärr blev den lite för orealistisk emellanåt för att kunna forma det helgjutna intryck den hade potential till, men allt som allt en mycket sevärd och stillsam film, som säkerligen tjänat som inspiration till bland annat Forrest Gump (om än i mindre skala).

8/10.
Citera
2012-09-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Där tycker jag inte du är rättvis. Hur kan en "remake" bli dålig med Jack Lemmon, George C. Scott, Hume Cronyn etc? Jag tycker både '97 och '57-versionen kompletterar varandra bra; både filmerna är solida historier med bra skådespelare från respektive generation.

En remake som däremot inte föll mig i smaken var just den ryska.
Nu var det ett tag sen jag såg nyversionen så jag minns inte exakt alla detaljer, men såvitt jag kommer ihåg är den mer eller mindre identisk orginalet. Däremot är Lumet's snyggare och jag tycker skådespelarinsatserna överlag är snäppet vassare i Lumet's version. Den nya tillför inget nytt, därför tycker jag den är onödig.
Citera
2012-09-05, 01:12
Medlem
Amalgamates avatar
Väntar med att sen den nya versionen om den nu är identiskt med orginalet. Men George C. Scott, Buck i Dr Strangelove? Trodde han dog i början av 90..
Citera
2012-09-05, 03:58
Medlem
sim-man92s avatar
Såg All the Boys Love Mandy Lane och ja den var rätt så usel tills det återstod en kvart av filmen, då helt plötsligt från ingenstans blev det riktigt bra märkligt nog. Fick faktiskt lite Motorsågsmassakern-känsla över den sista delen. Otroligt snyggt foto och musiken var helt ok. Sen förstörde dem dock slutet tyvärr. Men 15 min gör ju ingen långfilm.
2 av 5
Citera
2012-09-05, 04:57
Medlem
Stvrmzeits avatar
Night and the City (1950)

Harry Fabian är en småskurk som vill komma upp sig i världen. En natt kommer han på en plan för att ta kontroll över den professionella brottningen.

Åh, det var ett tag sedan jag såg en riktigt bra film noir. Och här hade vi något! Jules Dassin står för regin, av honom har jag bara sett hans franska Du rififi chez les hommes. Night and the City är på en nästan lika bra nivå. Vi befinner oss i ett mörkt, sjaskigt och dimmigt London, vilket bidrar till en otroligt tät stämning tillsammans med miljöerna och fotot. Ett riktigt snyggt hantverk.

Det bästa är den cyniska tonen, den ligger faktiskt och puttrar från början till slut. De flesta karaktärerna är som gjorda för att vara svåra att sympatisera med, vilket jag tycker passar bra. Det är ständigt en massa vändningar, falskspel och girighet som bidrar till att alla är med i samma stora cirkel. Och vad som står på spel är både liv och pengar. Jag ser lite extra fram emot att se Dassins andra noir-filmer som jag har kvar nu!

4/5
Citera
2012-09-05, 07:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Såg denna film igårkväll -> http://www.imdb.com/title/tt1232829/

En rolig och underhållande film. Men jag blev mest stum över denna skådespelare -> http://www.imdb.com/name/nm1706767/

Hårdbantad och i ganska bra form om man jämför med tidigare roller, te.x Supersugen.

Hur som...6 av 10 får filmen.
Citera
2012-09-05, 08:52
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Såg denna film igårkväll -> http://www.imdb.com/title/tt1232829/

En rolig och underhållande film. Men jag blev mest stum över denna skådespelare -> http://www.imdb.com/name/nm1706767/

Hårdbantad och i ganska bra form om man jämför med tidigare roller, te.x Supersugen.

Hur som...6 av 10 får filmen.
Haha, ja du Jonah Hill blev väl tillsagd utav Brad Pitt under inspelningen utav Moneyball, att han inte kunde se ut som han gjorde och att han skulle dö om han inte gick ned i vikt.

Torskade Werner Herzog-oskulden med att se på Into the Abyss. Fyfan vilken dokumentärfilm, satt helt stilla under hela filmen och undra hur fan människor kan ha det som de har, hemska jävla förutsättningar. Bästa dokumentären jag har sett, hands down. 9/10.

Fortsätter med Herzog och ska se på Cave of forgotten dreams härnäst.
Citera
2012-09-05, 11:43
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Nu är inte Digitaldreamdoor där de rankar bästa filmer, skådespelarprestationer osv en universellt vetande sida, men så här rankar det Fargo

100 Greatest Male Acting Performances 1990 - 2009

23. Fargo - Steve Buscemi-1996
57. Fargo - William H. Macy-1996

Stormare är inte med. Däremot är han med här

100 Greatest Movie Villains

69. Gaear Grimsrud (Peter Stormare) - Fargo (1996)

100 Greatest Movies of the 1990s

6. Fargo

Greatest Movies of all time

104. Fargo - (1996, Joel Coen) (Frances McDormand, William H. Macy, Steve Buscemi)

Intressant, intressant. Men jag kan inte påstå att jag håller med
Citera
2012-09-05, 13:17
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakkwald
Fortsätter med Herzog och ska se på Cave of forgotten dreams härnäst.

Se också hans spelfilmer. Stroszek, Aguirre och Fitzcarraldo är några av de mest originella filmerna någonsin, bland det absolut bästa som har gjorts.
Citera
2012-09-05, 13:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Väntar med att sen den nya versionen om den nu är identiskt med orginalet. Men George C. Scott, Buck i Dr Strangelove? Trodde han dog i början av 90..

Nej, han dog 1999.
Citera
2012-09-05, 19:07
Medlem
greenleaners avatar
Såg nyss den norska skräck/fantasy filmen Thale http://www.imdb.com/title/tt2112287/
Blev dock lite besviken då jag kanske hade lite för höga tankar om den.
Hade önskat lite mer mord och drag. Även ganska seg i starten.
Betyg: 5/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in