Citat:
Har också svårt att förstå detta? Det verkar riskabelt att mixtra med mediciner för att bli hög, och de exempel man ser här på FB är rent skrämmande. Själv hade jag otrolig ångest inför att ta en tablett imovane för att kunna sova efter att jag fick tinnitus och låg vaken natt efter natt.
Jag upplevde dock Imovane som rena mirakelmedicinen till en början och sov för första gången på flera veckor efter att jag vågade ta den första tabletten. Men effekten blev sämre efter några veckor och beroendekurvan verkar gå oerhört snabbt uppåt! Slutade med Imovane när jag insåg detta (vilket var bedrövligt i ca två veckor) men nu kan jag sova utan. Jag kan förstå den ångestlindrande verkan men finns det inte bättre medicin för det? Medicin som verkligen är avsett som ångestdämpande?
Mvh
tt
Jag upplevde dock Imovane som rena mirakelmedicinen till en början och sov för första gången på flera veckor efter att jag vågade ta den första tabletten. Men effekten blev sämre efter några veckor och beroendekurvan verkar gå oerhört snabbt uppåt! Slutade med Imovane när jag insåg detta (vilket var bedrövligt i ca två veckor) men nu kan jag sova utan. Jag kan förstå den ångestlindrande verkan men finns det inte bättre medicin för det? Medicin som verkligen är avsett som ångestdämpande?
Mvh
tt
I slutet av månaden kommer jag att ha kört med Imovane i ett år. Innan dess hade jag allvarliga sömnproblem i över tre år som kulminerade i extrem ångest och smärta i solar plexus vid sänggående. Jag fick pröva både melatonin (funkade ett tag men efter ett par månader tog ångesten överhanden helt) och antihistaminer (som inte hade någon effekt). Vet inte längre om Imovane egentligen har någon överdriven effekt eller om det vid detta laget är mer pga att jag inte längre har samma stressfyllda associationer vid sänggående.
Bra skit är det i allafall. Jag är glatt beroende för tillfället och så länge jag får sova relativt regelbundet så är jag nöjd. Saknar dock den supereffekten det hade första månaden.