2015-02-16, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
möjligen kommer de ha korstolerans på den ångestdämpande och lugnande effekten.

Amen, va fan är ju just den jag vill åt. Aja, kör ett eget test.
Citera
2015-02-17, 01:17
Medlem
Har gjort av med 120 tabletter stilinoct nu sen första Januari, att tillägga är att dom var på 10 mg.

Är jag beroende nu tro? Har slut på tabletter och vill inte bli beroende
Citera
2015-02-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Typ 7-8 år har jag fått det utskrivet? Men ja, det har slutat med att jag bara får hämta några tabletter åt gången då jag, ja gjort en del grejer. De är lite nojiga på psyk.

Men slutade du tvärt eller? Trappa ned är det som gäller imo.

Jag hade en väldigt bra läkare under en period som skrev ut i stort sett vad som helst. Sen tog psyk över min medicinering och den läkaren bara satt o skaka på huvudet och sa att ja kunde glömma mina stilnoct och att det bara var att sluta. Fy fan vilka dagar dom första var nästan en vecka tog det innan ja började sova någon timma per natt. Nu erbjuds ja lergigan atarax och andra jävla skräp medeciner mot sömnen. Ja sover i snitt fyra timmar per natt men min läkare kan inte göra mer
Citera
2015-02-17, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspapper
Oj, hade nästan glömt av att jag skrev det inlägget. Men var tydligen uppe till 5 på morgonen så var nog rejält borta. Hade även skickat 11 snapchats och 7 sms till min kompis när hon hade gått och lagt sig 3 timmar tidigare. Jag trodde dock att det hade gått 20 min sedan hon lade sig :sss

Men ja, jag måste bara inte känt av att jag var borta även fast jag var det. Så jävla weird. Angående toleransen, jag hade hög tolerans i höstas men hade inte käkat imovane på en månad så!

Det där att man själv inte fattar o känner att man är helt borta är märkligt och väldigt farligt. Mycket dumt man sagt skrivit o gjort på dom där städat trapphuset i kallsingar kl3 på natten och förde då sånt liv så hela huset hade vaknat var nära att få flytta den gången
Citera
2015-02-17, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sterner91
Har gjort av med 120 tabletter stilinoct nu sen första Januari, att tillägga är att dom var på 10 mg.

Det lär du märka ganska snart om du är. Ta det lungt det går över dom första nätterna är värst hade ja vetat det skulle va så tungt hade ja själv köpt hem en platta öl och tagit några innan läggdags..
Citera
2015-02-17, 03:27
Medlem
Citat:

Ja det är riktigt mycket. Blir väl ca 3 tabletter om dagen? Ska inte moralisera men Stilnoct är ett jäkla h-ete att hålla på med. Hade problem för många år sen som började med att jag fick det utskrivet av läkare för sömnsvårigheter men det förvärrade bara allt.

Känns skönt att jag har lagt ner helt sedan ett par år tillbaka även om man såklart saknar euforikicken då o då
Citera
2015-02-17, 03:33
Bannlyst
Citat:

Ja, du är beroende. Ganska så säkert. Tog du sista idag eller? Du kan isf förvänta dig ett helvete om 2-3 dagar. Inget farligt, men kommer vara väldigt jobbigt första gången.
Citera
2015-02-17, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Jag hade en väldigt bra läkare under en period som skrev ut i stort sett vad som helst. Sen tog psyk över min medicinering och den läkaren bara satt o skaka på huvudet och sa att ja kunde glömma mina stilnoct och att det bara var att sluta. Fy fan vilka dagar dom första var nästan en vecka tog det innan ja började sova någon timma per natt. Nu erbjuds ja lergigan atarax och andra jävla skräp medeciner mot sömnen. Ja sover i snitt fyra timmar per natt men min läkare kan inte göra mer

Well, med bra läkare menar jag egentligen inte att de skriver ut saker och ting hux flux. Han är väl medveten om vad jag gjort för crazy stuff. Dock är han så förbannat kunnig. Han kan i princip läsa mig som tex när han kommer med förslag och jag tänker och jag påväg att nämna ett, men så flikar han in innan att nä, det här gör vi? De som jag själv tänkte föreslå. Sen oerhört bra med att ge mig tid till saker jag ska träna på och jag kan tänka på att "nu ska jag vara duktig" och säga två veckor, fast känner egentligen jag behöver en månad. Så är det just det han säger. Som sagt allt är inte skit inom psykvården.
Citera
2015-02-17, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Amen, va fan är ju just den jag vill åt. Aja, kör ett eget test.
Ja testa.
Citera
2015-02-17, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja testa.

Jag tyckte de hade motsatt effekt haha. Ångestdämpande och lugn. Dock svårt att somna sen, men tillslut gick även de.
Citera
2015-02-17, 18:33
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
"Massa blodprov" betyder ingenting tyvärr. Jag hade också tagit "massa" innan jag fick ta ett explicit D-vitamin-test som tydligen INTE ingår i "standardtesterna". Jag tycker du ska kolla med läkaren om det finns något sådant prov taget på dig! Ricky Gervais har hjälpt mig genom många sömnlösa nätter, haha.

Du får gärna återkomma efter läkarbesöket och dela med dig av hur det gick, vad du fick osv. Jag skulle inte önska insomnia till min värsta fiende (jo det skulle jag nog, men ett bra talesätt oavsett ).

Om du vaknar massor mitt i natten är imovane klart bättre än stilnoct men jag skulle tro att du kan behöva kombinera med något mer långtidsverkande. Ja, man blir bakfull på t.ex. Theralen men tar man det tillräckligt tidigt så brukar det vara lugnt dagen efter. Lycka till!

Fick stilnoct till natten. Resten är inte bestämt. Läkaren sa att jag endast skulle ta det under en kort period osv. Men om problemen kvarstår kan läkaren väl inte sluta skriva ut,eller?
Citera
2015-02-17, 18:38
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Fick stilnoct till natten. Resten är inte bestämt. Läkaren sa att jag endast skulle ta det under en kort period osv. Men om problemen kvarstår kan läkaren väl inte sluta skriva ut,eller?
Antagligen är han rädd för att du ska bli beroende utav det,och självklart kan han sluta skriva ut de men då kommer du antagligen få något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in