2012-07-06, 21:50
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
Zopiklon hjälper mig med både insomning och sömn. Om jag vaknar under natten somnar jag om hur enkelt som helst eftersom jag är så avdomnad i musklerna. Riktigt skön känsla. Det som stör mig är att den lämnar någon besk smak i munnen ungefär som om man tuggat sönder en xanor och den känns även dagen efter. Dock nu fjärde dagen jag tar zopiklon känns det som smaken börjar försvinna.

Edit: Det är 7,5 mg jag tar
Citera
2012-07-06, 23:42
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHaT.DeNiM
Zopiklon hjälper mig med både insomning och sömn. Om jag vaknar under natten somnar jag om hur enkelt som helst eftersom jag är så avdomnad i musklerna. Riktigt skön känsla. Det som stör mig är att den lämnar någon besk smak i munnen ungefär som om man tuggat sönder en xanor och den känns även dagen efter. Dock nu fjärde dagen jag tar zopiklon känns det som smaken börjar försvinna.

Edit: Det är 7,5 mg jag tar

Har tagit Imovane i minst åtta år. Smaken försvann för många år sedan, vilket är lite synd, för då kände man att tabletterna hade börjat fungera.
Citera
2012-07-07, 02:38
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Har tagit Imovane i minst åtta år. Smaken försvann för många år sedan, vilket är lite synd, för då kände man att tabletterna hade börjat fungera.

Otroligt, jag fick tolerans på en karta eller två, sen funkade den inte alls.
Körde sön-tors och var utan fre,lör så jag märkte snabbt att jag sov 4 timmar med eller utan zopilkon
Senast redigerad av christery 2012-07-07 kl. 02:41.
Citera
2012-07-07, 17:03
Medlem
Finns det verkligen ingen inhemsk shop som säljer Imovane eller Diazepam längre?
Jag saknar FP
Citera
2012-07-07, 17:37
Medlem
Derkos avatar
Jäklar vad svårt det blev att gå efter 25 mg imovane tillsammans med 1-1,5 dl jäger, samt 3-4 öl på krogen.
Citera
2012-07-07, 18:07
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
Vet inte om du har det utskrivet; men jag vågar inte testa att överdosera. För då kanske man blir fast i den highen. Jag har sen ett antal år haft principen att inte börja/testa andra droger. Men dit räknar jag inte benso och etc då jag använder det medicinskt. Men som egnwelska ordet "drug" indikerar så är gränsen mellan drog och medicin diffus, och detta gäller verkligen preparat som Zoplikon(Imovane) och Lyrica och Subutex och Xanor. Brukar nästan alla lagligt och betalas gratis av staten. Bara ett preparat köper jag själv svart. Men det är medicinering det med, och jag sköter det!

Sen om jag verkligen ska droga, så har jag preparat jag har/kan lätt komma över det. Men jag vill ju bli drogfri. Men den sista resan dit är verkligen en märklig resa genom ett landskap där medicin och drog är diffus och interchangeable. Och det gäller lagen med. Jag kan åka på ett strängt straff och det kan förstöra mycket i mitt liv, när det egentligen bara är självmedicinering - som jag klarar av. Men som knarkare, så är det default att inte tro på att en knarkare klarar av att hantera narkotikaklassade medel.

I mitt fall så har jag haft tur men också kämpat mig till en punkt där jag har fått läkarens förtroende. På min klinik, så märker jag hårdnande attityd. Missbrukare nekas kategoriskt bra sömnmedel som imovande, och lugnande medel som stess är inte att tänka på det (en del får det faktiskt - av mina vänner - men inte jag... ). Och nu nekas de nya även automatiskt Lyrica. Lyrica, som var avgörande för mig att bryta den onda cirkeln, och jag vet att det är samma för många andra. För många är Lyrica nästan lika viktigt som Subutex, men det skiter dem idag på min klinik.

okej, vad jag menar är att ta hand om Ímovanet eller zoppisarna om du har turen att få de utskrivna. Bara ett råd. Tiderna verkar bli hårdare. Kanske är det därför priserna har gått upp på svarta markanden. därför att förslrivningen har blivit hårdare.

Tack för tipset!
Och ja, jag har turen att få dom utskrivna.
Citera
2012-07-07, 19:39
Medlem
undervattenfisks avatar
Har nyföräkskat mig i zopiklon under dagarna igen, så strax sticker toleransen iväg som ett spjut igen... då blir det paus, men etizolam och zopiklon ihop sparkar ju skiten ur vilken benso som helst, skönare än flunitrazepam som är så för hajpad.
Citera
2012-07-07, 23:37
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Har nyföräkskat mig i zopiklon under dagarna igen, så strax sticker toleransen iväg som ett spjut igen... då blir det paus, men etizolam och zopiklon ihop sparkar ju skiten ur vilken benso som helst, skönare än flunitrazepam som är så för hajpad.

pausa en vecka eller 2 på zopiklonen så kommer inte tollen så fort (säger dom)

Nån vecka med 2-3 timmars sömn är bara bra för karaktären
Citera
2012-07-08, 00:56
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
pausa en vecka eller 2 på zopiklonen så kommer inte tollen så fort (säger dom)

Nån vecka med 2-3 timmars sömn är bara bra för karaktären
Får nog köra en månads paus , fast toleransen sjunker ändå inte till 0 men har byggt upp rätt bra bensotolerans överhuvudtaget , och på zopiklon så vet vi ju alla att det är extremt den endaj ag vet som är värre än etizolam. kan lätt käka 5 st 7,5 mg och ändå vara korrekt utan att vara dierkt 'påverkad'
Citera
2012-07-08, 01:06
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
För jag ville bli goare än vad jag blev.
Känns som man sätter taket vid första intaget?
Ja, precis, man sätter taket vid första intaget, det har jag också märkt. Det handlar nog om själva kicken, att man inte känner av påfyllningar på samma sätt som första dosen.
Citera
2012-07-08, 01:06
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Får nog köra en månads paus , fast toleransen sjunker ändå inte till 0 men har byggt upp rätt bra bensotolerans överhuvudtaget , och på zopiklon så vet vi ju alla att det är extremt den endaj ag vet som är värre än etizolam. kan lätt käka 5 st 7,5 mg och ändå vara korrekt utan att vara dierkt 'påverkad'
Orelaterat kanske , men när jag brukade typ 2-15mg lorazepam vid tillfällen, räckte det med 2-3 dagars uppehåll för att få hyffsad effekt.....under ett par månader. Men jag har aldrig fått så enorm tolerans nångång så.
Citera
2012-07-08, 01:49
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Älskar mina Imovane som jag har turen att få utskrivna!

Jag vet inte om jag har haft en väldig tur eller om jag bara sköter mig bra men min tolerans går inte upp.
Får fortfarande good feeling och somnar på 5mg, 7,5-10 är bäst, men 5mg fungerar fan fortfarande, 1,5 års mer eller mindre regelbundet användande.

vissa veckor 4-5/dagar, i snitt kanske 2-3 dagar i veckan.

Ett tips, ge fan i att överdosera, har du sömnproblem ta det minsta du behöver.
Vill du flumma till det ibland, fine, men häv inte i dig hästmängder det blir inte bättre om du tar 50mg istället för 15mg.

Sen måste jag tipsa om kombon: Imovane+ Etizolam eller Lyrica+imovane
Klår alla de starkade benso imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in