2015-04-09, 15:01
Medlem
katthund2s avatar
lyckades trycka i mig 3 kartor imovane på 2 dagar, blandat med en jävla massa alkohol. tappade ca all verklighetsuppfattning under dessa dagar, idag är första dagen jag börjar få tillbaks lite vett i skallen. helt sjukt hur fuckad man kan bli av detdär asså.
Citera
2015-04-09, 20:53
Medlem
maskroooss avatar
Alltså min läkare sa jag ska ta 10 mg till natten sedan när jag vaknar efter fyra timmar Sla jag ta en till tablett. Då sover jag totalt 8 tim. Men problemet är att jag ska upp sex omorgon bitti. Så om jag tar andra tabletten typ vid 3-4 inatt och vaknar sex. Kommer jag vara konstig på morgonen? Det står ju på fass att man ska vänta 8 timmar innan man börjar med "vanliga" saker i och med att den sitter i kroppen. Och Jah ska köra bil och sådant imorgon på jobbet Å massa annat..
Citera
2015-04-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Alltså min läkare sa jag ska ta 10 mg till natten sedan när jag vaknar efter fyra timmar Sla jag ta en till tablett. Då sover jag totalt 8 tim. Men problemet är att jag ska upp sex omorgon bitti. Så om jag tar andra tabletten typ vid 3-4 inatt och vaknar sex. Kommer jag vara konstig på morgonen? Det står ju på fass att man ska vänta 8 timmar innan man börjar med "vanliga" saker i och med att den sitter i kroppen. Och Jah ska köra bil och sådant imorgon på jobbet Å massa annat..
Du kan torska på drograttfylleri.
Inte värt att chansa. Om du värderar ditt körkort alltså.
Citera
2015-04-09, 22:20
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Du kan torska på drograttfylleri.
Inte värt att chansa. Om du värderar ditt körkort alltså.
det är ju kul att min överläkare tycker att det verkar som en bra ide:')

Så om jag fattat det hela utifrån fass och härifrån r att stilnoct har en halveringstid på 4 timmar, dvs den verkar som bäst i fyra timmar(därför jag sover i fyra timmar). Men den går ur kroppen efter totalt åtta timmar, och på fass uppmanar de att man ej ska utföra "vanliga" saker under tiden stilisen verkar, utan helst sova.

Så om jag tar tablett nr2 inatt kl 4 kanske och vaknar vid 6 då har ju knappt halva halveringstiden gått ut eller vad man ska säga, då finns det väl en risk för att jag kommer vara "konstig" eller något åt det hållet? Börjar ju halv åtta, och är rädd för att stilnocten ska ha en negativ inverkan på mig.

LÅter lite flummigt men vet inte hur jag ska förklara bättre. med andra ord är det som att ta stilnoct mitt på dagen, vad händer då? man blir konstig i huvudet? dåligt minne? minnesluckor? eller vadå? överreagerar jag eller? Sedan ska jag även ta 15 mg stes på morgonen också.. PS stillisen är på 10mg. och jag är färsking typ, endast brukat en månad.
Citera
2015-04-09, 22:24
Medlem
Citat:

Så om jag fattat det hela utifrån fass och härifrån r att stilnoct har en halveringstid på 4 timmar, dvs den verkar som bäst i fyra timmar(därför jag sover i fyra timmar). Men den går ur kroppen efter totalt åtta timmar. Så om jag tar tablett 2 inatt kl 4 kanske och vaknar vid 6 då har ju knappt halva halveringstiden gått ut eller vad man ska säga, då finns det väl en risk för att jag kommer vara "konstig" eller något åt det hållet? Börjar ju halv åtta, och är rädd för att stilnocten ska ha en negativ inverkan på mig.

LÅter lite flummigt men vet inte hur jag ska förklara bättre. med andra ord är det som att ta stilnoct mitt på dagen, vad händer då? man blir konstig i huvudet? dåligt minne? minnesluckor? eller vadå? överreagerar jag eller? Sedan ska jag även ta 15 mg stes på morgonen också..

Vet läkaren verkligen att du bara hinner sova två timmar efter andra dosen? Har du inte fått nån annan medicin som förhindrar uppvaknanden?
Att stiga upp och göra saker efter två timmar tror jag inte går bra alls, köra bil ska du verkligen inte göra.
Citera
2015-04-09, 23:19
Medlem
Citat:

Så om jag fattat det hela utifrån fass och härifrån r att stilnoct har en halveringstid på 4 timmar, dvs den verkar som bäst i fyra timmar(därför jag sover i fyra timmar). Men den går ur kroppen efter totalt åtta timmar, och på fass uppmanar de att man ej ska utföra "vanliga" saker under tiden stilisen verkar, utan helst sova.

