2015-08-01, 17:13
Medlem
Har hittat 2st 7,5 mg Imovane och kommer såklart inte kunna låta bli att testa de nu på eftermiddagen. Vad kan jag förvänta mig? Något jag bör tänka på? Kommer ej blanda med något annat.
Citera
2015-08-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritta
Har hittat 2st 7,5 mg Imovane och kommer såklart inte kunna låta bli att testa de nu på eftermiddagen. Vad kan jag förvänta mig? Något jag bör tänka på? Kommer ej blanda med något annat.
Har du alrig tagit något sömnmedel tidigare så kommer du bara bli sömning och trött och vilja gå och sova. Dvs inget särskilt kommer hända.
Citera
2015-08-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Har du alrig tagit något sömnmedel tidigare så kommer du bara bli sömning och trött och vilja gå och sova. Dvs inget särskilt kommer hända.

Jag blir pigg på både imovane och stilnoct.
Citera
2015-08-01, 17:27
Medlem
Citat:

Blanda med några starköl så gör det susen. 15mg är inte mycket,
Citera
2015-08-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheslav
Blanda med några starköl så gör det susen. 15mg är inte mycket,

Hmm okej, tar lite vodka till då. Hur lång tid tar det innan imovanen verkar, en halvtimme?
Citera
2015-08-01, 19:54
Bannlyst
Citat:
Hmm okej, tar lite vodka till då. Hur lång tid tar det innan imovanen verkar, en halvtimme?

Du har benzotolerans? Annars behöver du inge vodka.
Citera
2015-08-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Du har benzotolerans? Annars behöver du inge vodka.

Nej, har ingen tolerans. Blev typ 100ml vodka och 5st 7,5mg Imovane. Gårdagen är lite som i dimma. Skönt var det i alla fall. Bekymmerslöst.
Citera
2015-08-03, 03:23
Bannlyst
Miniavtändning zaleplon/sonata

Fick 14st utskrivna som jag råkade missbruka och dra i mig på typ 3-4 dagar på rad.. nu när jag inte har några kvar kan jag inte sova överhuvudtaget, stickningar i handen och små panikångestattacker.. hur länge kan man räkna med att ha så? kan man göra något åt saken? borde kanske köpa bärs eller något för att lugna ner mig o somna
Citera
2015-08-03, 03:37
Medlem
Immovane/Stilnoct - behöver hjälp

Till en början så var det stilnoct som gällde för att bota mina sömnsvårigheter. Jag lyckades att somna , fint gick det. Men sen efter ett tag av användadet så började jag tappa kontorllen om mig själv, jag kunde gå runt och se saker, jag kunde tro att folk är ute efter mig. Jag ringde en av mina gaming kompisar och sa att 3 polisbilar är ute eftermig och självklart varför ska jag ringa just honom? Jo för att jag trodde han var min advokat. Så efter de tripsen så mådde jag inte bra. Mycker paraniod.

Så jag besökte min läkare och berättade att stiilnoct var inget för mig. jag kommer skada människor omedvetet eller mig själv om jag förstätter ta dessa, då sa han bra att du säger det vi ska hitta något nytt, då fick jag imovane

imovane: Jag tog 1, väntade 30 minuter kolla på streams bara chilla... tiden gick. Känner ingenting inte ens någon förändring alls, tar , känner inget, nu jävlar tog jag 3-4 . Jag blev yr, full och härlig, jag mådde bra. jag e riktigt stolt o glad just nu, men jag har även ångest för jag ska jobba 7 på morgonen men fick medicin som inte hjälpte, vad ska jag göra åt de? JAg behöver hjälp om några erfarande peps around here ifall ni också gått igenom mig och hur löste ni? Jag har ångest och mår sämt, jag kommer förlora mitt job på grund av att läkaren calculerade fel om vad jag skulle ha.
Citera
2015-08-03, 03:41
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevros
Till en början så var det stilnoct som gällde för att bota mina sömnsvårigheter. Jag lyckades att somna , fint gick det. Men sen efter ett tag av användadet så började jag tappa kontorllen om mig själv, jag kunde gå runt och se saker, jag kunde tro att folk är ute efter mig. Jag ringde en av mina gaming kompisar och sa att 3 polisbilar är ute eftermig och självklart varför ska jag ringa just honom? Jo för att jag trodde han var min advokat. Så efter de tripsen så mådde jag inte bra. Mycker paraniod.

Så jag besökte min läkare och berättade att stiilnoct var inget för mig. jag kommer skada människor omedvetet eller mig själv om jag förstätter ta dessa, då sa han bra att du säger det vi ska hitta något nytt, då fick jag imovane

imovane: Jag tog 1, väntade 30 minuter kolla på streams bara chilla... tiden gick. Känner ingenting inte ens någon förändring alls, tar , känner inget, nu jävlar tog jag 3-4 . Jag blev yr, full och härlig, jag mådde bra. jag e riktigt stolt o glad just nu, men jag har även ångest för jag ska jobba 7 på morgonen men fick medicin som inte hjälpte, vad ska jag göra åt de? JAg behöver hjälp om några erfarande peps around here ifall ni också gått igenom mig och hur löste ni? Jag har ångest och mår sämt, jag kommer förlora mitt job på grund av att läkaren calculerade fel om vad jag skulle ha.

Din läkare har inte gjort fel alls! Den som har gjort fel är du själv och dina föräldrar som inte lyckades bättre med uppfostringen.
När man tar Imovane ska man gå och lägga sig direkt, typ. Det funkar inte att sitta uppe, kolla på videoklipp och ta det lugnt. Du ska lägga dig i sängen direkt! Hade du läst det medföljande bladet skulle du sett detta.

Men nu när du ändå är vaken kan du ju passa på att skriva meningar som en normal människa, kanske börja fundera över ditt liv och ta tag i det.

Du ska gå och lägga dig, NU! Sitt inte vid datorn, kolla inte på nån film, gå och lägg dig och gör ingenting!
Citera
2015-08-03, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nevros

Ta 2st och gå och lägg dig då hade det antagligen funkat med att somna. Om det inte är dosen så säg till din läkare att 1st inte funkade. Testa 2st och lägg dig och se om de funkar bättre.
Citera
2015-08-05, 20:13
Medlem
Hur vet man om man har utvecklat ett beroende? Ångest och rastlöshet? Om man sedan innan haft ångest då? Märker man någon skillnad?

Ätit Imovane till och från i kanske två år. 30 tabletter tar slut innan månaden är slut men brukar ändå klara av att sova utan, även om det kanske är lite svårare att "komma till ro". Vissa kvällar, som ikväll, har jag enormt mycket rastlöshet och som en ångestklump i magen och det kliar i fingrarna att slänga i mig kanske två stycken för att få bort lite av ångestkänslorna. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in