2015-05-26, 20:18
Medlem
populopiduss avatar
Fattar det inte alltså men jag klarar uppenbarligen inte av Imovane. Bara efter en natt med en 7,5a blir jag dagen efter förstörd... Jag blir trött, lättirriterad, deppig som fan plus massa annat negativt. Detta inträffar inte på Stilnoct, även om jag tar dubbla dosen flera dagar i sträck. Någon som vet varför jag reagerar så här på just Imovane? Tråkigt då jag har stor tillgång på dom
Citera
2015-05-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Fattar det inte alltså men jag klarar uppenbarligen inte av Imovane. Bara efter en natt med en 7,5a blir jag dagen efter förstörd... Jag blir trött, lättirriterad, deppig som fan plus massa annat negativt. Detta inträffar inte på Stilnoct, även om jag tar dubbla dosen flera dagar i sträck. Någon som vet varför jag reagerar så här på just Imovane? Tråkigt då jag har stor tillgång på dom

Upplever liknande av just Imovane och då äter jag inte dessa ens en gång i månaden.
Citera
2015-05-26, 23:54
Bannlyst
Citat:
Skumt, älskar dem och aldrig haft något problem. Gå över till Stilnoct igen?
Citera
2015-05-26, 23:55
Medlem
Hej!

Jag har fått utskrivet Stilnoct och syftet är att jag ska använda det under ett långdistansflyg. Jag har svårt att sova på planet och jag flyger dagtid. Förhoppningen är att jag ska kunna sova och minska jet-lag.

Nåväl. Jag har aldrig prövat dessa förut..

Väger 70 kg. Ska jag ta 2 tabletter, i med öronproppar och på med ögonbindel?

Något annat jag behöver tänka på? Jag kommer ej att dricka alkohol.
Citera
2015-05-27, 01:17
Medlem
eddiepeddies avatar
Har hög benso tolerans. Men har Imovane 7,5mg på recept. Brukar ta Bupreborfin (subutex) och undrar om imovanen boostar bupen? Vet att många som får sub genom programmett tar imovane ibland. Undrar om.det finns nåt samanband mellan imo och bup? Kan jag ta imo för att förstärka bup ruset?
Kan tilllägäga att jag inte känner av nåt när jag bara äter imovane. Enda gången jag känt av dom var när jag varit utan bup i ca 4 -6 dagar och åt då några 7,5mg imo och kände av det lite, lindrade abstinsen.
Citera
2015-05-27, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Hej!

Jag har fått utskrivet Stilnoct och syftet är att jag ska använda det under ett långdistansflyg. Jag har svårt att sova på planet och jag flyger dagtid. Förhoppningen är att jag ska kunna sova och minska jet-lag.

Vad är det för mg 5 eller 10?
Citera
2015-05-27, 08:19
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Skumt, älskar dem och aldrig haft något problem. Gå över till Stilnoct igen?

Ja, har fått göra det. Det ironiska är att Stilnoct känner jag knappt av, trots att dom är starkare. Men sova på dom funkar bra och det är ju trots allt vad jag tänkt ha dom till
Citera
2015-05-27, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ja, har fått göra det. Det ironiska är att Stilnoct känner jag knappt av, trots att dom är starkare. Men sova på dom funkar bra och det är ju trots allt vad jag tänkt ha dom till
Inte starkare enligt ekvivalenstabell, men vilken dos tar du av preparaten? Imovane är starkare rent ekvivalent så du kommer ev. behöva ta lite mer Stilnoct än du gjorde dag 1.

Edit: Jaha. Ja, sova är ju vad man ska ha de till.
Citera
2015-05-27, 11:55
Bannlyst
Citat:
Hej!

Antar att det är fem mg, svälj tabletterna, på med ögonbindel och öronproppar omedelbart, de kickar jävligt fort. Sömnläge så fort du tagit tablette(rna). INGEN alkohol.
Citera
2015-05-27, 16:39
Medlem
Citat:
Antar att det är fem mg, svälj tabletterna, på med ögonbindel och öronproppar omedelbart, de kickar jävligt fort. Sömnläge så fort du tagit tablette(rna). INGEN alkohol.

Tack för svaret! Det är alltså 5mg per st. Tolkar jag er korrekt att om jag - 70 kg och utan tidigare erfarenhet - bör ta 2 st vid första tillfället?

Min läkare berättade att jag inte bör ta/få just sömntabletter då de skapar ett enormt bakrus. Istället menade han att jag kan ta en tablett till ifall jag vaknar, så att jag somnar om.

Det skulle alltså kunna bli 3 tabletter på en resa. Låter det rimligt?

Tack för hjälpen.
Citera
2015-05-27, 17:41
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Inte starkare enligt ekvivalenstabell, men vilken dos tar du av preparaten? Imovane är starkare rent ekvivalent så du kommer ev. behöva ta lite mer Stilnoct än du gjorde dag 1.

Edit: Jaha. Ja, sova är ju vad man ska ha de till.

Det var som fan, det trodde jag inte men det verkar logiskt då jag känner av en Imovane mer än en Stilnoct. Brukar ta 1-2 Stilnoct (10mg) per natt ungefär. En somnar jag på, två myser jag lite på. Imovane är dock mycket bättre ur ångestdämpnings-synpunkt och eftersom jag lider av kraftig GAD känns ju Imovane mer av den anledningen också...

Annat var det förr då man blev rejält skruvad på en Stilnoct...

Lustigt för övrigt att min tolerans för z-analoger ökat kraftigt medan jag fortfarande blir rejält ångestdämpad av 5mg Stess... Dom ska ju vara korstoleranta.
Senast redigerad av populopidus 2015-05-27 kl. 17:46.
Citera
2015-05-27, 18:03
Bannlyst
Citat:
Tack för svaret! Det är alltså 5mg per st. Tolkar jag er korrekt att om jag - 70 kg och utan tidigare erfarenhet - bör ta 2 st vid första tillfället?

Min läkare berättade att jag inte bör ta/få just sömntabletter då de skapar ett enormt bakrus. Istället menade han att jag kan ta en tablett till ifall jag vaknar, så att jag somnar om.

Det skulle alltså kunna bli 3 tabletter på en resa. Låter det rimligt?

Tack för hjälpen.
Kortverkande bensodiazepinpreparat ger oftast inget bakrus. Sålänge man inte tar en jävla massa. Jag hade inte tagit 15 mg Zolpidem utan tolerans, speciellt inte på ett flygplan... 5 mg kan räcka för att somna, det hjälpte aldrig mig (kort halveringstid - vaknade efter ett par timmar). Men kan hjälpa för dig. 10 mg vaknade jag också. Hade jag varit din läkare hade jag valt Imovane före Stilnoct då man blir så jävla väck på stilnoct och den extremt korta halveringstiden.

Citat:
Det var som fan, det trodde jag inte men det verkar logiskt då jag känner av en Imovane mer än en Stilnoct. Brukar ta 1-2 Stilnoct (10mg) per natt ungefär. En somnar jag på, två myser jag lite på. Imovane är dock mycket bättre ur ångestdämpnings-synpunkt och eftersom jag lider av kraftig GAD känns ju Imovane mer av den anledningen också...

Annat var det förr då man blev rejält skruvad på en Stilnoct...

Lustigt för övrigt att min tolerans för z-analoger ökat kraftigt medan jag fortfarande blir rejält ångestdämpad av 5mg Stess... Dom ska ju vara korstoleranta.
Stesolid är ej hypnotisk och ger ej korstolerans på den hypnotiska effekten. Tycker också Imovane är bättre i alla tillfällen än stilnoct fö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in