2015-10-15, 15:12
Medlem
Relentless666s avatar
Usch, jag håller på att gå under totalt pga sömnbrist. Min läkare har skrivit ut nasonex, seratin, cerigan (eller vad den heter) och nu till slut imovane. Men inte ens den hjälper. Att somna har jag inte så problem med, det är mer att jag vaknar efter en timme, somnar, vaknar efter 30 min eller så. Kan iktrovil vara något istället för imovane?
Citera
2015-10-15, 16:11
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Usch, jag håller på att gå under totalt pga sömnbrist. Min läkare har skrivit ut nasonex, seratin, cerigan (eller vad den heter) och nu till slut imovane. Men inte ens den hjälper. Att somna har jag inte så problem med, det är mer att jag vaknar efter en timme, somnar, vaknar efter 30 min eller så. Kan iktrovil vara något istället för imovane?
Ikroivil fungerar för mig. Sover jätte gott på dem. Hjälper mig att somna och att sova.
1mg räcker men tar 2 så har jag det lite extra mysigt innan jag somnar. hoppas jag inte måste öka allt för tidigt..
Citera
2015-10-15, 16:12
Bannlyst
Citat:
Hur mycket tar du och har du bensotolerans?
Citera
2015-10-15, 16:12
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Haha, ja det blir lätt så. Hatkärlek till kreativiteten som zopiklon/zolpidem ger oss! Skulle nog somnat bra av dom varje kväll om det inte va så att man får tusentals idéer och projekt som verkligen inte kan vänta tills imorgon.
Haha håller med dig. förutom att stilnoct kan göra mig ganska purken så den håller jag mig ifrån.
Citera
2015-10-15, 16:16
Medlem
Relentless666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Ikroivil fungerar för mig. Sover jätte gott på dem. Hjälper mig att somna och att sova.
1mg räcker men tar 2 så har jag det lite extra mysigt innan jag somnar. hoppas jag inte måste öka allt för tidigt..

Ok! Får ta ett snack med min läkare och höra om det är något alternativ.

Citat:

Jag har ingen tolerans och har tagit upp till 5 st imovane ibland. Men hjälper ändå inte.
Citera
2015-10-15, 16:36
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Jag har ingen tolerans och har tagit upp till 5 st imovane ibland. Men hjälper ändå inte.

Ja det tror Jag den inte kommer göra.. tyvärr.. :\ men fråga kan man ju alltid.

Är likadan när det kommer till imovane.. gör allt annat än att gå och lägger mig.. Ikto får mig trött jag jag somnar in bra på dem.
Oxascand gör mig även trött. Det är nog lättare att få utskrivet än ikto.

Eller för att vara helt ärlig å kan jag nog sova på imovane men jag kan inte gå och lägga mig börjar göra så mycket annat + att jag blir lite piggare på dem. får ett sådant välmående. Tar jag imovne så sitter jag uppe några timmar innan jag tvingar mig till sängs.
Citera
2015-10-15, 16:42
Medlem
iDunos avatar
Citat:

Jag tar 2mg men har nyligen börjat äta dem. har ingen tolerans än tror jag i alla fall. Jag äter alltid lite olika benso. men 1mg skulle nog räcka men jag har en liten förkärlek till benso.

Har haft ett uppehåll från benso i typ ett år fram tills någon vecka tillbaka. förutom en gång i somras när jag käkade 150mg oxascand och tog en cykeltur och yrade runt på mataffären. men annars var det ett tag sedan.
Citera
2015-10-15, 17:00
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ok! Får ta ett snack med min läkare och höra om det är något alternativ.

Citat:

Rör det sig om annat än tillfälliga sömnproblem rekommenderar jag att du gör en ordentlig utredning kring din sömn. Att börja med Ikto för sömnens skull är verkligen inte att rekommendera och det lär läkaren knappast gå med på. Nästa steg är väl att prova Stilnoct, sen Nitrazepam sedan eventuellt (föga troligt) Flunitrazepam alternativt Halcion. Men det är verkligen att skjuta sig själv i foten samt att läkaren som sagt inte lär gå med på detta.
Citera
2015-10-15, 17:05
Medlem
Ska sluta med imovane och tänkte ta propavan några nätter för att "vänja" kroppen utan imovane.
Tar 7,5 varje natt plus mirtazapin (har inget problem att somna) vaknar dock efter 3-4h och ligger sömnlös.

