2015-03-04, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Har tagit 1 tablett 10 mg stilnoct två nätter i rad nu för att somna. Enligt snubben som skrev ut det på apoteket så kan man ta det två gånger i veckan utan att det ger någon skadlig effekt, men jag behöver det oftare än så. P.g.a ett jobb med flexibla tider kommer jag att vara tvungen att ta en tablett även ikväll. Hur ofta skall man kunna ta det innan det börjar bli skadligt för en?
Antar att "med skadligt" att han menar toleransökning. Jag upplevde ingen toleransökning på stilnoct. Väldigt kort halveringsid, så tar du dem endast till natten så sker ingen toleransökning. Du kan ta de oftare än han säger.
Citera
2015-03-04, 12:58
Bannlyst
Citat:
Har tagit 1 tablett 10 mg stilnoct två nätter i rad nu för att somna. Enligt snubben som skrev ut det på apoteket så kan man ta det två gånger i veckan utan att det ger någon skadlig effekt, men jag behöver det oftare än så. P.g.a ett jobb med flexibla tider kommer jag att vara tvungen att ta en tablett även ikväll. Hur ofta skall man kunna ta det innan det börjar bli skadligt för en?

Det räcker ej med 5mg? Isf kan du nog hålla dig från tolerans ökning i flera år och när det krävs höja till 10. Oftast så får man dock tolerans av att höja dosen alt flumma ibland.
Citera
2015-03-04, 12:59
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Kan själv äta 50 mg ena dagen sen 5-10 mg andra och fortfarande somna utan några problem,äter du 10 mg måndag till fredag och är utan under helgen så kan du hålla på så hur länge som helst
Citera
2015-03-04, 13:05
Medlem
Calogeros avatar
Tack för svaren, då kan jag ta en ikväll utan att oroa mig med andra ord. Skönt.

Tyvärr räcker inte 5 mg, har fått det utskrivet innan och legat vaken hela natten efter att ha tagit en tablett.

Är väldigt försiktig med tabletter och så överlag, men det är bättre att ta stilnoct och lyckas somna än att gå vaken i flera dygn.
Citera
2015-03-05, 10:33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Haft imovane / stilnoct nu i snart 5 år. 5 x 30 per år.

Inga konstigheter då mina problem kvarstår och jag kör dem endast när nöden kräver.

Mvh
Okej tack för svar! Bytte läkare som skrev ut det direkt. Ska fråga om jag kan få en tablett om dagen istället för en halv. Behöver egentligen 2 de flesta nätter men köper lite på nätet ibland.
Citera
2015-03-05, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Okej tack för svar! Bytte läkare som skrev ut det direkt. Ska fråga om jag kan få en tablett om dagen istället för en halv. Behöver egentligen 2 de flesta nätter men köper lite på nätet ibland.

Säg att du vill ha en tablett så du kan ta en hel tablett dagar du är extra stressad.
Citera
2015-03-05, 13:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Säg att du vill ha en tablett så du kan ta en hel tablett dagar du är extra stressad.
Ja ska säga så
Citera
2015-03-05, 20:32
Medlem
elmerengues avatar
Hur många milligram zopiclon motsvarar en ksalol tablett doseringsmässigt? Tar inte zopiclonen i sömnsyfte utan för att vara driftig som med ksalolen. Handlar förövrigt om zopiklon pilum 7.5mg.
Citera
2015-03-06, 17:16
Medlem
Redlinezs avatar
Har en del stilnoct kvar. Tar bara dessa vid behov 7.5mg tabs. Fina piller.
Citera
2015-03-06, 17:44
Medlem
Hej
Har du köpt dom från nån sida eller apotek har kollat runt men tycker inte jag hittar nåt
Citera
2015-03-06, 17:55
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanarn77
Hej
Har du köpt dom från nån sida eller apotek har kollat runt men tycker inte jag hittar nåt

Om du syftar på mig så har jag köpt dem från gatan sedan har jag även fått av en läkare.
Citera
2015-03-10, 22:40
Medlem
No6s avatar
Är det normalt att ha ångest dagen efter man tagit Imovane? Det känns som att det sitter kvar jävligt länge också, ioförsig har jag tagit sent på natten och 15-22,5mg men endå. Får minnesluckor från morgonen efter imovane.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in