2022-07-17, 21:44
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag tror inte du känner av 5 mg så mycket. Men den tas upp snabbt, så ta den kanske 10 min innan du lägger dig. Man hinner oftast inte märka någon effekt om de funkar som de ska, man bara somnar.

jaag tog inte den igår en annan fråga jag har gjort ett blind tarm operation och jag hade ibte sovit på några nätter innan operationen det blev ett akut operation med narkos när jag vaknade från narkosen så kännde jag som tidigare att jag inte sovit i några nätter . Jag tänker om narkosen inte påverkat min sömn så kommer nog inte imovane på 5 mg göra nån skillnad ?
Citera
2022-07-17, 22:12
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jaag tog inte den igår en annan fråga jag har gjort ett blind tarm operation och jag hade ibte sovit på några nätter innan operationen det blev ett akut operation med narkos när jag vaknade från narkosen så kännde jag som tidigare att jag inte sovit i några nätter . Jag tänker om narkosen inte påverkat min sömn så kommer nog inte imovane på 5 mg göra nån skillnad ?

Prova o se, 5 mg kommer inte att ta livet av dig, gå o lägg dig 15 min efter intag o se om du somnar. Har du ingen vana vid preparatet som kommer det nog att fungera som tänkt...
Citera
2022-07-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det var kanske dumt att ta så många på en gång men rent toxiskt så är det inte så farligt, dvs det är inget du dör av även utan tolerans.

I bästa fall så somnar man bara och vaknar pigg och glad dagen efter.

Däremot så kan man blackouta om man har otur och hitta på en massa dumheter som man inte minns ett skit av dagen efter, så gör inte om det.

När jag hade Imovane på recept så stod jag på 10 mg till natten (har dock testat 25 mg vid något tillfälle) och jag vet dem som har 15 mg stående till natten, även om FASS säger att 7,5 mg är maxdos.

När jag stod inne på apoteket en gång för många år sedan och skulle hämta ut mina mediciner så var det en tjomme före i kön som skulle hämta ut sina Imovane och han hade tydligen 22.5 mg på recept till natten. Damen bakom kassadisken såg lite perplex ut när hon skulle expediera det receptet.

Dagens sömnmediciner typ Z analoger är ganska säkra mediciner och svåra att överdosera med otäck utgång om man tex jämför med gamla tiders Barbiturater.

Tack för svaret. Nu har jag fått utskrivet mirtazapin 15 mg och utskrivet immovane på 5 mg. Ikväll tog jag 10,2 mg immovane, somnade ju inte,väntade någon timme sedan efter det tog jag en 15mg mirta, men fick ångest och gick och spydde, är det farligt då?
Har läst i flera forum att folk tar först mirta 2 timmar innan sänggång,och sen väl i säng 1 tabl immovane, jag blir lite dåsig av immovanen,men av mirta blir jag tröttst av, tänkte ifall är en farlig kombo?
Citera
2022-07-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niinsan
Tack för svaret. Nu har jag fått utskrivet mirtazapin 15 mg och utskrivet immovane på 5 mg. Ikväll tog jag 10,2 mg immovane, somnade ju inte,väntade någon timme sedan efter det tog jag en 15mg mirta, men fick ångest och gick och spydde, är det farligt då?
Har läst i flera forum att folk tar först mirta 2 timmar innan sänggång,och sen väl i säng 1 tabl immovane, jag blir lite dåsig av immovanen,men av mirta blir jag tröttst av, tänkte ifall är en farlig kombo?
Nej det är inte farligt men ta Mirtazapinet först.

När jag stod på en liknande kombination så tog jag min Mirtazapin plus en hel del annan medicin ca 1 - 2 timmar innan jag skulle gå och lägga mig och sedan 10 mg Imovane eller 10 mg Stilnoct precis innan jag skulle hoppa i säng.

När du känner att du börjar bli sömnig av Mirtazapinet så är det dags att ta din Imovane och hoppa i säng.
Citera
2022-07-29, 16:52
Medlem
Imovane funkar mot bra för mig vid tjack avtändning, både för sömn och ångest.
Tycker dock att ikto är snäppet bättre
Citera
2022-07-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Imovane/Zopiklon är för närvarande (2019-02-05) en bristvara på svenska apotek. För att hålla diskussionen i en lämpligare forumsdel har det skapats en tråd i (FB) Medicin och hälsa .

