2012-12-16, 16:57
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Gillade du den men vill se lite andra skådespelare, lite andra miljöer och lite annorlunda manus så kan jag rekommendera remaken som kom i år. Regisserad av Luis Prieto.
Håller med dig i den här frågan faktiskt, remaken var inte alls usel. Ganska så bra om jag ska vara ärlig. Men rekommenderar att man ser originalfilmerna först då dem är bättre.
Citera
2012-12-16, 17:07
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
I watched both "Torsk i Tallin" and "Fyra Nyanser av Brunt" again this weekend. Gotta be some of the best movies ever made in SE, or anywhere else for that matter.

"It's ok, you can dance now!"
I have yet to see "Fyra nyanser av brunt", but I agree that "Torsk på Tallin" is quite good.
Citera
2012-12-16, 17:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med!
Haha, ja vafan var det för pajas som spelade Tonny tex? Jag dog ju en smula inombords. Sämsta skådisen på år och dar... Det var ju inte Mads Mikkelsen klass på honom direkt...
Citera
2012-12-16, 18:06
Medlem
Citat:
Håller med!
Remaken är ungefär som att One Three Hill skulle ägna ett avsnitt att göra sin variant av Pusher. Filmen är så uppsminkad och tajmingen i scenerna är helt off. Jag sa tidigare i någon tråd att Trouble with the Curve var årets sämsta, då glömde jag givetvis bort att jag sett Pusher 2012.

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Haha, ja vafan var det för pajas som spelade Tonny tex? Jag dog ju en smula inombords. Sämsta skådisen på år och dar... Det var ju inte Mads Mikkelsen klass på honom direkt...
Haha, skådespelaren ser ut som gemene innebandy-kille på fjorton år. Att höra Milos försök till engelska var inte direkt fantastiskt heller.
Senast redigerad av dwe 2012-12-16 kl. 18:09.
Citera
2012-12-16, 18:08
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Remaken är ungefär som att One Three Hill skulle ägna ett avsnitt att göra sin variant av Pusher. Filmen är så uppsminkat och tajmingen i scenerna är helt off. Jag sa tidigare i någon tråd att Trouble with the Curve var årets sämsta, då glömde jag givetvis bort att jag sett Pusher 2012.

Haha, skådespelaren ser ut som gemene innebandy-kille på fjorton år. Att höra Milos försök till engelska var inte direkt fantastiskt heller.
Ja, helt förjävligt faktiskt!
Citera
2012-12-16, 18:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
I have yet to see "Fyra nyanser av brunt", but I agree that "Torsk på Tallin" is quite good.

Du måste se den i så fall, det bästa som Killinggänget har gjort!
Citera
2012-12-16, 18:31
Medlem
SiSeniors avatar
Requiem for a Dream 5/5
Oerhört tung och jobbigt film att ta sig igenom. Den kändes oerhört välgjord och gillade verkligen allt med den. Verklighetsnära och inga överdrifter gör det hela ännu bättre. En solklar 5a i min bok.
Citera
2012-12-16, 18:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Du måste se den i så fall, det bästa som Killinggänget har gjort!
Ja, det håller jag helt med om! Fantastisk film! Torsk på Tallin håller jag som det näst bästa dom gjort! Älskar Johan Rehborg´s karaktär när han får snefylla...

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Requiem for a Dream 5/5
Oerhört tung och jobbigt film att ta sig igenom. Den kändes oerhört välgjord och gillade verkligen allt med den. Verklighetsnära och inga överdrifter gör det hela ännu bättre. En solklar 5a i min bok.
Den är grym! Känner igen mig själv ganska mycket i morsan. Jag får precis likadana psykoser på tjack om inte värre... Tror nationella insatsstyrkan är på g in genom fönstren när som helst och sitter och lyssnar efter ljud med en stor förskärare i högsta hugg, hahaha.

Det enda som finns att klaga på i filmen är något som allt som oftast är fel i filmer där det knarkas. Pupillerna blir små av heroin och inte stora. Kan tyckas vara en skitgrej, men jag stör mig som fan på det. Annars är det en grym film, inget snack om saken!
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-12-16 kl. 18:38.
Citera
2012-12-16, 18:39
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ja, det håller jag helt med om! Fantastisk film! Torsk på Tallin håller jag som det näst bästa dom gjort! Älskar Johan Rehborg´s karaktär när han får snefylla...
Jag tycker också att den karaktären är riktigt rolig, även om han egentligen är en besvärlig surfitta.
Citera
2012-12-16, 18:41
Medlem
kravitzzzs avatar
Wuthering Heights 3/5 flummig och rätt så tråkig för att vara en tvåtimamrsfilm
Citera
2012-12-16, 18:53
Medlem
Mordum87s avatar
Ruby Sparks
Vet inte riktigt vad jag tyckte om denna, den var genomgående underhållande och höll mig kvar mitt intresse till eftertexterna. Men filmen i sig kommer jag nog inte se om i första taget.
Småcharmigt tonårsdrama med ett tufft slut.
3 av 5

Hamilton 2 - Men inte om det gäller din dotter
Halvdan som alla andra svenska action/thriller. Bättre än valfri Beck och Wallander men knappast mer.
Satt och hoppades på någon halvt som halvt otäck scen iaf, men inte det heller fick man.
Men ja, spännande söndagsunderhållning om du är förkyld typ.
Ungefär i samma kaliber som i "Den demokratiske terroristen" där Hamilton skär upp magen på ryssarna som är bundna vid pålarna. Gjorde hemskt starka intryck på mig som yngre.
Sen om det var ryssar, eller om det ens var så att det var magen han skar upp låter jag vara hängande, var över 15 år sedan jag såg den.
2 av 5
Citera
2012-12-16, 19:07
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Den är grym! Känner igen mig själv ganska mycket i morsan. Jag får precis likadana psykoser på tjack om inte värre... Tror nationella insatsstyrkan är på g in genom fönstren när som helst och sitter och lyssnar efter ljud med en stor förskärare i högsta hugg, hahaha.

Det enda som finns att klaga på i filmen är något som allt som oftast är fel i filmer där det knarkas. Pupillerna blir små av heroin och inte stora. Kan tyckas vara en skitgrej, men jag stör mig som fan på det. Annars är det en grym film, inget snack om saken!

Du har helt enkelt knarkat för mycket själv för att inte kunna störa dig på sådant Själv kunde jag inte bry mig mycket mindre, hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in