2014-08-14, 21:21
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larinko
Är det någon skillnad och syns Zolpidem helax 10 mg i pisseprov?

Ja den syns om dom letar efter just zolpidem/stilnoct.
Citera
2014-08-14, 21:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larinko
Är det någon skillnad och syns Zolpidem helax 10 mg i pisseprov?

Ja, det är skillnad. Det är två olika substanser. De är ganska lika dock, jag uppskattar zopiklon mest.
Citera
2014-08-14, 21:43
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Skillnaden är att zopiklon är insomning och zolpidem är sömn.
Citera
2014-08-14, 22:14
Medlem
tarzan111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet-lat-cynisk

Zolpidem är också insomningstabletter
Citera
2014-08-14, 22:17
Medlem
Powens avatar
Citat:

Knappast, zolpidem är mer för insomning även om zopiklon fungerar fast sämre. Zolpidem går ur kroppen fortare och zopiklon sitter i längre så du minskar att få uppvaknanden.
Citera
2014-08-14, 23:14
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Knappast, zolpidem är mer för insomning även om zopiklon fungerar fast sämre. Zolpidem går ur kroppen fortare och zopiklon sitter i längre så du minskar att få uppvaknanden.
Tvärtom. Kolla FASS.

De kan säkert skrivas ut för båda sakerna men zopiklon är i huvudsak insomning. Zolpe är för att få sova ostört.

edit: de jag känner som har Imovane utskrivet får det för insomning. Känner ingen med Stilnoct dock, men läs på FASS så får man en ganska bra uppfattning.
Citera
2014-08-14, 23:16
Medlem
Powens avatar
Citat:
Tvärtom. Kolla FASS.

De kan säkert skrivas ut för båda sakerna men zopiklon är i huvudsak insomning. Zolpe är för att få sova ostört.

Tycker du ska läsa på själv Stilnoct/zolpidem är mer för insomning än zopiklon/imovane som du påstår.
Citera
2014-08-14, 23:17
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:

Citat:
Tvärtom. Kolla FASS.

edit: de jag känner som har Imovane utskrivet får det för insomning. Känner ingen med Stilnoct dock, men läs på FASS så får man en ganska bra uppfattning.

Jag har fått båda sorterna utskrivna för insomning.
Båda är insomningstabletter och z-analoger, väldigt lika varandra strukturmässigt
Citera
2014-08-14, 23:19
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Tycker du ska läsa på själv Stilnoct/zolpidem är mer för insomning än zopiklon/imovane som du påstår.
Jag gjorde det bara för att dubbelkolla för cirka 27 sekunder sedan. Jag står fast vid vad jag skrev.
Citera
2014-08-14, 23:25
Medlem
Powens avatar
Citat:
Jag gjorde det bara för att dubbelkolla för cirka 27 sekunder sedan. Jag står fast vid vad jag skrev.

Hur kan du skriva att zolpidem gör att man sover mer ostört? Det är imovane som gör att man sover mer ostört med mindre uppvaknanden. Kolla halveringstiden och tänk vilket av dom som passar bäst för att sova mer ostört.
Citera
2014-08-14, 23:39
Medlem
fet-lat-cynisks avatar
Citat:
Hur kan du skriva att zolpidem gör att man sover mer ostört? Det är imovane som gör att man sover mer ostört med mindre uppvaknanden. Kolla halveringstiden och tänk vilket av dom som passar bäst för att sova mer ostört.
Lite meningslös diskussion men ok..

Läs på FASS under preparatens beskrivningar/användningsområden. Visst, bägge preparaten är rätt "breda" i sina beskrivningar men utifrån att jämföra dom så får jag ändå intrycket av att det är så som jag skrev.

Vidare bygger jag mina antaganden på att jag känner åtminstone 2 personer med Imovane utskrivet just mot INSOMNING.

Vidare utgår jag ifrån mina egna ERFARENHETER av preparaten, och åtminstone jag har betydligt lättare att just somna på Imovane.
Citera
2014-08-15, 01:11
Medlem
Greenbridges avatar
För varje gång jag tar dessa tvivlar jag mer och mer på att de faktiskt ska hjälpa för att somna...
Klart att jag lyckats somna efter nån timme när jag stoppat i mej imovane nån gång ibland, men vanligtvis slutar det alltid med att jag får för mej att jag bara måste skicka ett sms/skriva en berättelse/höra en låt eller bara titta efter hallisar. Effekten har sen gått ur och då är det lätt hänt att man vill käka några fler osv...
Vet ju att jag troligtvis somnar om jag bara skippar att göra allt jag kommer på, men det är ju inte speciellt roligt att bara ligga still i sängen, speciellt inte om jag ändå inte skulle somna.
Nån som känner likadant? Byta sömnmedel, eller borde det funka om jag bara låg blickstilla en halvtimme med slutna ögon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in