2014-12-12, 20:26
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Det krävs MÅNGA. Vad som är dödlig dos är olika för alla. Jag skulle nog kunna ta 50x10mg och ändå vakna upp tillslut. Hört om en som tog 200 tabletter och ändå överlevde. Så nej, försök inte göra nåt dumt med piller.

Ld50 Stilnoct C:a 2600st. Det är död av enbart Zopiklon, inget mer, 50/50 chans om du är normalvuxen man att dö av Stilnoct om du enbart tar Stilnoct och är vid god hälsa.

Det farliga är inte tabletterna i sig, det farliga är vad i helvete man får för sig. Rånar du grannen på hans hund? Kissar du på din dörrmatta? Åker du bil 10mil för en hamburgare? Sånt skit som får folk skadade
Citera
2014-12-15, 00:55
Medlem
limE86s avatar
Hur lång tid tar det innan dom börjar verka? Väntat en timme nu
Citera
2014-12-15, 01:12
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Hur lång tid tar det innan dom börjar verka? Väntat en timme nu

För mig brukade det ta 10-20 minuter.
Citera
2014-12-15, 01:30
Medlem
limE86s avatar
[quote=Punkliv|51486998]För mig brukade det ta 10-20 minuter.[/QU

Värdelösa piller jag fått ska vara 10mg från Polen
Citera
2014-12-16, 10:42
Bannlyst

Älskar Zolpidem, sen maj i år har jag ej fått det av läkaren (fixat andra benzoz då från andra men ingen har haft just zolpidem) Kan inte ta Zoplikon (Imovane) heller för jag får sån äcklig metall smak i käfter flera dagar efter dessutom så... Jag provade nu och försökte låta "arg & ledsen" i telefon till min läkare i Sthlm, ljög om att jag hade fått en Biverkning på Lergigan genom att ramla på ett betongbord och slog sönder den med huvudet och ryggen så jag fick hjärnskaking Och Lergigan som alla vet är det sämsta som finns och knappt funkar (iaf inte på mig) och sen VIPPS Jag sa: (berättade vad som hade hänt) sedan VIPPS så sa jag: om ni fortfarande vägrar skriva ut det jag vet funkar på mig (tyvärr benzo) då vill inte jag ha något med er att göra, strängt sagt. Sen fick jag ut Oxazepam och Stilnoct :O

Om jag visste att man bara behövde låta arg/ledsen i luren tidigare så hade jag haft det under sommaren också... -.- Skit läkare, sa även till dem att jag känner mig som en j*vla försökskanin då hon skrev ut Circadin (HAHAH) men jag sa nej så har fortf ej hämtat ut ^^

Skönt för mig iaf om någon vill veta, Älskar Stilnoct.
Citera
2014-12-16, 17:57
Bannlyst
[quote=limE86|51487131]
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
För mig brukade det ta 10-20 minuter.[/QU

Värdelösa piller jag fått ska vara 10mg från Polen

Måste vara något skit, både zolpidem och zoplikon ska slå till snabbt om du inte har benzo tolerans.. då lär du inte känna något oavsett mängd... Om du t.e.x tagit Diazepam eller något i några dagar så kommer toleransen snabbt och då slår inte ens dem där sömntabletterna in för dem är Benzodiazepinliknande ämnen :P men ändå, du förstår
Citera
2014-12-16, 23:18
Medlem
No6s avatar
Är det lugnt att ta en folköl innan jag tar min imovane nån gång ibland? Jag kan ta 30mg imovane utan att känna ett skit, men dricker jag en folköl innan så funkar 15mg jättebra. Grape funkade inte för mig, boostade ingenting tyvärr.
Citera
2014-12-16, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Är det lugnt att ta en folköl innan jag tar min imovane nån gång ibland? Jag kan ta 30mg imovane utan att känna ett skit, men dricker jag en folköl innan så funkar 15mg jättebra. Grape funkade inte för mig, boostade ingenting tyvärr.

