2022-07-09, 23:30
Medlem
Kan man ta Imovane om man går på Antibiotika mot bihåleinflammation? Tar Kåvepenin
Citera
2022-07-10, 07:23
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrum
Kan man ta Imovane om man går på Antibiotika mot bihåleinflammation? Tar Kåvepenin
Jadå, det är ingen fara.
Citera
2022-07-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jadå, det är ingen fara.

Tack för svaret
Citera
2022-07-11, 10:21
Medlem
Sov 8-7 timmar djupt igenom hela natten med 5mg Imovane. Fick ingen baksmälla eller dåsighet. Riktigt skönt. Ska ta bilen ned på semester idag. Fortsätter ta den i 1 vecka så får jag se hur jag mår.
Senast redigerad av Ekrum 2022-07-11 kl. 10:44.
Citera
2022-07-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrum
Sov 8-7 timmar djupt igenom hela natten med 5mg Imovane. Fick ingen baksmälla eller dåsighet. Riktigt skönt. Ska ta bilen ned på semester idag. Fortsätter ta den i 1 vecka så får jag se hur jag mår.

Ska du ta den till varje natt i 6 dagar till? Mer erfarna kanske vet om toleransen kan öka så fort som på 7 dagar?
Citera
2022-07-11, 12:55
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoopingTheLoop
Ska du ta den till varje natt i 6 dagar till? Mer erfarna kanske vet om toleransen kan öka så fort som på 7 dagar?

Har tagit Zolpidem i 20 år o inte fått någon toleransökning...
Citera
2022-07-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky

Vi pratade iofs om Zopiklon/Imovane. Men låter märkligt om du tagit det dag ut o dag in i 20 år och inte fått någon toleransökning. Placebo kan ha en stark effekt iofs. Vet inte mkt om stilnoct heller.

Läs lite om zopiklon och tolerans genom relevanta googlesökningar, så ser du hur toleransen kan vara på zopiklon.
Citera
2022-07-11, 22:42
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Jag har fått Stilnoct och ätit det i ett par tre år utan toleransökning.
Har och haft samma psykiatriker i tolv år, så han känner mig.

Man får ju sköta pillren med ansvar. Synd att många läkare är så skitnödiga av sig att förskriva dock.
Men de är väl hållna i hårda tyglar uppifrån....
Citera
2022-07-12, 00:20
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jag har fått Stilnoct och ätit det i ett par tre år utan toleransökning.
Har och haft samma psykiatriker i tolv år, så han känner mig.

Man får ju sköta pillren med ansvar. Synd att många läkare är så skitnödiga av sig att förskriva dock.
Men de är väl hållna i hårda tyglar uppifrån....

Jo, min nuvarande läkare har blivit rejält skitnödig...
Citera
2022-07-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoopingTheLoop
Vi pratade iofs om Zopiklon/Imovane. Men låter märkligt om du tagit det dag ut o dag in i 20 år och inte fått någon toleransökning. Placebo kan ha en stark effekt iofs. Vet inte mkt om stilnoct heller.

Läs lite om zopiklon och tolerans genom relevanta googlesökningar, så ser du hur toleransen kan vara på zopiklon.
En bekant till mig har stått på Zopiklon till natten sen typ 94 då medicinen lanserades i Sverige utan tolerans ökning men för mig kommer toleransen fort.

Däremot så får jag ingen toleransökning på Iktorivil som jag har stått på dagligen i sex år men jag utvecklar tolerans på andra Bensodiazepiner typ Sobril skitfort.

Det där med utebliven tolerans hos vissa personer på vissa preparat är skitmysko.
Citera
2022-07-12, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
En bekant till mig har stått på Zopiklon till natten sen typ 94 då medicinen lanserades i Sverige utan tolerans ökning men för mig kommer toleransen fort.

Däremot så får jag ingen toleransökning på Iktorivil som jag har stått på dagligen i sex år men jag utvecklar tolerans på andra Bensodiazepiner typ Sobril skitfort.

Det där med utebliven tolerans hos vissa personer på vissa preparat är skitmysko.

Ok intressant att höra!
Citera
2022-07-12, 14:34
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Jo, min nuvarande läkare har blivit rejält skitnödig...
Mycket trist när de börjar bli de....🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in