2015-03-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Är det normalt att ha ångest dagen efter man tagit Imovane? Det känns som att det sitter kvar jävligt länge också, ioförsig har jag tagit sent på natten och 15-22,5mg men endå. Får minnesluckor från morgonen efter imovane.
Om du tar högre än rekommenderad dos ökar du självklart risken för bieffekter. Du har ju själv insett vad du gör för fel så jag vet inte varför du frågar oss.
Citera
2015-03-10, 23:46
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Om du tar högre än rekommenderad dos ökar du självklart risken för bieffekter. Du har ju själv insett vad du gör för fel så jag vet inte varför du frågar oss.
Jag frågade om det är vanligt att man får ångest dagen efter. Det får jag av 7,5mg också
Citera
2015-03-11, 00:27
Medlem
Calogeros avatar
Har tagit 1 tablett stilnoct 10 varje dag nu (-helgerna) sedan någon vecka tillbaka då jag i princip inte kan somna alls utan dem, är dock lite osäker på vad riskerna är med att ta tabletterna såpass ofta. Det är givetvis ingen bra långsiktig lösning, men det måste väl ändå vara bättre än att inte sova alls om nätterna Väntar på en tid hos en KBT-terapeut skall sägas men det dröjer någon månad tills dess.
Citera
2015-03-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag frågade om det är vanligt att man får ångest dagen efter. Det får jag av 7,5mg också
Låter som att något inte är riktigt som det ska i så fall. Jag brukar må bättre morgonen efter zopiklon jämfört med om jag inte tagit natten innan. Men hur pass vanligt det är kan jag inte svara på.
Citera
2015-03-11, 13:46
Bannlyst
Citat:
Låter som att något inte är riktigt som det ska i så fall. Jag brukar må bättre morgonen efter zopiklon jämfört med om jag inte tagit natten innan. Men hur pass vanligt det är kan jag inte svara på.
Skumt med ångest, när jag tar Imovane så sover jag så bra man kan göra, vaknar upp och känner - fan vilken bra dag. Sömnen är så otroligt viktig. Ångest på Imovane? Aldrig hört talas om.
Citera
2015-03-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Skumt med ångest, när jag tar Imovane så sover jag så bra man kan göra, vaknar upp och känner - fan vilken bra dag. Sömnen är så otroligt viktig. Ångest på Imovane? Aldrig hört talas om.
Det skulle vara om man överdrivit med doseringen och får tillbakaslag senare på dagen men som du säger, aldrig på morgonen efter. Det kommer senare i så fall och aldrig efter en normal dos.
Citera
2015-03-11, 22:09
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Det skulle vara om man överdrivit med doseringen och får tillbakaslag senare på dagen men som du säger, aldrig på morgonen efter. Det kommer senare i så fall och aldrig efter en normal dos.
Bara jag som blir hyperaktiv av imovane ?? Tar stilnoct nu men vaknar efter fyra fem timmar pigg. Vad gör man?
Citera
2015-03-12, 02:28
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Vad ligger Imovande och stilnoct för pris på gatan i storstädarna i Sverige?
Vad är styckpriset och vad kostar dom per karta?
Är det samma priser gällande styck och kartor?

Gäller samma priser för zopiklone och zolpidem?
Har nämligen fått annan sömnmedicin men ingen nedtrappning, ätit dom ett bra tag med.......
Senast redigerad av DarkDemonGirl 2015-03-12 kl. 02:58.
Citera
2015-03-12, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Bara jag som blir hyperaktiv av imovane ?? Tar stilnoct nu men vaknar efter fyra fem timmar pigg. Vad gör man?
Stilnoct funkade inte bra för mig, vaknade flera gånger per natt och sov max sex timmar totalt. Imovane sover jag otroligt bra på och vaknar aldrig. Man ska ta dem när man redan ligger i sängen och är trött. Sedan max 20 minuter efter intaget somnar man.
Citera
2015-03-12, 15:57
Bannlyst
Imovane för att sova ,stilnoct för att ha kul
Citera
2015-03-12, 17:04
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Stilnoct funkade inte bra för mig, vaknade flera gånger per natt och sov max sex timmar totalt. Imovane sover jag otroligt bra på och vaknar aldrig. Man ska ta dem när man redan ligger i sängen och är trött. Sedan max 20 minuter efter intaget somnar man.
Haha nej de de! Den gör inte det. Har tagit den sex gånger, PRecis innan läggning och blir alldeles pigg och får värsta ångesten av imovane! Stilnoct fungerar mycket bättre
Citera
2015-03-13, 08:43
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Har tagit 1 tablett stilnoct 10 varje dag nu (-helgerna) sedan någon vecka tillbaka då jag i princip inte kan somna alls utan dem, är dock lite osäker på vad riskerna är med att ta tabletterna såpass ofta. Det är givetvis ingen bra långsiktig lösning, men det måste väl ändå vara bättre än att inte sova alls om nätterna Väntar på en tid hos en KBT-terapeut skall sägas men det dröjer någon månad tills dess.

Du har säkert redan hört detta, men gällande sömnproblem är det A och O att ha en regelbunden dygnsrytm: att gå och lägga sig, och gå upp på morgonen vid samma tid varje dag. Detta gäller, tyvärr, även helgen. Mina sömnproblem har bättrats väldigt mycket av att jag håller koll på dygnsrytmen. Till priset av att jag aldrig lägger mig vid 2-3 längre. Värt att begrunda... Fråga din läkare efter mirtazapin actavis förresten. Funkar skitbra på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in