2015-10-01, 22:16
Medlem
Jag har aldrig fått hallisar av Imovane, har inte ätit några 30st men 4-5st kanske. Av Stilnoct däremot kan jag få hallucinationer av endast 10mg, om man får kalla väggar som flyter. En gång hemma hos en tjejkompis som hade väggarna tapetserade med massa affischer på sina favoritskådisar som jag satt och tittade på hela tiden, tittade jag mot ansiktet så såg det ut som det rörde på sig och kände mig iakttagen haha var så jävla läskigt. Satt vid datorn och till höger satt affischerna och kunde fan inte sluta vrida på skallen haha. En bild liknade den där pojken i The Shining extremt mycket, fyfan vad läskigt det var när det såg ut som att han log på ett djävulskt sätt mot mig.

Har även varit med om polare som tagit för mycket Stilnoct eller blandat dem med annat som fått för sig att det är "folk där ute som ska komma in och döda oss". Han var helt övertygad om att det sprang runt folk ute i trädgården, stod beredd med kniv. Så säker att han försökte övertala mig med en sluddrig röst typ med "Ser du dem inte? Dem är ju där ute". Tror det var Heminevrenin(eller nåt sånt, nån brun jävla kapsel) inblandat också i det hela. Kanske ännu mer. Hostmedicin, alkohol. Sjukt jävla läskigt var det iaf. Som taget ur en jävla sci-fi film. Det lugnade ner sig efter ett tag och det sista jag sa innan jag drog var ta inte mer nu för helvete, du var helt snurrig nyss. Nån timme senare kommer han igen och plingar på dörren, precis när jag lyckats somna, lika nojjig som innan och säger att han är jagad. Såklart hade han varit på den jävla Stilnocten igen... blev en jobbig natt.
Senast redigerad av No6 2015-10-01 kl. 22:29.
Citera
2015-10-02, 18:49
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Tog 30mg igår, vilket jag måste säga att jag ångrar nu dagen efter. Det är ju fan att man ska ha en sådan tolerans. Hade inte tagit på typ ett halvår heller.
Citera
2015-10-02, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Tog 30mg igår, vilket jag måste säga att jag ångrar nu dagen efter. Det är ju fan att man ska ha en sådan tolerans. Hade inte tagit på typ ett halvår heller.

Kör nån lätt opiat så länge om man gärna vill knarka? Typ Tramadol.
Citera
2015-10-05, 11:56
Bannlyst
Finns ett Z preparat till.

Lunesta

https://en.wikipedia.org/wiki/Eszopiclone

Är denna laglig i Sverige?
Citera
2015-10-06, 06:48
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Slänge nyss i mig 15 mg imovane.
Undrar nu vad jag ska boosta detta med då jag vill hallucinera.
Jag har endast tillgång till gb
Citera
2015-10-06, 19:24
Medlem
Ska fråga min läkare om jag kan få något annat än Imovane,biverkningarna anfaller mig som aldrig förr,har äcklig kemisk smak i kroppen som sitter i halva dagen,spyr om jag dricker kaffe,vatten(all vätska) eller äter mat,men skönt sover jag! Tar för tillfället 2 st 7,5 mg:are,har gjort i några dagar,och det sa jag till en sköterska och det var helt okej då jag har mycket ångest denna period.

Hur är biverkningarna på Stilnoct(ej från fass,utan er erfarenhet)?
Citera
2015-10-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Ska fråga min läkare om jag kan få något annat än Imovane,biverkningarna anfaller mig som aldrig förr,har äcklig kemisk smak i kroppen som sitter i halva dagen,spyr om jag dricker kaffe,vatten(all vätska) eller äter mat,men skönt sover jag! Tar för tillfället 2 st 7,5 mg:are,har gjort i några dagar,och det sa jag till en sköterska och det var helt okej då jag har mycket ångest denna period.

Hur är biverkningarna på Stilnoct(ej från fass,utan er erfarenhet)?

