2015-07-01, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAncient
Låter som imovane.

Åtminstone förr var de runda och vita med en brytskåra.
Imovane är ovala numera. Zopiklon Pilum är dock runda med brytskåra (7.5 mg) medan 5 mg inte har skåra.
Citera
2015-07-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Imovane är ovala numera. Zopiklon Pilum är dock runda med brytskåra (7.5 mg) medan 5 mg inte har skåra.
Man lär sig något nytt varje dag
Citera
2015-07-02, 00:36
Medlem
reisling73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Kvällen gick inte så bra. När jag vaknade upp på soffan morgonen efter så hade jag ätit upp hela paketet...560 mg Ambien/Zolpidem. Minns i princip ingenting...Kommer ihåg att jag skulle skriva nåt här på Flashback, men tangentbordet rörde på sig så det gick ju inte så bra. Sen minns jag att det kändes som om jag lyftes upp i luften och kastades från sida till sida som en trasvante...Väggarna rörde sig upp och ner, gardinerna försökte attackera mig. Fick även en OT-varning för att jag postat ett toalt oläsligt inlägg här på FB.
Och någon gång under kvällens lopp så måste jag ha fått för mig att min säng var en pissoar. Låg en klädhög i sängen och denna var totalt nerpissad...

Fick också skämmas när jag stötte på grannen här utanför, riktigt fin brud. Det var ju bara hon, men jag såg 2 likadana tjejer. Så jag sade till dom "Jaså, här kommer 2 fruntimmer! Lika snygga båda två dessutom!". Jag var övertygad om att dom var 2 stycken, såg dubbelt. Sen hade vi nån liten diskussion där hon skrattade åt mig. Nu tror hon väl att jag är helknäpp, hehe.

Hade tänkt att ta max 15 stycken, men jag tog alla 56...Minns att jag åt upp dom övriga, men det vittnar tomma blister om.

Slutsaten är att nästa gång jag provar Ambien (OM jag gör det) så ska jag ta det betydligt lugnare. Och bara i syfte att sova.
Mådde du inte illa dagen efter?
Citera
2015-07-02, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar
Hej!

Jag beställde 10st Zolpidem och tabletterna jag fick är helt runda, med en brytskåra i mitten.
Någon som stött på dessa som Zolpidem?

Säljaren är otroligt respekterad och noggran men jag vill gärna kunna identifiera mina piller.
Förra gången jag köpte Zolpidem av hen så var dom avlånga med brytskåra och märkta ZM 10, det kunde jag snabbt googla fram att det var Stilnoct.

Runda, vita tabletter med en brytskåra, rings a bell anyone?

Uppskattar hjälp!
Tack!

Zopiklon Pilum 7,5 mg är runda med brytskåra i mitten, enda jag vet om.
Citera
2015-07-02, 11:45
Medlem
Har slutat med Imovane och Sobril nu,tack "gud" för cannabis
Citera
2015-07-02, 13:13
Medlem
Blygfisens avatar
Hiur vanligt är det med människor/patienter att ha båda Zopiklon & Zolpidem utskrivet samtidigt?
Mitt ex hade det.

Får man blanda dessa två z-analoger, eller går det åt pipsvängen direkt?
Citera
2015-07-02, 14:30
Medlem
Sumangars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butch Cassidy
Zopiklon Pilum 7,5 mg är runda med brytskåra i mitten, enda jag vet om.

Kan vara dom du nämnde, gjorde en djupdykning i google igår dock och hittade dessa: http://www.pharmer.org/images/foreig...stilnox-sanval , mycket möjligt att det är dessa jag har eftersom denna vendorn har alltid levererat korrekt produkt och mängd, och köper man på svarta marknaden får man ofta utländska versioner av ämnet.

Tog 2 igår och kändes iaf som Zolpidem
Citera
2015-07-02, 16:36
Medlem
DrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Hiur vanligt är det med människor/patienter att ha båda Zopiklon & Zolpidem utskrivet samtidigt?
Mitt ex hade det.

Får man blanda dessa två z-analoger, eller går det åt pipsvängen direkt?
När jag provade Stilnoct(bytte från Imovane) blandade dessa två vid några tillfällen då jag hade imvoane kvar, tog jag Imovane ca 2 timmar innan sängdags och Stilnoct kanske en halvtimme innan. Fick feta hallisar av Stilnocten då, antar eftersom att det nästan är samma substans så är det som att ta 4st stilnoct som att ta 2st stilnoct och 2st imovane. Farligt vet jag inte om det är men jag skulle inte rekommendera det
Citera
2015-07-02, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Inte bara jag som får den känslan alltså... när jag blundar känns det som att jag lyfts upp och svävar åt alla möjliga håll. Har sett några få andra här på Flashback som också får den effekten, men det verkar inte så jättevanligt. Tyckte att det var ganska kul i början men efter ett tag blev det bara störande.

I början när man använder imo, så är det ju narkotiskt att lägga sig. Härliga hallucination och en slags opiatkänsla som var stark. Men att öka doserna okontrollerat och sluta tvärt är mycket värre än en heroin/morfin/oxy-at, enligt mig. Sömnlösheten i flera dagar och de extremt intensiva hallisarna - som alla är obehagliga, tillsammans med ''klassisk'' opiat-at. Det är det värsta jag har varit med om.

Även om drogen inte är så farlig, så är at från höga doser, en grej som slår allt (av gängse mediciner/droger). Det är min uppfattning.

Bara en varning till folk.
Citera
2015-07-02, 19:22
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
I början när man använder imo, så är det ju narkotiskt att lägga sig. Härliga hallucination och en slags opiatkänsla som var stark. Men att öka doserna okontrollerat och sluta tvärt är mycket värre än en heroin/morfin/oxy-at, enligt mig. Sömnlösheten i flera dagar och de extremt intensiva hallisarna - som alla är obehagliga, tillsammans med ''klassisk'' opiat-at. Det är det värsta jag har varit med om.

Även om drogen inte är så farlig, så är at från höga doser, en grej som slår allt (av gängse mediciner/droger). Det är min uppfattning.

Håller med dig om Imovane. Nåt som också är lite lömskt är att den förskrivs ganska lättvindigt och anses vara ett ganska "lätt" läkemedel. Jag kunde förnya receptet enkelt tills en dag när det blev stopp. Då fick jag känna på avisen.. Jag använde ju det även felaktigt. Jag använde det som dagssedativum ibland och tillslut funkade inte det heller längre. Nu tar jag det enstaka nätter och aldrig mer än två kvällar i rad.
.
Citera
2015-07-03, 01:11
Medlem
Calogeros avatar
Jag lider utav kronisk insomnia och får därför stilnoct utskrivet. Är väldigt försiktig med doseringen dock och tar det inte oftare än 2 gånger i veckan (vid något undantagsfall har det blivit någon gång mer). Det är 10 mg tabletter, 30 st.

Tyvärr får jag inte alls lika bra effekt utav dem längre. Till en början somnade man fort (med mina mått mätt) på dem, dessutom en ganska skön känsla av att vara lite hög. Nu var det längesedan jag fick den effekten, antar att jag blivit lite resistent mot det. Har aldrig testat att ta mer än en tablett/kväll.

Hur fungerar immovane jämfört med stilnoct när det kommer till insomning skulle ni säga? Bättre eller sämre?
Citera
2015-07-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88

Hallisar på Imovane? Har ätit upp mot 13 st Imovane och aldrig haft hallisar,Stilnoct däremot vet jag att man kan få hallisar. Och jag har ätit Imovane i ca 2 år,har precis slutat med dom,mår perfekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in