(FB) Mitt läkemedel är restnoterat, vad göra/ersätta det med (samlingstråd) .

Vänligen fortsätt all diskussion kring detta i den tråden./mod

TACK för svaret, nu känner jag mig lite lugnare =)
Citera
2022-07-30, 22:56
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chooba
Imovane funkar mot bra för mig vid tjack avtändning, både för sömn och ångest.
Tycker dock att ikto är snäppet bättre

Nu har vi rökt för mycket.
Det dämpar ett område som gör att det blir lättare att somna.
Citera
2022-07-30, 22:57
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Vad är det för nivåer du talar om som krävs innan det börjar göra mer skada än nytta? Vad är det för mätpunkter du syftar till?

Minnesförlust vid 15 mg.
Citera
2022-07-30, 23:23
Medlem
neuron-drones avatar
Jag har alltid tyckt bäst om zolpidem. Den har knockat ut mig på ett mysigt sätt och jag har sovit hela natten. Zopiklon var varit OK på högre dos, men inte alls lika mysig.

Nu när jag är äldre känns zolpidem för hård och driver upp min bensotolerans, och somnar inte mysigt och vaknar hela tiden. Zopiklon känns istället mysig, och sover bra på den. Natt efter zolpidem är jag tjurig, efter zopiklon glad.

Jag antar att ens hjärnkemi ändras med åldern, särskilt när man kommer upp i medelåldern då saker börjar hända med ens system.

Det är inget klagomål, zopiklon är enklare att få än zolpidem. Jag är bara förundrad att mediciner kan kännas så olika över tid.

Jag tar för det mesta inte sömnmedel, men ibland i perioder måste jag, för det är som hjärnan inte kommer över spärren att somna.

Synd bara jag får halsbränna av zopiklon. Tror inte det är ovanligt. Skulle köpa massor olagligt om jag kunde.
Citera
2022-07-31, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Jag har alltid tyckt bäst om zolpidem. Den har knockat ut mig på ett mysigt sätt och jag har sovit hela natten. Zopiklon var varit OK på högre dos, men inte alls lika mysig.

Nu när jag är äldre känns zolpidem för hård och driver upp min bensotolerans, och somnar inte mysigt och vaknar hela tiden. Zopiklon känns istället mysig, och sover bra på den. Natt efter zolpidem är jag tjurig, efter zopiklon glad.

Jag antar att ens hjärnkemi ändras med åldern, särskilt när man kommer upp i medelåldern då saker börjar hända med ens system.

Det är inget klagomål, zopiklon är enklare att få än zolpidem. Jag är bara förundrad att mediciner kan kännas så olika över tid.

Jag tar för det mesta inte sömnmedel, men ibland i perioder måste jag, för det är som hjärnan inte kommer över spärren att somna.

Synd bara jag får halsbränna av zopiklon. Tror inte det är ovanligt. Skulle köpa massor olagligt om jag kunde.

Z-analoger är bäst! Båda är bra på sina sätt…

Det är lätt att köpa faktiskt
Citera
2022-07-31, 02:00
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Z-analoger är bäst! Båda är bra på sina sätt…

Det är lätt att köpa faktiskt

Om man har pengar så jo.
Citera
2022-08-02, 12:19
Medlem
Tar imovane dagtid mot social oro. Tog tre dagar i veckan i 2 veckor, sen 2 dagar i veckan i 3 veckor.

I början blev jag för personlighetsförändrad av 2.5 tabletter. Nu märker jag att 3 imovane är som att ta 2 imovane. Vi pratar 7.5 mg.

Hur länge behöver jag hålla upp helt innan toleransen kan ha gått ner? Individiuellt?

Får klara mig utan så länge, blir mkt svårare, men går helt klart, så ingen superkatastrof. Beroende på hur länge jag måste hålla upp. Gissar länge, shit happens.

Tror inte det blir svårt att inte norpa mer tabletter. Lyckats hålla mig hittills från att ta för mkt av godsakerna.

Jaja vet att jag tagit för mkt eftersom min tolerans gått upp, stupid I know. Men ni fattar nog vad jag menar. Inte gått full imovane fylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in