Citat:
Ursprungligen postat av
T-L-K
Jag har lyrica, nitrazepam och zopiklon utskrivet för ångest och sömnproblem och jag är ung. Så länge du vet hur man pratar och har en vettig läkare borde det gå bra.
Min läkare är bra i att hon var förstående när jag tagit för många zopiclon i några nätter och skulle därför bli utan i några dagar tills jag fick hämta ut fler... Istället skrev hon ut ett litet pack för att täcka dem dagarna. Hon litar på mig med då hon skriver ut stora 100-packs förpackningar... Så kanske, kanske kommer hon gå med på Nitrazepam. Lyrica skulle med vara gött att ha utskrivet, speciellt då jag sover bättre på Lyrica än något annat medel... Konstigt nog. Men tror inte läkaren ser någon anledning att förskriva Lyrica till mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ex69-dtr
Ta 2 st samtidigt istället om inte 1 hjälper.
Tar du först 1 och sen väntar 2-3 timmar så kommer den börja att gå ur.
Med just imovane och stilnoct är det jätteviktigt att man går och lägger sig och blundar efter man har tagit dom.
Sitter man uppe så blir det oftast inte att man lägger sig eller så blir man pigg. Eller, jag blir det i alla fall!
Provat det mesta. Enligt regelboken (1, sedan direkt till sängs). lite småfusk (1,5-2, sedan direkt till sängs), och storfusk (3st). Inget hjälper. Jag känner inte av det överhuvudtaget... Jag hinner inte somna under dess verkan. Blir så av 7 månaders dagligt intag antar jag. I början blev jag störtskön på endast ett piller och somnade som en stock... Men det var då det.