Så om jag tar tablett nr2 inatt kl 4 kanske och vaknar vid 6 då har ju knappt halva halveringstiden gått ut eller vad man ska säga, då finns det väl en risk för att jag kommer vara "konstig" eller något åt det hållet? Börjar ju halv åtta, och är rädd för att stilnocten ska ha en negativ inverkan på mig.

LÅter lite flummigt men vet inte hur jag ska förklara bättre. med andra ord är det som att ta stilnoct mitt på dagen, vad händer då? man blir konstig i huvudet? dåligt minne? minnesluckor? eller vadå? överreagerar jag eller? Sedan ska jag även ta 15 mg stes på morgonen också.. PS stillisen är på 10mg. och jag är färsking typ, endast brukat en månad.

Stilnoct - Kort halveringstid, men är starkare mot just insomningsproblem
Imovane - Sitter i längre, men svagare insomningseffekt gentemot stilnoct.

Tar du Stilnoct på dagen lär du förmodligen bli rejält avtrubbad/apatisk. Man blir som en zombie.
Citera
2015-04-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Tar du Stilnoct på dagen lär du förmodligen bli rejält avtrubbad/apatisk. Man blir som en zombie.
jag skulle snarare likna det mer vid att man blir som en galen grottmänniska. I alla fall om man tittar på sina sms och utgående samtal under kvällen. Apatisk blir jag däremot verkligen inte. Snarare hyperaktiv och helt borta som om jag går i sömnen, fast jag är vaken
Citera
2015-04-09, 23:34
Medlem
Nicke1234s avatar
Har ställt samma fråga tidigare i den här tråden, men fick inget tillfredsställande svar. Stämmer det att det finns ett "tak" för Imovane? En polare påstår det, alltså att kroppen bara tar upp en viss mängd.
Han sade att det är slöseri att ta mer än 10 eftersom det ändå ger samma effekt som 30 stycken.

Tycker det låter konstigt...
Citera
2015-04-09, 23:37
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Har ställt samma fråga tidigare i den här tråden, men fick inget tillfredsställande svar. Stämmer det att det finns ett "tak" för Imovane? En polare påstår det, alltså att kroppen bara tar upp en viss mängd.
Han sade att det är slöseri att ta mer än 10 eftersom det ändå ger samma effekt som 30 stycken.

Det finns ett tak som småningom ja. Har vittnat allt för mycket när
Folk äter 15-20+ men då blir dom bara mer trötta och korkade. Flumma på benso istället, då är taket, förutom tolerans då till den punkt du får blackout. Annars kan man hamna rätt långt ut i dimman innan det blir svart. Tråkigt å läsa folk som ska bestämt äta sig dumma på en sån fin sömntablett. Mvh
Citera
2015-04-09, 23:58
Bannlyst
Har en kompis som ibland åt 25st 7,5or rätt av, han somnade inte men vart rätt påverkad kan jag lova, med det var många år sen nu
Citera
2015-04-10, 00:58
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234

Har du inte ställt den frågan tidigare'? Jag har svarat på den förr.

Nej det finns inget tak. Tror jag.
Citera
2015-04-10, 01:44
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Ni som tar zopiklon för att bli sköna, varför? Vad är det ni är ute efter? Tar själv enbart för att somna.

Har också svårt att förstå detta? Det verkar riskabelt att mixtra med mediciner för att bli hög, och de exempel man ser här på FB är rent skrämmande. Själv hade jag otrolig ångest inför att ta en tablett imovane för att kunna sova efter att jag fick tinnitus och låg vaken natt efter natt.

Jag upplevde dock Imovane som rena mirakelmedicinen till en början och sov för första gången på flera veckor efter att jag vågade ta den första tabletten. Men effekten blev sämre efter några veckor och beroendekurvan verkar gå oerhört snabbt uppåt! Slutade med Imovane när jag insåg detta (vilket var bedrövligt i ca två veckor) men nu kan jag sova utan. Jag kan förstå den ångestlindrande verkan men finns det inte bättre medicin för det? Medicin som verkligen är avsett som ångestdämpande?

Mvh

tt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in