Citat:
Håller med dig om Imovane. Nåt som också är lite lömskt är att den förskrivs ganska lättvindigt och anses vara ett ganska "lätt" läkemedel. Jag kunde förnya receptet enkelt tills en dag när det blev stopp. Då fick jag känna på avisen.. Jag använde ju det även felaktigt. Jag använde det som dagssedativum ibland och tillslut funkade inte det heller längre. Nu tar jag det enstaka nätter och aldrig mer än två kvällar i rad.
.
.
Ah, det är bra. Går man länge på höga doser, imitt fall över 50mg per dag. Så har du en detox som är värre än subutex och heroin eftersom dels har deras vanliga at-symptom, men det värsta är hallucinationerna. Och de inte för sekund ''roliga''; det är mardrömmen plus att du inte får sova på minst 2-3 dagar, och då först bara 20minuter kl. 08.00. Nästa dag 4 timmar.
Men det måste också att detta underliga piller. Det var ju nu över 50mg jag gick CT på dessa. Att det verkar som toleransen vid höga doser sjunker snabbt, verkligen snabbt. Så redan igår när jag doserade runt 20mg så fick jag den där narkotiska sömnen (med opiat.inslag). Så situationen är sådan nu att jag längtar efter att få somna in i natt.
Dock gäller det att koncentrera intaget till en tidpunkt och inte sprida ut. Okej, man kan ta 0.375 på kvällen för att lugna nerverna. Men that's all. Börjar man dosera på dagen så är man snabbt illa ute. Och den dagen man ska detoxa så får man vara med om en resa må jag säga som är värre än de tyngsta opiaterna (som mest gör ont bara).
Och skulle man inbilla sig att ''få hjälp'' av psykakuten, så tror jag inte de tar en på allvar....faktiskt.
För jag tror knappast de känner till det jag berättar. Säkert så misstror de plågsamma hallisarna bara som försök att få ut benso vid ATn, och så får man inte det... Med detta antaget, så brydde jag inte mig om att söka hjälpa.