2021-12-03, 16:28
Medlem
Stilnoct dagtid är perfekt.

För folk som kan hantera det, vill säga.

Tar den ganska ofta på dagen.

På så sätt behöver jag inte ta riktiga benson så ofta.
Citera
2021-12-03, 23:09
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Plus ettar det buffertzon skriver. Ikto perfekt för detta ändamål. Hade själv aldrig kunnat hålla mig nykter utan ikton. Även klippt alpran. Sover på en ikto (2 mg klona) och en 7,5 zopi. Kanske kommer du sakna den lilla "buzz" som ändå ges av Z - men kan gott och väl halvera nuvarande dos!

Du måste ha en väldigt låg tolerans på benzo och Z-Analoger. Jag har 0,5mg's Ikto på rec och jag måste ta minst 12mg+ för att ens känna ett skit. Tycker att det är den absolut sämsta benson som går att få på rec i Sverige och jag har haft varenda en på rec under långt tid. Mår mycket bättre av Temesta(Lorazepam) samt Diazepam och Oxazepam som jag också har på rec. 15mg Dia och en 15mg Oxa så försvinner det mesta av min ångest! Eller 2 - 3mg Lora

Och gällande Z-Analoger så har jag haft alla på rec och tycker att den absolut bästa var Sonata(Zaleplon)! Var väldigt tråkigt att den försvann. Finns en i USA som heter Eszopiklon som säljs under namnet Lunesta som jag dock aldrig har testat. Men iaf, har både Imo och Zolpi på rec nu och av dom tycker jag bäst om Zolpi. Dock är dom slut nu men har 40mg Imo kvar som jag tänkte inta nu med en alkoläsk! :
Kommer uppdatera senare om nåt intressant händer!

/Mvh
Citera
2021-12-03, 23:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Du måste ha en väldigt låg tolerans på benzo och Z-Analoger. Jag har 0,5mg's Ikto på rec och jag måste ta minst 12mg+ för att ens känna ett skit. Tycker att det är den absolut sämsta benson som går att få på rec i Sverige och jag har haft varenda en på rec under långt tid. Mår mycket bättre av Temesta(Lorazepam) samt Diazepam och Oxazepam som jag också har på rec. 15mg Dia och en 15mg Oxa så försvinner det mesta av min ångest! Eller 2 - 3mg Lora

Och gällande Z-Analoger så har jag haft alla på rec och tycker att den absolut bästa var Sonata(Zaleplon)! Var väldigt tråkigt att den försvann. Finns en i USA som heter Eszopiklon som säljs under namnet Lunesta som jag dock aldrig har testat. Men iaf, har både Imo och Zolpi på rec nu och av dom tycker jag bäst om Zolpi. Dock är dom slut nu men har 40mg Imo kvar som jag tänkte inta nu med en alkoläsk! :
Kommer uppdatera senare om nåt intressant händer!

/Mvh

Har försökt att inte sabba den - ska du dra 40 mg Imo nu... ok... Återkom gärna i tråden!
Citera
2021-12-04, 10:25
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Har försökt att inte sabba den - ska du dra 40 mg Imo nu... ok... Återkom gärna i tråden!

Hade även tagit 4200mg Lyrica tidigare under kvällen samt 3000mg Phenibut så det hela slutade med att jag låg i soffan i typ 2,5 - 3 timmar och kollade på Youtube samt lyssnade på musik och spelade lite innan jag tydligen stendäckade. Och när jag vaknade upp för lite mer än 30min sedan så hade jag inte bara pissat på mig, men även spillt ut ett halvt glas mjölk över större delen av mattan.

Så kan det gå
/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2021-12-04 kl. 10:49.
Citera
2021-12-04, 14:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Hade även tagit 4200mg Lyrica tidigare under kvällen samt 3000mg Phenibut så det hela slutade med att jag låg i soffan i typ 2,5 - 3 timmar och kollade på Youtube samt lyssnade på musik och spelade lite innan jag tydligen stendäckade. Och när jag vaknade upp för lite mer än 30min sedan så hade jag inte bara pissat på mig, men även spillt ut ett halvt glas mjölk över större delen av mattan.

Så kan det gå
/Mvh

Låter inte så mysigt... ....här blir det några Z-groggar extra idag, är ändå lördag. Tyvärr slut på Tram, även hos min nätkran, synd...
Citera
2021-12-04, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Stilnoct dagtid är perfekt.

För folk som kan hantera det, vill säga.

Tar den ganska ofta på dagen.

På så sätt behöver jag inte ta riktiga benson så ofta.

