Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Plus ettar det buffertzon skriver. Ikto perfekt för detta ändamål. Hade själv aldrig kunnat hålla mig nykter utan ikton. Även klippt alpran. Sover på en ikto (2 mg klona) och en 7,5 zopi. Kanske kommer du sakna den lilla "buzz" som ändå ges av Z - men kan gott och väl halvera nuvarande dos!

Du måste ha en väldigt låg tolerans på benzo och Z-Analoger. Jag har 0,5mg's Ikto på rec och jag måste ta minst 12mg+ för att ens känna ett skit. Tycker att det är den absolut sämsta benson som går att få på rec i Sverige och jag har haft varenda en på rec under långt tid. Mår mycket bättre av Temesta(Lorazepam) samt Diazepam och Oxazepam som jag också har på rec. 15mg Dia och en 15mg Oxa så försvinner det mesta av min ångest! Eller 2 - 3mg Lora
Och gällande Z-Analoger så har jag haft alla på rec och tycker att den absolut bästa var Sonata(Zaleplon)! Var väldigt tråkigt att den försvann. Finns en i USA som heter Eszopiklon som säljs under namnet Lunesta som jag dock aldrig har testat. Men iaf, har både Imo och Zolpi på rec nu och av dom tycker jag bäst om Zolpi. Dock är dom slut nu men har 40mg Imo kvar som jag tänkte inta nu med en alkoläsk! :
Kommer uppdatera senare om nåt intressant händer!
/Mvh