2015-04-08, 08:46
Medlem
No6s avatar
När det gäller rus tycker jag Imovane är bättre än xanor, tycker inte dessa liknar varandra i effekten. Xanor dämpar/dödar ångesten men den finns fortfarande där, Imovane byter switch totalt i hjärnan från ångest till eufori för mig. Tyvärr funkar de inte lika bra som förr, Stilnoct funkar dock men den spyr jag tyvärr av.
Citera
2015-04-08, 11:04
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
När det gäller rus tycker jag Imovane är bättre än xanor, tycker inte dessa liknar varandra i effekten. Xanor dämpar/dödar ångesten men den finns fortfarande där, Imovane byter switch totalt i hjärnan från ångest till eufori för mig. Tyvärr funkar de inte lika bra som förr, Stilnoct funkar dock men den spyr jag tyvärr av.
Så fascinerande hur mediciner kan te sig olika på olika människor!
Citera
2015-04-08, 11:28
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Imovane/stilnoct ger dig en smäll på käften att du inte minns vad du hade ångest över och börjar tänka i helt andra bannor(minnesluckor?)
Citera
2015-04-08, 13:48
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Det håller jag med om. Lider man (som jag gör nu) av både depression och ångest mår man visserligen bättre av Xanor eftersom det tar bort ångesten, men det lindar inte depressionen. Imovane däremot tar både bort ångesten och ger en boost i humöret. En universalmedicin med andra ord så länge man äter den.

Dock förvärras min depression dagen efter om jag tagit minst 2st Imovane 7,5 kvällen innan (tills jag tar nya tabletter då).
Citera
2015-04-08, 13:55
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Imovane/stilnoct ger dig en smäll på käften att du inte minns vad du hade ångest över och börjar tänka i helt andra bannor(minnesluckor?)
Inte om man tar det i ångestdämpande syfte men jag förstår att effekten blir sådan om man vill bli så väck som möjligt och käkar en massa piller i ett sluk.
Citera
2015-04-09, 02:05
Bannlyst
Funderar på att sluta med imovane, har tagit 2-5 st varje kväll i ca en vecka. Jag blir sur som fan dagen efter och lättirretierad. Det påverkar såklart min omgivning vilket jag inte kommer tillåta om det fortsätter. Någon som upplevt samma sak?

Har mest läst om att folk blir nedstämda men inte irriterande och sura.

Kan en lösning vara Stilnoct istället?
Citera
2015-04-09, 03:16
Medlem
Hur kommer det sig egentligen att vissa nätter kan jag ta 7.5mg och sova gott medan andra nätter kan jag ta 12.5mg och inte känna ett jävla smack?
Citera
2015-04-09, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Hur kommer det sig egentligen att vissa nätter kan jag ta 7.5mg och sova gott medan andra nätter kan jag ta 12.5mg och inte känna ett jävla smack?
Kan ha med antingen tolerans eller kost att göra. Äter du mycket strax innan intag blir effekten svagare eller i alla fall mer subtil och utdragen. Väldigt tråkigt när man efter en halvtimma inser att tabletten inte kommer göra ett skit.
Citera
2015-04-09, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Kan ha med antingen tolerans eller kost att göra. Äter du mycket strax innan intag blir effekten svagare eller i alla fall mer subtil och utdragen. Väldigt tråkigt när man efter en halvtimma inser att tabletten inte kommer göra ett skit.

Fan också. Jag har som vana att äta ett ordentligt mål innan läggdags. Hur länge måste man vänta på ett ungefär?
Citera
2015-04-09, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aklis
Fan också. Jag har som vana att äta ett ordentligt mål innan läggdags. Hur länge måste man vänta på ett ungefär?
Jag brukar ta tabletten/tabletterna och äta nattmacka (eller större mål mat om nödvändigt) direkt efteråt, det fungerar oftast. Jag vet faktiskt inte annars, ca 2 timmar kanske? Vet inte riktigt hur lång tid det tar för maten att smältas men all medicin brukar ju vara mer effektiv på tom mage eftersom magen inte har något övrigt att arbeta med vid tillfället.

Jag har för vana att "mäta" effekten av zopiklon genom hur stark metallsmaken i munnen blir, och den blir alltid starkare på tom mage. Sedan kan man ju ha olika åsikter om den metoden...
Citera
2015-04-09, 07:16
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Funderar på att sluta med imovane, har tagit 2-5 st varje kväll i ca en vecka. Jag blir sur som fan dagen efter och lättirretierad. Det påverkar såklart min omgivning vilket jag inte kommer tillåta om det fortsätter. Någon som upplevt samma sak?

Har mest läst om att folk blir nedstämda men inte irriterande och sura.

Kan en lösning vara Stilnoct istället?

Jag känner igen det. Blir nedstämd men också väldigt sur och lättirriterad. Kort stubin, blir arg på småsaker, negativ inställning på saker och ting.

Stilnoct (1-2 st) ger inte samma dagen efter-effekt för mig, men tar jag 3 stycken och uppåt kan jag få framför allt lättirritationen (ej nedstämdhet). Att blanda båda på samma gång är värst för det ger ofta nån konstig jävla huvudvärk... Känns toxiskt och är inget att rekommendera.

Funderar på att sluta jag också. Det håller inte i längden.
Senast redigerad av populopidus 2015-04-09 kl. 07:19.
Citera
2015-04-09, 08:33
Bannlyst
ser att mixshoppen fått en del kritik.
sitter själv på blistrade ksalol i bulkmängd (minst tvåtusen st i nuläget) men dom går åt på en del låsta drogforum (hittat en guldgruva i Serbien) som håller högsta kvalitè. alprasmaken _går_ inte att mista sig på och jag föredrar dessa framför svenska apoteksvaror vilken dag som helst

må väl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in