2014-11-16, 23:03
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Hur kan en i familjen säga att hon blir pigg när hon tar Imovane? Blir man inte trött av dom?
Citera
2014-11-16, 23:05
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Hur kan en i familjen säga att hon blir pigg när hon tar Imovane? Blir man inte trött av dom?

Är du uppe istället för att gå och lägga dig så du bli pigg och skön
Citera
2014-11-16, 23:11
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Är du uppe istället för att gå och lägga dig så du bli pigg och skön

Men halveringstiden är väl 3 timmar så under den tiden är man väl trött?
Citera
2014-11-16, 23:32
Medlem
Eisels avatar
Citat:

En kompis flummade på dom, han sa att det bara var att hålla sig vaken så fick men skönt rus. Om man lägger sig och tar det lugnt ska man somna på dom.
Citera
2014-11-16, 23:34
Medlem
Powens avatar
Citat:

Halveringstiden är runt 4-6 timmar. Men som sagt är man vaken istället för att sova så kan man bli uppåt och hög. Sen så blir man inte trött direkt.
Citera
2014-11-17, 12:19
Bannlyst
Citat:
Nej, man blir inte trött utav Zopiklon. Man bara somnar, om man tar de som man ska. Tar man de utan att gå och lägga sig blir man inte heller trött.
Citera
2014-11-17, 13:59
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Trappade ner till en halv tablett för ett tag sen och råkar till och med somna helt utan ibland (tar dock Propavan). Det känns som att kroppen börjat förstå hur den ska koppla ner på egen hand igen. Någon avtändning verkar inte föreligga... väldigt subtila symptom i så fall. Rutiner har hjälpt mycket, därtill.

Rutiner hjälper nog mycket. Jag har dock ett problem med att vilja sova på natten. Jag gillar tystheten, lugnet och har svårt för den alltför stökiga och ljusa dagen (har en autistisk diagnos). Är jag uppe på dagen, måste jag ibland dra för i fönstren då jag får för mycket ljus efter några timmar.

Jag tar fortfarande en halv 7,5mg imovane när jag lägger mig och jag försöker göra 03.00 till en gräns då jag måste lägga mig. Tabletterna funkar bra men testade en natt med att inte ta någon och sömnen blev klart sämre. Skall köra med tabletterna ytterligare 10-14 dagar före jag provar att inte ta någon.

En annan fråga:

Vad gäller den bittra bismaken man kan få av tabletterna, har jag funnit ett knep som funkar hyfsat för mig. Jag har ordination sedan förut på fluorsköljning och genom att skölja med fluor med mintsmak innan jag lägger mig, tycker jag att bismaken minskar.

Ni kan be läkaren skriva ut fluor (begär mintsmak!) på recept, det blir billigare. Doktorn har nog inget problem med detta då imovane tenderar leda till torrare mun och därmed större risker för karies.
Citera
2014-11-17, 14:55
Medlem
HentaiMannens avatar
Suck... Tagit detta varje dag i ett halvår på recept nu, och nu funkar de inte längre och jag får helvetes-AT under dagen, och ingen sömn på kvällen.

Helt åt helvete.
Citera
2014-11-17, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Suck... Tagit detta varje dag i ett halvår på recept nu, och nu funkar de inte längre och jag får helvetes-AT under dagen, och ingen sömn på kvällen.

Helt åt helvete.
Byt ut den mot något som inte ger toleransutveckling (eller en icke-hypnotisk bensodiazepin). Men helst något som inte påverkar bensotolerans. Kör på annan substans en/ett par veckor, vips och du kan sova igen.
Citera
2014-11-17, 15:59
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Byt ut den mot något som inte ger toleransutveckling (eller en icke-hypnotisk bensodiazepin). Men helst något som inte påverkar bensotolerans. Kör på annan substans en/ett par veckor, vips och du kan sova igen.

Ja, jag försöker kontakta läkare/psyk/allt för att försöka lösa situationen. Tyvärr krånglar myndigheter ibland och jag fick ingen hjälp idag.

Mitt önskemål lär bli att sluta med Imovane helt med hjälp av nedtrappning av något liter mer långtidsverkande.
Citera
2014-11-17, 21:33
Bannlyst
Serbiska vs Svenska Stilnoct

Hur stor skillnad har ni märkt? Med de serbiska får jag riktigt starkt fint rus och jag har aldrig fuckat ur på dom, även fast jag vart uppe i 80-100mg.

De svenska känns på nå vis som en light version, man blir lite lugn och mysig, men man vill ju ha mer! Så jag testade fler och såklart tillslut hände det som kan hända. Ja, jag fuckade ur utan att jag hade någon aning om det och jag tog fler och fler tabletter.

Detta har dock aldrig hänt med det serbiska. Efter att man tagit en del börjar har jag börjat må illa och ja, då vet man att det är dags att sluta. Får riktigt bra effekt av 1 serbisk, men typ 3 svenska för att tjäna sig lite mysig.

Någon annan som märkt av det här? Eller är det bara inbillning från min sida?
Citera
2014-11-17, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hämtade ut mina i tisdags och det står utg "04 2015"

Tack för infon!
Tror ni att det blir någon nämnvärd försämring av dem, om man sparar dem under flera år?
Gör det någon skillnad hur man förvarar dem? - Om man skulle packa in dem på något sätt? Tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in