Citat:
Ursprungligen postat av
Odamie
Är det möjligt att tvinga upp sig låt säga klockan 8 efter 6-7 timmars sömn eller är känslan att vela ligga kvar "lite till" för stor att stå emot?
Väljer jag att "ligga kvar lite till" brukar det blir några timmar till och sover jag mer än 6-7 timmar är det nästan garanterat att jag vaknar med migrän.

Hur ska vi veta hur DU reagerar på ett läkemedel? Har du ingen karaktär? Gå upp för f*n eller ligg kvar, valet är ditt. Du bestämmer vad du vill göra med ditt liv. Vill du äta medicin för att kunna sova utan att ta reda på bakomliggande orsaken till ditt sömnproblem så är det upp till dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBrick1988
Imovane och dess kusiner (zopiklon etc) har en kort halveringstid på 4 timmar sen är effekterna helt borta ur systemet.
Imovane ÄR Zopiklon, ska det vara så förbannat svårt för vissa här att förstå? Du är ju dessutom över 25år. Zopiklon är den aktiva substansen, förstår du? Sen finns det ett företag som har ett varunamn på Imovane, som innehåller Zopiklon. EXAKT samma aktiva substans.
Sedan finns det kusiner som du säger och dessa heter något annat.
Halveringstiden är på 4-6timmar, det innebär INTE att effekten är borta, utan att halva ämnet är borta. Läs på lite mer innan du försöker hjälpa någon med uppenbara sömnproblem.