2014-09-09, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Har druckit 5-6 öl (5%) sen kl1930, är lite svåberusad. Vågar man ta en eller en halv Zolpidem?

Måste upp vid 9-snåret och sov till 13 idag pga oregelbundna arbetstiden.

Ingen fara.
Citera
2014-09-09, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Tack!

I vilka doser blir det farligt?

Skulle ej gå över 15mg.
Citera
2014-09-09, 16:13
Medlem
who-s avatar
När jag brukar dricka på imovane/stilnoct så slutar det i sängen med bra musik i lurarna. Tur att jag inte
är en sådan som flippar ur. Men har vänner som har tendens till att flippa ur så rekommenderar så klart inte bara för att jag kan ta det lugnt på den combon.
Senast redigerad av who- 2014-09-09 kl. 16:22.
Citera
2014-09-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Har druckit 5-6 öl (5%) sen kl1930, är lite svåberusad. Vågar man ta en eller en halv Zolpidem?

Måste upp vid 9-snåret och sov till 13 idag pga oregelbundna arbetstiden.

Se bara till att du går och lägger dig i sängen direkt efter att du tagit den, så går det nog bra. Annars är risken att du gör dumma saker som du sen ångrar.
Citera
2014-09-09, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av who-
När jag brukar dricka på imovane/stilnoct så slutar det i sängen med bra musik i lurarna. Tur att jag inte
är en sådan som flippar ur. Men har vänner som har tendens till att flippa ur så rekommenderar så klart inte bara för att jag kan ta det lugnt på den combon.
De hypnotiska bensodiazepinerna (+ analoger) är de som är lättast att flippa ur på. Men håller man det på låga doser så funkar det. Med alkohol dock är det riktigt lätt att flippa.
Citera
2014-09-09, 16:37
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
De hypnotiska bensodiazepinerna (+ analoger) är de som är lättast att flippa ur på. Men håller man det på låga doser så funkar det. Med alkohol dock är det riktigt lätt att flippa.

Sant det du skriver. Gäller att hålla sig till låga doser. Jag minns däremot inte vilka mina doser var men minns att det var några tabletter iallafall. Sedan har jag gått på z- analoger och vanlig benzo i flera år så kan ha och göra med att man är så van i dags läget att man inte snear ur. Ingen aning om det är så. Bara en tanke.
Citera
2014-09-09, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Sant det du skriver. Gäller att hålla sig till låga doser. Jag minns däremot inte vilka mina doser var men minns att det var några tabletter iallafall. Sedan har jag gått på z- analoger och vanlig benzo i flera år så kan ha och göra med att man är så van i dags läget att man inte snear ur. Ingen aning om det är så. Bara en tanke.
Skönt att inte flippa ur. Är lite hur man tar det och varför. Tar man det i rent medicinskt syfte till natten t.ex som jag gör så är det lättare att veta sin nivå när man vill flumma lite.
Citera
2014-09-09, 17:23
Bannlyst
Tar stora mängder av zolpidem ca 80-120mg varje dag ,men har också gjort det länge så flippar aldrig...håller mig mest inne det ska bli några öl.
Citera
2014-09-09, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Tar stora mängder av zolpidem ca 80-120mg varje dag ,men har också gjort det länge så flippar aldrig...håller mig mest inne det ska bli några öl.
Oh shit vad jag hade flipppat på de mängderna! Zolpidem är den mest ostabila som finns.
Citera
2014-09-09, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Oh shit vad jag hade flipppat på de mängderna! Zolpidem är den mest ostabila som finns.

Jo därför jag la till att jag käkat länge ,blev kär snabbt in dessa. Pga jag har ett dagligt intag så blir jag inte lika svängd som det låter... men har respekt ,går inte ut o dricker.

Men det var en tid då jag blev helt borta på 20mg med!!!
Citera
2014-09-09, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Jo därför jag la till att jag käkat länge ,blev kär snabbt in dessa. Pga jag har ett dagligt intag så blir jag inte lika svängd som det låter... men har respekt ,går inte ut o dricker.

Men det var en tid då jag blev helt borta på 20mg med!!!
Haha ja fyfan... 5 mg Zolpidem gör mig ordentligt svängd. Nu blir det dock 15 mg Zopiklon och Seinfeld! En flaska vin har jag redan druckit.
Citera
2014-09-10, 00:24
Medlem
who-s avatar
En polare tog 3 mg xanor vid 11 tiden imorse, Då borde väl hen känna av imovane som man ska? Har för mig xanor har kort halveringstid. Bättre att fråga här då jag inte är säker alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in