2014-04-27, 15:22
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Funderar på att bege mig ut och dricka några starkcider i solskenet nästa vecka. Är det lugnt om jag tar en 7,5 mg zopiklon (för att sova) efter det?

Som ovan sa så är det inga problem men se till att lägga dig direkt när du tagit tabletten annars är risken att du blir påverkad och håller dig uppe istället.
Citera
2014-04-27, 17:17
Medlem
En fråga..haft sista halåret mått riktigt rävskit i psyket. Varit ner på vårdcentralen hos 3 olika AT-läkare. Sömnen är mtt största problem, jag går o lägger mig 23, kl. 2 vrider o vänder på fortfarande. Första läkaren (ung tjej såklart) var ju extremt försöktig med att skriva ut medicin, iaf. Stilnoct o Imovane.
e. Däremot skulle ju PROPAVAN, ATARAX, LERGIGAN o THERALAEN HJÄLPA alla 4 på en gång. Rävmediciner som gav mg mer biveckninar o inget positivt. Nackdelen var är resstless legs på PRPOVANEN. Ataraxem måste varit palcebo. Theralen därempot hjälpte lie..problemet var bara att jag var däckat menalt i 24 timmar eftert det. Och den medicinupplevelsen går jag ALDRIG på igen. Ingen hjälp med insomning eller vatsoever. ingen av medicinerna gjorde ju det dom skulle...

Lykarts kränga ett storpack Zopiklon nu (utanför läkaren) då sklart då hon vägrde mig annat än theralen trorts mina på pekningar att dagar efter oftast. Gömde förövrigt att berätta att när var hos Dr. Elin hade ja en fruktansärd ågenst också, var sekunder på att klära upp i taket pga. jsg mådde riktigt psykiskt dålg och ville ha nåt starkt som kunde få min kropp att av för en stund. Tom det blev jag förvägrad över han hon nonchaerad. Hon föreslog terapi mot min demoner vilket jag gjort i över 3 år hos psykolog. Starka mediciner är inte lösning på långvariga problem. Trodde det var precis så sjukvården funkar. Man kommer för att få hjälp istället går man därifrån med tårar i ögoen och undrar var det var som man precis upplevde.

inte mssbrukat några tabletter överhuvudtaget i mitt liv men nu var jag sugen på att köra ett gäng Zopiklon med alko. Redan dragit 7-8 7mg imovane..plus 4 burkar starköl. Tuvärr känner jag absolut ingenting. Haft oxå velat få den där ångestdämpande effekten som man får...vad gör jag för fel?

tacksam för svvar
Citera
2014-04-28, 01:59
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Håller med (old)
så jävla sanslös tablett! Man blir så innåt helvete skum. Kommer på en massa projekt man bara måste göra, typ imorrn ska jag fan sno en båt o segla till nordpolen. En annan rolig sak är att man ringer varenda jävel man kan hitta numret till, spelar ingen roll om klockan är 3 på morgonen. Effekten varar dock jävligt kort, typ 30 min. Adderar man lite alkohol sedean...
Det enda jobbiga är att när man vaknar upp och folk börjar berätta vad man haft för sig, ungefär 30 gr värre än då man vrit full.
Oj oj oj vad jag har sabbat mycket under påerkan av stilnoct. Ändå tar man det igen för det är himlen.
Otroligt att räknas som ett lättare sömnmedel än samtliga bensotabletter. Har testat ca 5 olika benso inkl. roppar och det är en annan värld.
Håller helt med det här och har tagit en av dessa ikväll haha så väntar på att en liten kick för har snart 20 mg i mej
Citera
2014-04-28, 02:09
Medlem
Greenbridges avatar
Har lite småhallisar nu efter 10 mg, skulle gärna vilja se något lite mer av dessa små innan jag somnar. Så vad tror ni om 10 mg till? Väntar förövrigt på att 10 mg ska kicka in redan så det kan nog bli lite roligt en halvtimme ca, sen somnar jag väl.
Citera
2014-04-28, 02:29
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenbridge
Har lite småhallisar nu efter 10 mg, skulle gärna vilja se något lite mer av dessa små innan jag somnar. Så vad tror ni om 10 mg till? Väntar förövrigt på att 10 mg ska kicka in redan så det kan nog bli lite roligt en halvtimme ca, sen somnar jag väl.

Kör mer, vi är i samma båt nu.
Citera
2014-04-28, 03:07
Medlem
mr.Karhus avatar
Fick små hallisar på imo första gånhgerna o tyckte mest att det va obehagligt. Idag har jag svårt att änns gå ut utan 5 imos i omloppet, gärna 10, medans folk i min närhet somnar eller blir zombie på ett par... avgiftning nästa kanske.
Citera
2014-04-28, 12:25
Medlem
Hur får man läkaren att skriva ut stilnoct? Han har inga problem med att skriva ut imovane till mig och jag får ett 30-pack 7,5mg varannan månad. Men stilnoct säger han nej till. Varför? Imovane funkar visserligen men den obehagliga metallsmaken är inte rolig.
Citera
2014-04-28, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Hur får man läkaren att skriva ut stilnoct? Han har inga problem med att skriva ut imovane till mig och jag får ett 30-pack 7,5mg varannan månad. Men stilnoct säger han nej till. Varför? Imovane funkar visserligen men den obehagliga metallsmaken är inte rolig.
Har du talat om detta för läkaren? Vad är hans motivering till att inte skriva ut Stilnoct? Du kan annars kanske få Stilnoct om du inte sover bra på Imovane eller har annat negativt att framföra.

Själv gillar jag inte Stilnoct i medicinskt syfte, sover inte speciellt bra på dem och vaknar ofta flera gånger under natten.
Citera
2014-04-28, 22:05
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Kör mer, vi är i samma båt nu.
Det blev en till ja, men stannade på tre tror jag... har dock lite svårt att minnas men fan vad jobbiga de kan vara när man inte vill sova utan kolla på saker som rör sig istället
Citera
2014-04-28, 22:08
Medlem
Märklig läkare. Zopiklon och zolpidem är likvärdiga och mycket lika, men zopiklon har en längre verkan och är "trögare" så att säga, medan zolpidem är kortverkande (3-4 h) och snabbt.
Citera
2014-04-28, 23:44
Medlem
Om jag tog 15mg imovane vid sextiden idag, kan jag ta 20mg stesolid nu innan jag lägger mig?
Citera
2014-04-28, 23:53
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonym
Om jag tog 15mg imovane vid sextiden idag, kan jag ta 20mg stesolid nu innan jag lägger mig?

Ja, det är inga problem alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in