Citat:
Ursprungligen postat av
HentaiMannen
Ja, jag försöker kontakta läkare/psyk/allt för att försöka lösa situationen. Tyvärr krånglar myndigheter ibland och jag fick ingen hjälp idag.
Mitt önskemål lär bli att sluta med Imovane helt med hjälp av nedtrappning av något liter mer långtidsverkande.
Har gått över i stort sett alla bensodiazepiner + z-analoger och jag står fast vid att imovane är bäst, både lång och kortsiktigt. Så länge man klarar av att inte missbruka det. För då ska man hålla sig undan allt.
Tolerans undviker du genom att inte ta varje dag. Jag kan pendla mellan doser på 5-15mg 5-6 dagar i veckan och varva med mirtazapin och ibland en kur på melatonin. Ibland ett längre uppehåll på 4-7 dagar så allt får gå ur, ibland ligger jag på 10-15mg flera dagar i rad.
Inne på år fyra nu, har kroniska sömnproblem med troligen en diagnos i grunden. På detta sätt får jag det att fungera att sova 9/10 nätter, utan att få några avtändningsproblem eller andra ej önskvärda biverkningar. Rekommenderar att du kör efter någon liknande model.
Har haft förpackningar förvarade i rumstemp som är ca 1,5 år och märker inga problem med effekten.