Håller på att trappa ur oxascand/sobril
och undrar om man behöver trappa ur en tablett som imovane också? eller kan jag bara ta bort den.
den ger inte lika bra effekt längre så har vant mig vid den.

Om jag ska trappa ner hur gör jag då? och är det något att byta med propavan (ätit propavan för många år sedan under några år) Kommer vara en zombi dagen efter, men det gör inget.

Bara rädd för ökad ångest, för har redan mycket ångest.
Citera
2015-10-15, 17:16
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1990
Ska sluta med imovane och tänkte ta propavan några nätter för att "vänja" kroppen utan imovane.
Tar 7,5 varje natt plus mirtazapin (har inget problem att somna) vaknar dock efter 3-4h och ligger sömnlös.

Håller på att trappa ur oxascand/sobril
och undrar om man behöver trappa ur en tablett som imovane också? eller kan jag bara ta bort den.
den ger inte lika bra effekt längre så har vant mig vid den.

Om jag ska trappa ner hur gör jag då? och är det något att byta med propavan (ätit propavan för många år sedan under några år) Kommer vara en zombi dagen efter, men det gör inget.

Bara rädd för ökad ångest, för har redan mycket ångest.
ta en halv imovane typ 4 dagar för att sedan inte ta alls.. samma med oxazepamet. Ta enbart när du verkligen "måste". och mindre dos men det är inte starka saker du äter så prova CT - Cold turkey
hade provat CT först och bli abstinensen för stor ja ta en halv då. Jag slutade CT funkade bra men rökte CB då.

Men prata med din läkare.

Edit: Blir det för jobbigt nu kan du alltid ta en promenad ute i kylan det kan nog hjälpa då chockar du kroppen liksom. Men jag är absolut ingen expert på den fronten eller någon läkare bara en simpel knarkare. Våga må dåligt. Inget fel med det.
Senast redigerad av iDuno 2015-10-15 kl. 17:19.
Citera
2015-10-15, 17:22
Medlem
Citat:
ta en halv imovane typ 4 dagar för att sedan inte ta alls.. samma med oxazepamet. Ta enbart när du verkligen "måste". och mindre dos men det är inte starka saker du äter så prova CT - Cold turkey
hade provat CT först och bli abstinensen för stor ja ta en halv då. Jag slutade CT funkade bra men rökte CB då.

Tack för svar! vad är oxazepam? är det propavanen eller sobril?.

Jag testar CT och kommer ta 1 propavan på natten (är som sagt ångesten jag är rädd för, sömnlösheten är det lungt med).

Längesedan man rökte (det bästa att sova på)

Har ingen riktig läkarkontakt (går via en ssk) ringde igår och sa att jag ville ha propavan (fast jag har 2 askar imovane) och fick det direkt utan att fråga varför. Så de skriver bara ut, ingen uppföljning eller något. Är tyvärr så, därför vänder jag mig hit till fb (ni verkar ha mer kunskap en läkarna)
Citera
2015-10-15, 17:25
Medlem
Citat:

Edit: Blir det för jobbigt nu kan du alltid ta en promenad ute i kylan det kan nog hjälpa då chockar du kroppen liksom. Men jag är absolut ingen expert på den fronten eller någon läkare bara en simpel knarkare. Våga må dåligt. Inget fel med det.

Ja promenader i kylan är skönt! . Knarkarna kan mycket hade jag orkat hade jag frågat min far som är narkoman men alkoholen där ställer till det (man får inga bra svar då) . Jo jag har börjat tänka så nu äntligen att jag vågar må dåligt och försöker att inte skämmas för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in