2015-05-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Tack för svaret! Det är alltså 5mg per st. Tolkar jag er korrekt att om jag - 70 kg och utan tidigare erfarenhet - bör ta 2 st vid första tillfället?

Min läkare berättade att jag inte bör ta/få just sömntabletter då de skapar ett enormt bakrus. Istället menade han att jag kan ta en tablett till ifall jag vaknar, så att jag somnar om.

Det skulle alltså kunna bli 3 tabletter på en resa. Låter det rimligt?

Tack för hjälpen.

Jag skulle inte vilja ta stilnoct på flyget, om jag inte somnar på den dos jag tar hittar jag på vad som helst för konstiga saker och det är jag inte ensam om. Såhär står det i alla fall i fass:

FASS:
Den rekommenderade dosen av Stilnoct är 10 mg per 24 timmar.

Vissa patienter kan förskrivas en lägre dos.

Stilnoct ska tas:

som en engångsdos

i samband med sänggåendet

Se till att det har gått en period på minst 8 timmar efter att du har tagit det här läkemedlet innan du utför aktiviteter som kräver att du är vaken/uppmärksam.

Ta aldrig mer än 10 mg per 24 timmar.
Citera
2015-05-27, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Jag skulle inte vilja ta stilnoct på flyget, om jag inte somnar på den dos jag tar hittar jag på vad som helst för konstiga saker och det är jag inte ensam om. Såhär står det i alla fall i fass:

FASS:
Den rekommenderade dosen av Stilnoct är 10 mg per 24 timmar.

Vissa patienter kan förskrivas en lägre dos.

Stilnoct ska tas:

som en engångsdos

i samband med sänggåendet

Se till att det har gått en period på minst 8 timmar efter att du har tagit det här läkemedlet innan du utför aktiviteter som kräver att du är vaken/uppmärksam.

Ta aldrig mer än 10 mg per 24 timmar.
Håller med, som jag tidigare skrev.
Citera
2015-05-28, 00:06
Medlem
Okej!

Hehe, ni gör mig lite nervös..

Jag prövar 5mg. Sätter på mig ögonbindel och öronproppar och försöker sova :]
Citera
2015-05-28, 00:17
Bannlyst
Min åsikt är att det finns fan inget bättre än imovane.

Aldrig gjorts, tar bort ångest, man sover, ja allt blir bra på dem
Citera
2015-05-29, 19:36
Medlem
Green-Devils avatar
jag gillar inte stilnoct så mkt.
vaknar mitt i natten av det då halveringstiden är så kort men imovane däremot är bra
jag känner dock en hemsk smak som många andra gör.
Brukar gurgla sambal olek med ingefära i för att bli av med det
Citera
2015-05-29, 21:44
Medlem
SDKZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
jag gillar inte stilnoct så mkt.
vaknar mitt i natten av det då halveringstiden är så kort men imovane däremot är bra
jag känner dock en hemsk smak som många andra gör.
Brukar gurgla sambal olek med ingefära i för att bli av med det

Ja, det bör ju döda smaklökarna för all framtid
Citera
2015-05-29, 23:45
Medlem
Hur blir det om jag slutar tvärt med stilnoct efter att ha ätit 20 mg varenda kväll väldigt länge? I bästa fall? I sämsta fall? Hur länge kan eventuella utsättningsbesvär vara?
Citera
2015-05-30, 14:52
Medlem
Jag har utskrivet zopiklon 10tabletter/månad och det är fan ett helvete dom resterande ca 25 nätterna. (Nej jag vet där bara är ca 30 dagar i månaden men behöver oftast ta två för att somna. Hur funkar det för er andra? Får ni det lätt utskrivet? Skulle funnit i automater, då hade jag stått där alltid 😁😜
Citera
2015-05-30, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMambaInMe
Jag har utskrivet zopiklon 10tabletter/månad och det är fan ett helvete dom resterande ca 25 nätterna. (Nej jag vet där bara är ca 30 dagar i månaden men behöver oftast ta två för att somna. Hur funkar det för er andra? Får ni det lätt utskrivet? Skulle funnit i automater, då hade jag stått där alltid 😁😜
Jag får utskrivet vad fan som helst verkar det som. Har man svåra sömnstörningar hela tiden varje natt räcker inte 10 tabletter/månad. Beroende på vilka problem man har dock. Zopiklon är väldigt, väldigt bra bör tilläggas, om man får så man klarar sig.
Citera
2015-05-31, 06:46
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMambaInMe

Jag fick precis ändrat recept från Zopiklon till Zolpidem. Jag får numera 60st 10mg per månad.
Har testat över 10olika sömnpreparat innan jag fick denna dosering.
Citera
2015-06-01, 02:05
Medlem
Har tagit nio 7,5 mg imovane och ett rör termen
Hoppas på sömn någon gång denna natt...
Citera
2015-06-01, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Har tagit nio 7,5 mg imovane och ett rör termen
Hoppas på sömn någon gång denna natt...
Ja, du behöver gå och lägga dig och vänta på insomningseffekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in