2014-09-12, 23:03
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Får dålig effekt av imovane. Somnar inte ofta, och när jag väl somnar sover jag 3 timmar innan jag vaknar. Ska prata med läkaren. Bör jag be om byte till något med längre halveringstid? Typ Flunizatrezpam?
Det beror nog på att du knaprar i dig benso dagligen? Det går att få ut men det är inte lätt om du inte har en bra läkare dock.
Citera
2014-09-12, 23:06
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Vilken biotillgänglighet har Imovane?

IV: 100%
Oralt: ?
Nasalt: ?
Rektalt: ? (Hört att det ska tas upp bättre)
Har hört att det ska vara riktigt bra att ta rektalt! Men orka krångla med det! Gör inte jag i alla fall!
Men du kan ju prova och uppdatera om vad du tyckte.
Citera
2014-09-13, 03:13
Medlem
Tja. Jag går och lämnar urinprov två gånger i veckan och undrar om man kan käka lite imovane då och då ( dem har väl kort halveringstid) ??. Om man käkar 10 mg på torsdagen tex, när är man ren då på ett ungegär ?

Tacksam för svar: MvH Beenz
Citera
2014-09-15, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beenz
Tja. Jag går och lämnar urinprov två gånger i veckan och undrar om man kan käka lite imovane då och då ( dem har väl kort halveringstid) ??. Om man käkar 10 mg på torsdagen tex, när är man ren då på ett ungegär ?

Tacksam för svar: MvH Beenz
Garanterat ren på måndagen om du tar på torsdag.
Citera
2014-09-15, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Får dålig effekt av imovane. Somnar inte ofta, och när jag väl somnar sover jag 3 timmar innan jag vaknar. Ska prata med läkaren. Bör jag be om byte till något med längre halveringstid? Typ Flunizatrezpam?
Vilken dos Zopiklon tar du? Testa att lägga till någon sömntablett med längre verkanstid, en del behöver det för att sova hela natten. Låg dos Theralen (usch), Propavan, Atarax eller Lergigan.

Men framförallt så beror att du inte får tillräcklig effekt utav Zopiklon på att du tar andra bensodiazepiner (dagligen som jag förstått - i ganska höga doser). Tar du dessutom andra benso/analoger med stark hypnotisk effekt (som t.ex Lorazepam, Flunitrazepam, Triazolam och Nitrazepam för att nämna några) så kommer du även att utveckla tolerans mot Zopiklons hypnotiska (sömngivande effekt).

Ha det!
Citera
2014-09-15, 18:36
Bannlyst
Nån tablett som är bra att trappa ner zopiklon/zolpidem med? Kan komma ner till 2-3 tabletter per dag... färre klarar jag inte. Gillar det föör mycket.
Citera
2014-09-15, 18:42
Bannlyst
någon som tar 120mg zolpidem 6st 5,2.0r bärs idag.......o fortfarande helt ok i huvudet?? ,nästan som man e stolt eller skall skämmas
Citera
2014-09-15, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
någon som tar 120mg zolpidem 6st 5,2.0r bärs idag.......o fortfarande helt ok i huvudet?? ,nästan som man e stolt eller skall skämmas

Det är ovärt i längden, blir ju så jävla dyrt. Du skall varken var stolt eller skämmas. Men min åsikt är att du borde sänka till hälften. Sen sänka ett par snäpp till. Tabletterna funkar ju lika bra med 2-3 st istället när man fått ner toleransen. För min del känns de lite bättre så och det är betydligt billigare.
Citera
2014-09-16, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife

Med andra ord borde du ta ett långt break!
Citera
2014-09-16, 01:42
Medlem
Om min tolerans ligger runt 22,5-30mg hur länge tror ni jag behöver ta uppehåll för att 7,5mg ska funka igen? Är 1 vecka ren nu, tidigare har jag testat 2 och 3 veckor men då har jag fortfarande inte fått så jättemycket effekt, men klart bättre. Räcker 2 månader tror ni?
Citera
2014-09-16, 08:13
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Om min tolerans ligger runt 22,5-30mg hur länge tror ni jag behöver ta uppehåll för att 7,5mg ska funka igen? Är 1 vecka ren nu, tidigare har jag testat 2 och 3 veckor men då har jag fortfarande inte fått så jättemycket effekt, men klart bättre. Räcker 2 månader tror ni?
Du bör ta uppehåll iaf 2 månader,receptorn fuckas upp på dom där doserna sen dröjer det inte länge från att du börjar på 7,5 o är tillbaka på dom doserna igen
Citera
2014-09-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Du bör ta uppehåll iaf 2 månader,receptorn fuckas upp på dom där doserna sen dröjer det inte länge från att du börjar på 7,5 o är tillbaka på dom doserna igen
Det är permanent då eller? Alltså att toleransen går upp snabbare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in