2015-06-19, 13:49
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty3.0
Jag väljer numera bort Z-knark. Jag har tagit 75 mg och blivit lite dåsig och fuckat ur totalt på 15 mg. Det är ett jävligt oberäkneligt preparat.

Beror nog på personen och hur stabil/mogen man är. Jag fucker aldrig ur oavsett dos. På sin höjd skriver jag lite halvpinsamma mess på Facebook men inte värre än man skulle skriva om man varit halvfull.

När jag var i 20 årsåldern ballade jag dock ofta ur, även på lägre doser.
Citera
2015-06-20, 15:55
Medlem
Är det någon större skillnad mellan Imovane och Stilnoct? Vad jag har förstått det som har stilnoct en kortare halveringstid. Men är dom olika på något sätt eller väldigt likartade?

mvh
Citera
2015-06-20, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejsan123123
Är det någon större skillnad mellan Imovane och Stilnoct? Vad jag har förstått det som har stilnoct en kortare halveringstid. Men är dom olika på något sätt eller väldigt likartade?

mvh

Stilnoct är intensivare, tar 15-20 min för effekt. Halveringstid ca 2-3 tim. Är man ovan och håller sig uppe kan man få för sig vad som helst, därför om man inte vill det är det bäst att gå att lägga sig på engång. Imovane är mindre intensiv, lite mer lugn av sig. Inte lika stor risk/chans att man fuckar ur om man håller sig uppe, kan dock hända ändå. Effekt efter ca 30 min, halveringstid ca 5tim.

Har man svårt att just somna in så är Stilnoct bäst. Har man dock svårt med att man vaknar för tidigt eller för ofta så är Imovane bäst enligt mig.
Citera
2015-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Stilnoct är intensivare, tar 15-20 min för effekt. Halveringstid ca 2-3 tim. Är man ovan och håller sig uppe kan man få för sig vad som helst, därför om man inte vill det är det bäst att gå att lägga sig på engång. Imovane är mindre intensiv, lite mer lugn av sig. Inte lika stor risk/chans att man fuckar ur om man håller sig uppe, kan dock hända ändå. Effekt efter ca 30 min, halveringstid ca 5tim.

Har man svårt att just somna in så är Stilnoct bäst. Har man dock svårt med att man vaknar för tidigt eller för ofta så är Imovane bäst enligt mig.
Imovane har en halveringstid på 4-6 timmar för att vara exakt

Vad är det som skiljer z-analoger mot benso?
Citera
2015-06-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself

Okej, toppen med en kort halveringstid. Då syns det kortare i pisset/blodet.
Citera
2015-06-22, 01:56
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Någon fler än jag som jävligt yr???

Dos: 7.5 mg + 3.4 mg
Citera
2015-06-22, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Ja,man kan nog säga akut situation. Käkar upp mina imo så det tar slut innan intervall på recept. Svårt att trappa ner,då jag inte kan låta bli att ta för mycket.
Har funderat på alkohol,kanske måste vara halvonykter varje dag och landa mjukt..

Fan,verkar vara svårare att sluta med imovan än benso,som sobril,stesolid och xanor. Iallafall tycker jag det,nu.

Tack för svar,och råd.

Imovane är där en jävla avtändning på tryck över bröstet, spyr som fan med mera har tänt av på det ett flertal gånger. Hade jag varit dig så hade jag trappat ner det sakta men säkert OM du har möjlighet till det. Ta dig i kragen och försök att inte äta upp alla imo så fort (lättare sagt än gjort ) så du kan trappa ner. Det är det bästa tips jag kan ge dig.
Citera
2015-06-22, 04:26
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Förra sommaren blandade jag Imovane med stora mängder mörk sprit och däckade och trodde seriöst att jag hade blivit halvt hjärndöd efter den kvällen. Noll logiskt tänkande, kunde inte förstå en enkel mening som "Fem myror är fler än fyra elefanter" eller simpel aritmetik. Halvdement och visste knappt vart jag var, och de sjukaste drömmarna jag någonsin varit med om. Höll i sig i flera veckor. Fyfan vad läskigt det var, går inte jämföra med en ordentlig hjärnskakning.Den blandningen gör jag aldrig om. Dock brukar jag ta en imovane till sömnen under fyllenatten när alkoholruset har släppt(så jävla gött då). Längre än så sträcker jag mig inte. Knarka smart folk
Citera
2015-06-22, 04:35
Medlem
Då har jag precis köpt Imovane för 500 kr, och så får jag reda på att det inte funkar att däcka med Imovane när AT:n på tjacket, börjar komma...
Citera
2015-06-22, 16:13
Medlem
cnbs avatar
Finns det några riktlinjer för hur länge men kan köra zopiklon i sträck?

Inne på 9 dagen scs och jag sover så jävla bra att jag inte vill sluta...
Citera
2015-06-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnb
Finns det några riktlinjer för hur länge men kan köra zopiklon i sträck?

Inne på 9 dagen scs och jag sover så jävla bra att jag inte vill sluta...

De är bara o köra på. har själv Stilnoct på recept. 30 mg tagna nu och två öl är i gött mode nu
Citera
2015-06-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larinko
Imovane är där en jävla avtändning på tryck över bröstet, spyr som fan med mera har tänt av på det ett flertal gånger. Hade jag varit dig så hade jag trappat ner det sakta men säkert OM du har möjlighet till det. Ta dig i kragen och försök att inte äta upp alla imo så fort (lättare sagt än gjort ) så du kan trappa ner. Det är det bästa tips jag kan ge dig.

Ja,jag tror det kommer bli jävligt. Känner jag redan nu.
Försöker trappa ner,och har köpt hem en jävla massa alkohol.

Svag i kroppen,ingen ork,yr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in