Mindre bra: Jag har fått tolerans på 20 mg. Somnar inte så lätt.
Lägger mig direkt när jag tagit tabletterna men stiger ibland upp i alla fall fast jag är besluten att inte göra det. Sänkt impulskontroll, händer att jag skadar mig själv. Äter ibland. Minnesförlust.

Bra: Oftast somnar jag ändå inom 30 minuter. Är pigg nästa morgon. Ingen Imovane-smak
Citera
2015-10-06, 20:04
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Mindre bra: Jag har fått tolerans på 20 mg. Somnar inte så lätt.
Lägger mig direkt när jag tagit tabletterna men stiger ibland upp i alla fall fast jag är besluten att inte göra det. Sänkt impulskontroll, händer att jag skadar mig själv. Äter ibland. Minnesförlust.

Bra: Oftast somnar jag ändå inom 30 minuter. Är pigg nästa morgon. Ingen Imovane-smak

Mindre bra: Mitt minne är som bortblåst numera... glömmer bort namn, ord, vad jag gjorde igår, vad jag gjorde nyss. Borde sluta med skiten men ja, är ju beroende (20mg, ibland med per kväll) så inte så lätt. Det fysiska beroendet är inga problem anser jag, men det psykiska.

Oerhört lätt att man börjar ta oftare och mer. Det är ju så nice med det mjuka, sköna insomnandet när man ligger där med några Stillisar i sig och kollar på någon meningslös tv-serie i sängen. Men, det är fan inte värt det... Kan dock säga att jag dock inte känner av det så mycket längre... tog 40mg häromdagen och kände mig bara lite halvmysig i kroppen men kunde fan gått på arbetsintervju utan att verka konstig.

Seriöst, ta det lugnt med detta. Börja helst inte med det alls folks.
Senast redigerad av populopidus 2015-10-06 kl. 20:10.
Citera
2015-10-06, 23:00
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Har Imovane en maxgräns när det blir onödigt att slänga i sig fler? Tagit max 30mg och då har det suttit i länge dagen efter och mått förjävligt. Tänkte prova 22,5mg och även att boosta med grapefruktjuice. Har testat det nån gång förut och har för mig att det gav en boost. Har hört att man ska dricka hela tiden, alltså helst flera dagar innan inte bara precis när man tar pillret. Detta kan stämma överens med min upplevelse då jag hade druckit juicen ett par dagar innan och en dag när jag tog Imovane(utan juice) fick jag helt plötsligt det ruset jag hade jagat.

Har testat allt för att få just Zopiklon att fungera, funkade hur bra som helst förr men så en vårdag 2014 så slutade jag helt plötsligt känna av ruset sen dess har jag jagat det och provat allt. Flera uppehåll på upp till ett halvår, alkohol, grapefrukt, krossat ja har ta mig fan pumpat upp det i röven. Det funkar om jag har panikångest, men det släpper efter bara några minuter. Det känns numera ovärt att ens ta skiten. Abstinensen däremot, den känner man naturligtvis av.
Senast redigerad av BullzeyePrO 2015-10-06 kl. 23:02.
Citera
2015-10-07, 10:57
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Kan imovane vissa kvällar fungera sämre pga yttre omständigheter? Skulle försöka sova igår men det gick inte trots 7.5 mg. Blir det lättare om man tar en propavan, lergigan, melatonin någon timme innan?
Citera
2015-10-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Kan imovane vissa kvällar fungera sämre pga yttre omständigheter? Skulle försöka sova igår men det gick inte trots 7.5 mg. Blir det lättare om man tar en propavan, lergigan, melatonin någon timme innan?

Hur ofta tar du imovane? Du kanske har byggt upp tolerans.
Citera
2015-10-07, 11:51
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Hur ofta tar du imovane? Du kanske har byggt upp tolerans.

Det händer ju inte varje natt, utan bara när jag känner mig mindre trött. Tolerans på 1 månad har jag svårt att tänka mig men om så är fallet vore det katastrof eftersom jag inte kan sova utan pga insomni m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in