Citat:
Ursprungligen postat av
maskrooos
Fick stilnoct till natten. Resten är inte bestämt. Läkaren sa att jag endast skulle ta det under en kort period osv. Men om problemen kvarstår kan läkaren väl inte sluta skriva ut,eller?
Låter inte jättebra om du har problem med att vakna på natten men testa ikväll och se vad som händer. Nej det skulle krävas en riktig fitta till läkare för att sluta skriva ut något som hjälper i alla fall lite. Möjligt att du får något annat preparat om stilnoct skulle visa sig opassande. Stilnoct sitter i kroppen så pass kort tid att om du har problem med att du vaknar på nätterna så är ju till och med imovane bättre.
Blev det några nya blodprov? Och jag vet att jag låter tjatig nu men jag tror verkligen att en kombination av t.ex. Theralen och ett mer korttidsverkande ämne (imovane eller liknande benso) skulle hjälpa dig med tanke på att du har både insomningsproblem och jobbigt att fortsätta sova. Läkarna borde veta bäst men ibland känns det som att de inte riktigt har koll på alla mediciner de skriver ut förutom vad som står i FASS. Det blir lite som en bartender som rekommenderar en öl (cider i ditt fall

) han själv aldrig smakat.
edit
Ang. det som står överallt om korttidsbehandling så har inga av mina läkare tagit det särskilt seriöst utan uppmanat mig att använda medicinerna regelbundet. Imovane i detta fall men skulle tro att samma praxis gäller för alla z-analoger. Oroa dig inte över att de ska sluta skriva ut saker, fokusera på att hitta något som hjälper