De är lugna puckar.
Citera
2014-12-16, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildwildwild

Älskar Zolpidem, sen maj i år har jag ej fått det av läkaren (fixat andra benzoz då från andra men ingen har haft just zolpidem) Kan inte ta Zoplikon (Imovane) heller för jag får sån äcklig metall smak i käfter flera dagar efter dessutom så... Jag provade nu och försökte låta "arg & ledsen" i telefon till min läkare i Sthlm, ljög om att jag hade fått en Biverkning på Lergigan genom att ramla på ett betongbord och slog sönder den med huvudet och ryggen så jag fick hjärnskaking Och Lergigan som alla vet är det sämsta som finns och knappt funkar (iaf inte på mig) och sen VIPPS Jag sa: (berättade vad som hade hänt) sedan VIPPS så sa jag: om ni fortfarande vägrar skriva ut det jag vet funkar på mig (tyvärr benzo) då vill inte jag ha något med er att göra, strängt sagt. Sen fick jag ut Oxazepam och Stilnoct :O

Om jag visste att man bara behövde låta arg/ledsen i luren tidigare så hade jag haft det under sommaren också... -.- Skit läkare, sa även till dem att jag känner mig som en j*vla försökskanin då hon skrev ut Circadin (HAHAH) men jag sa nej så har fortf ej hämtat ut ^^

Skönt för mig iaf om någon vill veta, Älskar Stilnoct.

Zolpidem för natten och Zopiklon för dagen.
Citera
2014-12-17, 11:12
Medlem
HentaiMannens avatar
Så, jag har så pass grava sömnproblem att 5mg Flubromazolam, 30mg Zopiclon och 30mg Mirtazapin inte fick mig att somna. Tog 7-8 timmar rullande runt i sängen innan jag somnade (detta hände i förrgår). Detta håller inte längre. Ska ringa läkaren snart, tror ni det finns en chans att man kan få typ Nitrazepam eller något? Det här börjar ju nämligen bli löjligt.

Dock ska noteras att igår tog jag 500mg Lyrica, somnade då och sov som en gud UTAN ett enda sömnpiller. Men ja, lär knappast få Lyrica mot sömnbesvär.
Citera
2014-12-17, 13:08
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Så, jag har så pass grava sömnproblem att 5mg Flubromazolam, 30mg Zopiclon och 30mg Mirtazapin inte fick mig att somna. Tog 7-8 timmar rullande runt i sängen innan jag somnade (detta hände i förrgår). Detta håller inte längre. Ska ringa läkaren snart, tror ni det finns en chans att man kan få typ Nitrazepam eller något? Det här börjar ju nämligen bli löjligt.

Dock ska noteras att igår tog jag 500mg Lyrica, somnade då och sov som en gud UTAN ett enda sömnpiller. Men ja, lär knappast få Lyrica mot sömnbesvär.

Har du 30mg zopiclon från läkaren och det där andra så ska det inte vara några problem att få nitrazepam. Tycker själv inte nitra är bättre än varken stilnoct eller imovane.

Prata med din läkare, du bör kunna få byta över som de verkar på din beskrivning. Har du varit på sånt sov-lab?

Må väl
Citera
2014-12-17, 14:14
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djpsykos
Har du 30mg zopiclon från läkaren och det där andra så ska det inte vara några problem att få nitrazepam. Tycker själv inte nitra är bättre än varken stilnoct eller imovane.

Prata med din läkare, du bör kunna få byta över som de verkar på din beskrivning. Har du varit på sånt sov-lab?

Må väl

Nej, läkaren säger 2, helst 1 Zopiclon 7,5 och 30mg Mirtazapin, mest för att min abstinens inte ska bli alltför galen gissar jag. Har ju tagit dagligen i 7 månader nu så har ju tolerans som fan. Men jag försöker följa läkarens råd. Jag tar enbart 1 zopiclon, men somnar inte på två timmar, varpå jag tar en till osv. Mirtazapinet är bra för att hålla mig sovande när jag väl somnat.

Flubromazolamen är självmedcininering jag kört med en vecka nu och inget jag kommer berätta för läkaren såklart. Det slutar jag omedelbart med om läkaren kan skriva ut någonting som faktiskt fungerar på mig.

Det känns liksom som Nitrazepam är nästa logiska steg då Zopiclon inte biter på mig längre, så jag tror också det blir vad läkaren föreslår.

JAg har gått igenom:
Atarax
Propavan
Theralen
Lergigan
Zopiclon
Mirtazapine

Att jag blivit beroende av pillren vet hon om, det trots allt hon som skrivit ut dem så många månader, så då borde hon kunna skriva ut någon annan substans, och närmast ligger väl Nitrazepam vid det här laget.

Faktiskt aldrig varit i ett sov-labb... Är det inte där de sätter en massa grejer på huvudet och mäter div saker? Jag skulle aldrig kunna somna i sådana omständigheter.

Tack för svar. Jag återkommer med vad läkaren säger. Ha en trevlig dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in