2015-02-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Går du och lägger dig efter intaget?

Ja. Annars är det ju ingen mening med att ta dem...
Citera
2015-02-26, 22:34
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ddd
Ja. Annars är det ju ingen mening med att ta dem...
Jag tycker det är precis tvärtom. Nej men jag brukar ta dem 1-2 timmar innan jag lägger mig
Citera
2015-02-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldesolation
HUR kan du ha fått 100 Imovane direkt utskrivet från läkare? :O Jag får knappt 30 st varje MÅNAD och ska max ta 0.5-1 tablett om dagen :O (dock Stilnoct/Zolpidem) Men Imovane är ju vääääldigt lika, ta typ 3-4 st först om du har noll tolerans, jag kan få halliar och HÖG eufori vid noll tolerans.. Ta mer om du inte känner något alls efter 30 min typ Försök håll dig vaken.. Det är då du flummar.... Annars är de ju insomningstablett så du lär bli trött eller bara decka liksom...

Dock min erfarenhet om Imovane/Zoplikon var 1 och ett halvt år sedan men Stilnoct/Zolpidem är väääldigt lika som sagt och det tar jag
Ser seriös ut, ingen brottslighet och har haft denna läkare hela mitt liv ungefär, hon litar till 100% på att jag behöver det jag ber om.
Citera
2015-02-28, 12:45
Medlem
Tycker Stilnoct är beroendeframkallande i väldigt låg grad. När det kom för 15 år sen sa läkarna att det inte fanns nån tillvänjningrisk alls. Nu har pendeln svängt och det anses väldigt farligt och höggradigt beroendeframkallande. Det är inte min personliga erfarenhet.

Jag har tagit lägsta dosen, 5 mg, Stilnoct i princip varje natt i drygt 10 år. Jag har samma goda effekt nu, som för tio år sen.
Citera
2015-03-01, 06:40
Medlem
JessieArkanas avatar
Någon mer än jag som skulle bli sjukt glad om någon shop tog in Sonata/Zaleplon snart?
Den är ju dessutom inte narkotikaklassad utan bara läkemedelsklassad.
Inga Apotek verkar ju ha den inne och läkaren tror de har "gått ur sortiment"...
Citera
2015-03-01, 18:09
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livort77
Tycker Stilnoct är beroendeframkallande i väldigt låg grad. När det kom för 15 år sen sa läkarna att det inte fanns nån tillvänjningrisk alls. Nu har pendeln svängt och det anses väldigt farligt och höggradigt beroendeframkallande. Det är inte min personliga erfarenhet.

Jag har tagit lägsta dosen, 5 mg, Stilnoct i princip varje natt i drygt 10 år. Jag har samma goda effekt nu, som för tio år sen.
Det må fungera bra för dig så länge du kan ta det dagligen men det stora bekymret bottnar i hur din kropp reagerar om intagen abrupt får ett slut. Efter så många år är du garanterat fysiskt beroende av drogen och några dagars uppehåll reviderar garanterat din åsikt kring hur beroendeframkallande det är. Sorry.
Citera
2015-03-02, 08:52
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur länge har ni fått det utskrivet? Har fått i omgångar och min läkare vägrar skriva ut mer nu trots att jag enbart fått en halv tablett per kväll utskriven (har kombinerat det med tabletter jag köpt på nätet) men ska testa med andra läkare.

Imovane har nog räddat mitt liv då det hjälper enormt (dagen efter) mot min ångest men till läkarna säger jag att jag bara har sömnproblem. Men orolig över att man inte kommer få det utskrivet mer om ett år t. ex.
Citera
2015-03-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
kommer ihåg nu! , när du nämnde kopior fan vad dom e dåliga värdelösa hade glömt bort dom totalt! tack för att du påminde om dom !

Alltså vet inte om det är placebo men zopiklon verkar bäst. Vissa av de andra märken får jag annorlunda effekt, metallsmaken kan tom utebli. Min teori är att bindningsmedlet påverkar hur mycket av det aktiva ämnet kroppen tar upp. Fick krossa två av de som kändes svaga (obs enbart sv. apoteksvaror) då slog det på bättre skumt nog och även den ökända metallsmaken som man själv gillar, då vet man att man är påverkad utan att ta för mycket.

Imovane/zoppar är bra för insomning men föredrar dem framför traditionell bens såsom xanor vid PÅ/social fobi & GAD på dagen. 2-3 kan räcka hela dagen om toleransen är inte för hög.

Dessutom är denna en av de få värda saker att ta RP med, 1 känns som 2-3 st dvs förmodligen mycket bättre biotillgänglighet rektalt.

En av de få bensos som har rekreationell potential anser jag.
Citera
2015-03-02, 18:33
Bannlyst
En tjejkompis till mig tog häromdagen en Stillnoct ihopp om att få sova bättre. Istället slog det över med panikångest och hallucinationer som följd. Ingen sömn förrens flera tröstande timmar senare..

Undrar nu om Imovane kan vara ett tips för att råda bot på sömnproblemen utan hallisar eller liknande negativa effekter?
Citera
2015-03-02, 18:37
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Alltså vet inte om det är placebo men zopiklon verkar bäst. Vissa av de andra märken får jag annorlunda effekt, metallsmaken kan tom utebli. Min teori är att bindningsmedlet påverkar hur mycket av det aktiva ämnet kroppen tar upp. Fick krossa två av de som kändes svaga (obs enbart sv. apoteksvaror) då slog det på bättre skumt nog och även den ökända metallsmaken som man själv gillar, då vet man att man är påverkad utan att ta för mycket.

Imovane/zoppar är bra för insomning men föredrar dem framför traditionell bens såsom xanor vid PÅ/social fobi & GAD på dagen. 2-3 kan räcka hela dagen om toleransen är inte för hög.

Dessutom är denna en av de få värda saker att ta RP med, 1 känns som 2-3 st dvs förmodligen mycket bättre biotillgänglighet rektalt.

En av de få bensos som har rekreationell potential anser jag.
Tjena,

Jag tänkte pröva göra RP med 7,5mg imovane snart. Men har inte riktigt modet, tips på hur man gör det smidigast? Vore så vänligt! Får dålig effekt av 2st oralt.
Citera
2015-03-02, 22:08
Medlem
No6s avatar
Fan va trött jag vart dagen efter 15mg imovane, så brukar det aldrig vara annars. Tillfällighet kanske...
Citera
2015-03-02, 22:35
Medlem
Vad kan man sälja imovane för?? får utskrivet och har frikort så jag hämtar ut 100st i månaden gratis men vad är "gatupriset"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in