2014-11-17, 22:31
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Ja, jag försöker kontakta läkare/psyk/allt för att försöka lösa situationen. Tyvärr krånglar myndigheter ibland och jag fick ingen hjälp idag.

Mitt önskemål lär bli att sluta med Imovane helt med hjälp av nedtrappning av något liter mer långtidsverkande.
Har gått över i stort sett alla bensodiazepiner + z-analoger och jag står fast vid att imovane är bäst, både lång och kortsiktigt. Så länge man klarar av att inte missbruka det. För då ska man hålla sig undan allt.
Tolerans undviker du genom att inte ta varje dag. Jag kan pendla mellan doser på 5-15mg 5-6 dagar i veckan och varva med mirtazapin och ibland en kur på melatonin. Ibland ett längre uppehåll på 4-7 dagar så allt får gå ur, ibland ligger jag på 10-15mg flera dagar i rad.
Inne på år fyra nu, har kroniska sömnproblem med troligen en diagnos i grunden. På detta sätt får jag det att fungera att sova 9/10 nätter, utan att få några avtändningsproblem eller andra ej önskvärda biverkningar. Rekommenderar att du kör efter någon liknande model.

Har haft förpackningar förvarade i rumstemp som är ca 1,5 år och märker inga problem med effekten.
Citera
2014-11-18, 12:11
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EKEKEK
Tack för infon!
Tror ni att det blir någon nämnvärd försämring av dem, om man sparar dem under flera år?
Gör det någon skillnad hur man förvarar dem? - Om man skulle packa in dem på något sätt? Tips?

Vad jag fattar, så handlar det mycket om hur medicinen förvaras. Frågan om sista förbrukningsdag har varit aktuell då det gäller donation av läkemedel, därför sökte jag på det på google, så prova det: ”donations medications dates expired”.

För övrigt, på min förpackning Imovane, 7,5mg, står det: 01.2017. Jag bor i Göteborg och det omsätts nog rätt mycket här. Bor man på mindre orter kanske de legat på lager ett tag.
Citera
2014-11-18, 13:38
Medlem
C-3POs avatar
Tråden Serbiska vs Svenska Stilnoct infogad.

/Mod
Citera
2014-11-18, 20:02
Bannlyst
När är effekten för alkohol? Drog i mig 6cl sprit och har tagit 6 st imovane innan.
Citera
2014-11-19, 03:18
Medlem
ex69-dtrs avatar
Nu har min läkare fått fnatt och bestämt sig för att dra in mina 22.5 mg imovane per natt cold turkey.

Kan dom verkligen göra så? tredje natten utan sömn idag. Snart blir man väl psykotisk också. Förstår verkligen inte hur dom kan göra såhär! Visst jag hade en väldigt hög dos men har dom bara matat mig med imovane i 3-4 år så är ju inte det så konstigt.

Fick fixa lite flubromazolam men inte fan funkar det heller! Blir så jävla besviken. Atarax kunde läkaren erbjuda mig. Har inte ens någon missbruksstämpel i journalen och skött min medicinering exemplariskt vad läkaren vet.

Hur ska jag få läkaren att fatta att jag verkligen behöver dom?
Funderar på att ringa imorgon och säga att jag verkligen inte orkar med mitt liv utan imovanen och att dom antingen får låsa in mig på psyket eller så begår gör jag något drastiskt åt detta...

Inte för att jag vill det, men dom kanske förstår allvaret då!
Citera
2014-11-19, 04:01
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Nu har min läkare fått fnatt och bestämt sig för att dra in mina 22.5 mg imovane per natt cold turkey.

Kan dom verkligen göra så? tredje natten utan sömn idag. Snart blir man väl psykotisk också. Förstår verkligen inte hur dom kan göra såhär! Visst jag hade en väldigt hög dos men har dom bara matat mig med imovane i 3-4 år så är ju inte det så konstigt.

Fick fixa lite flubromazolam men inte fan funkar det heller! Blir så jävla besviken. Atarax kunde läkaren erbjuda mig. Har inte ens någon missbruksstämpel i journalen och skött min medicinering exemplariskt vad läkaren vet.

Funderar på att ringa imorgon och säga att jag verkligen inte orkar med mitt liv utan imovanen och att dom antingen får låsa in mig på psyket eller så begår gör jag något drastiskt åt detta...

Nedtrappning borde du erbjudas, riktigt sjukt om du tvingas gå CT. Kan vara farligt. Ta upp det med läkaren, hota med anmälan och så vidare.
Citera
2014-11-19, 08:34
Medlem
Hej. Ska till läkaren nu, vill ha utskrivit i,ovane. Har haft det en gång förut för massa år sedan. Någon som sitter inne på tips på hur man ska gå tillväga? Tacksam för snabbt svar
Citera
2014-11-19, 13:06
Bannlyst
Citat:

Byt läkare omedelbart och förklara rådande situation för denne.

Vilka jävla idioter till läkare det finns.
Citera
2014-11-19, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helleisabell
Hej. Ska till läkaren nu, vill ha utskrivit i,ovane. Har haft det en gång förut för massa år sedan. Någon som sitter inne på tips på hur man ska gå tillväga? Tacksam för snabbt svar
Säg att de funkade bra och du behöver de igen.
Citera
2014-11-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helleisabell
Hej. Ska till läkaren nu, vill ha utskrivit i,ovane. Har ha ft det en gång förut för massa år sedan. Någon som sitter inne på tips på hur man ska gå tillväga? Tacksam för snabbt svar

Och var tydlig med att det är mot dina besvär, inget du vill ha.
Hoppas det gick bra!
Citera
2014-11-19, 20:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nedtrappning borde du erbjudas, riktigt sjukt om du tvingas gå CT. Kan vara farligt. Ta upp det med läkaren, hota med anmälan och så vidare.

Eller ta kontakt med en annan läkare om du kan. Alla läkare är inte dumma i huvudet trots allt.
Citera
2014-11-19, 22:30
Medlem
Phyzicsftws avatar
Har personligen gått på Imovane i nästan ett år nu pga stora sömnproblem och sömnstörningar. Saken är den att jag har börjat byggt upp så mycket resistans att jag knappt känner av 5mg längre.
Det jag undrar är om man kan minska resistansen genom att tex gå på Stilnoct under en kortare period och sen byta tillbaka till Imovane ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in