Kanske funkar, men en dag kommer man tabba sig.
Citera
2021-12-05, 14:56
Medlem
Gabrielswes avatar
Video om Sanval - (Stilnoct)
https://www.youtube.com/watch?v=SnzFmg58dxw
Citera
2021-12-06, 11:59
Medlem
Jag är införstådd att alla reagerar olika och blir olika påverkade av mediciner.
Jag undrar om det är fler än jag som får detta fenomen:

När jag äter zolpidem och innan jag somnar in för natten, så uppenbarar sig fenomenet att alla mina spärrar i huvudet släpps. Ska ge ett exempel på det.
Tex när zolpidem börjar verka på mig, så släpps mina spärrar. Är det något som hänt under dagen som jag är irriterad på, så kan det ske att personen i fråga får sig en rejäl utskällning av mig. Och jag i samma stund kastar snusdosan i väggen.

Några fler som känner att deras ”spärrar” försvinner?

En annan sak som hände mig var att jag tog tabletten en kväll innan läggdags. Har inget minne av resterande tid. Morgonen dagen efter så märkte jag att jag hade väldigt många olästa email. Utan något minne så har jag under natten beställt elektronik och kläder för flera tusen, utan att ha ett minne utav det.

Tidigare åt jag 10mg zolpidem vid läggdags, varje natt.
Idag äter jag vid behov och inte alls lika ofta. Märkt att vid uppehåll av ett par dag efter senaste intag har gjort att bieffekterna av irriterad/sur samt minnesförlust har minskat till nära obefintligt.
Citera
2021-12-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Finns det någon som gillar Stilnoct mer än Imovane? Berätta gärna varför.
Jag tar imovane alla dagar i veckan. Längre halveringstid, skönare muskelavslappning, bättre ångestlindrare och jag sover som en kung

Jag väljer Stilnoct (zolpidem) framför Imovane. Inte för att jag vill. Utan för att jag är tvungen.
Med Imovane fick jag otroligt mycket kli i skelettet, eller hur man ska säga. Fick ofrivilliga rörelser i både armar och ben.
Hade det inte varit för bieffekterna, så hade jag valt Imovane framför Stilnoct (zolpidem).
Citera
2021-12-06, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Jag är införstådd att alla reagerar olika och blir olika påverkade av mediciner.
Jag undrar om det är fler än jag som får detta fenomen:

När jag äter zolpidem och innan jag somnar in för natten, så uppenbarar sig fenomenet att alla mina spärrar i huvudet släpps. Ska ge ett exempel på det.
Tex när zolpidem börjar verka på mig, så släpps mina spärrar. Är det något som hänt under dagen som jag är irriterad på, så kan det ske att personen i fråga får sig en rejäl utskällning av mig. Och jag i samma stund kastar snusdosan i väggen.

Några fler som känner att deras ”spärrar” försvinner?

En annan sak som hände mig var att jag tog tabletten en kväll innan läggdags. Har inget minne av resterande tid. Morgonen dagen efter så märkte jag att jag hade väldigt många olästa email. Utan något minne så har jag under natten beställt elektronik och kläder för flera tusen, utan att ha ett minne utav det.

Tidigare åt jag 10mg zolpidem vid läggdags, varje natt.
Idag äter jag vid behov och inte alls lika ofta. Märkt att vid uppehåll av ett par dag efter senaste intag har gjort att bieffekterna av irriterad/sur samt minnesförlust har minskat till nära obefintligt.
Det är en vanlig effekt, men det är motsatt hur benso ska användas samt verka. Benso sömntabletter skall ge sömn, de som används dagtid är för ångest/lugnande/epilepsi eller en kombination av allt. Jag har aldrig velat slå någon på käften tex när jag tagit min medicin, det vore ju helt sjukt.
Citera
2021-12-06, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av textas
Jag väljer Stilnoct (zolpidem) framför Imovane. Inte för att jag vill. Utan för att jag är tvungen.
Med Imovane fick jag otroligt mycket kli i skelettet, eller hur man ska säga. Fick ofrivilliga rörelser i både armar och ben.
Hade det inte varit för bieffekterna, så hade jag valt Imovane framför Stilnoct (zolpidem).
Trist. Jag väljer zopiklon då jag finner den stabilare. Kan få vilken som, använder halva året zolpidem, halva året zopikloon typ.
Citera
2021-12-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Det är en vanlig effekt, men det är motsatt hur benso ska användas samt verka. Benso sömntabletter skall ge sömn, de som används dagtid är för ångest/lugnande/epilepsi eller en kombination av allt. Jag har aldrig velat slå någon på käften tex när jag tagit min medicin, det vore ju helt sjukt.
Jag har aldrig vågat ta under dagtid och inget jag kommer göra i framtiden heller. Blev avskräckt efter att ha fått midazolam hos tandläkaren. Och gav mig samma bieffekter som zolpidem.
Hade helst velat slippa zolpidem helt och hållet. Hr testat Imovane tidigare också. Men för mycket bieffekter. Frågan är ju då, finns det något substitut till zolpidem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in